logo-samandehi

درمان اصولی چاقى

درمان اصولی چاقى‏

درمان اصولی چاقى : درمان چاقى فقط منحصر به آن است كه دريافت انرژى را از مصرف انرژى كم‏تر نماييم.

براى اين منظور رژيم‏ هاى گوناگون پيشنهاد شده كه مبناى همه…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ ۲۰ ام مرداد ۱۳۹۷ارسال شده است.

جهت مطالعه درمان اصولی چاقى به سمت پایین اسکرول کنید.

درمان اصولی چاقى

درمان اصولی چاقى‏

درمان اصولی چاقى : درمان چاقى فقط منحصر به آن است كه دريافت انرژى را از مصرف انرژى كم‏تر نماييم.

براى اين منظور رژيم‏ هاى گوناگون پيشنهاد شده كه مبناى همه ‏ى آنها تقليل مقدار كل انرژى دريافت شده مى‏باشد و اغلب اين رژيم‏ هاى غذايى طورى ترتيب يافته‏ اند كه حجم كافى داشته باشند، ولى انرژى آن‏چنانى از خود آزاد نسازند.

مواد سلولزى اين خاصيّت را دارد كه مى‏تواند با حجم قابل ملاحظه‏ اى و با آزاد كردن انرژى كم‏ترى وارد رژيم غذايى ضد چاقى شود. زيرا زيادى حجم غذا مى‏تواند آدمى را فريب داده و اشتهايش را ارضاء نمايد.

تاكنون داروهاى مختلف براى كاهش اشتها پيشنهاد شده است. اين داروها به ‏طور عموم سمپاتومى‏متيك بوده و انقباضات گرسنگى را در راه معدى- روده‏اى مهار مى‏نمايد. بنابراين تجويز مناسب مهاركنندگان اشتها (معده و روده) وسيله نيرومندى براى غلبه بر چاقى به ‏شمار مى‏رود و چون اين راههاى پيشنهادى خالى از خطر نيست لذا كم ‏كردن غذاها، بيشتر از ساير راههاى مختلف اهميت دارد.

اگر شخص غذاى كافى دريافت نكند چون انرژى بدن او از مقدار دريافتى تجاوز خواهد كرد در نتيجه مخازن غذايى بدن او تخليه شده و لاغرى فرا مى‏ رسد.

درمان اصولی چاقى

در موقع فقدان مواد غذايى مواد قندى زودتر از چربى و چربى زودتر از پروتئين به مصرف سوخت‏وساز بدن مى‏رسد. بنابراين اگر ۲۴ تا ۴۸ ساعت مواد غذايى به بدن نرسد و كاملا قطع شود ذخاير قندى كاملا تمام مى‏شود. در واقع مصرف تنهاى ذخاير قندى بدون مصرف ذخاير پروتئينى و چربى فقط ۱۳ ساعت زندگى را حفظ خواهد كرد.

پس از اين نوبت به چربى‏ها رسيده كه در ظرف ۵ تا ۶ هفته ذخاير چربى رو به اتمام خواهد گذاشت و پس از آن نوبت به آب شدن پروتئين‏ها و مراحل آخر زندگى را موجب مى‏شود.

در زمان مبارزه با چاقى بايد تا هرچه ممكن است از خوردن كربوهيدرات‏ها خوددارى شود زيرا در افراد چاق و فربه، كربوهيدرات‏هاى مصرف شده خيلى زود و آسان تبديل به چربى مى‏شوند. اين موضوع به علت زيادى انسولين در بيشتر چاق‏ها مى‏باشد.

(كربوهيدرات‏هاى چاق ‏كننده بيشتر در قندها، مربّا، نشاسته، نان سفيد، نان قندى و خوراكى ‏هاى آردى است).

بايد از هيجان ۴ و ناراحتى‏ هاى روحى پرهيز كرد، به‏طورى ‏كه مكرّر خاطرنشان شده است هيجانات باعث ترشح مقدار بيشترى انسولين در چاق‏ها شده كه خود اين انسولين اضافى، عامل بزرگى در چاق شدن است. زيرا كربوهيدرات‏ها در مقابل انسولين مى‏سوزند و تبديل به چربى مى‏شوند.

(اينجا است كه گفته‏اند حرص و جوش باعث چاقى مى‏شود).

در هنگام مبارزه با چاقى بايد از ويتامين‏C زياد استفاده شود (يك‏صد تا دويست و پنجاه ميلى گرم روزانه)، زيرا اسيد اسكوربيك يا ويتامين‏C كمك به سوخت‏وساز مواد خوراكى كرده و مانع گسترش آرترواسكلروز مى‏شود.

ويتامين‏C در بدن به‏ طور تناوب به دو حالت انل و ستون درمى‏ آيد بنابراين يك عامل اكسيداسيون- احياء و حامل هيدروژن است.

ويتامين‏C در ته گل خشكيده نسترن كه قبلا به آن اشاره شده است بيشتر از همه وجود دارد و نيز در انگور سياه، تره‏ بار، سبزى‏ها مخصوصا جعفرى، ليموترش، پرتقال، نخودفرنگى، توت‏ فرنگى، گوجه ‏فرنگى، سيب، كلم، ميوه ‏هاى بوته‏ يى و برخى ميوه‏ هاى ديگر فراوان است.

براى غنى ساختن خوراكى ‏هاى ويتامين‏دار، خوب است به غذاى روزانه پيازچه، شويد و جعفرى افزوده شود.

ما ملاء آدمى وعاء شراّ من بطنه يجب ابن آدم اكلات يقمن صلبه‏

آدمى ظرفى بدتر از شكم، پر نمى‏كند، براى آدمى همين‏قدر غذا كه بنيه او را نگه دارد كافى است. با يك چهارم (۴/ ۱) آنچه نياز آدمى است مى‏توان زندگى كرد با سه چهارم (۴/ ۳) ديگر، پزشكان امرار معاش مى‏كنند.

درمان اصولی چاقى

درمان اصولی چاقى

درمان اصولی چاقى

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

تماس بگیرید 33333164-023...

کاشیان

کلینیک زنان شماره بگذارید...

کاشیان

کلینیک زنان...

کاشیان

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m