علت تپش قلب و درمان آن

علت تپش قلب و درمان آن

احساس تپش قلب و ضربان‌های آن به دو دسته تقسیم میشوند :

طبیعی و غیر طبیعی

در ورزش یا…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 31 ام مه 2018ارسال شده است.

جهت مطالعه علت تپش قلب و درمان آن به سمت پایین اسکرول کنید.

علت تپش قلب و درمان آن

علت تپش قلب و درمان آن

احساس تپش قلب و ضربان‌های آن به دو دسته تقسیم میشوند :

طبیعی و غیر طبیعی

در ورزش یا فعالیت‌های جسمانی سنگین، قلب مجبور می‌شود برای تامین نیازهای بدن با سرعت و قدرت بیش از معمول بتپد و همین باعث می‌شود ایجاد تپش قلب میشود این حالت واكنش طبیعی بدن است و در همه افراد سالم و حتی ورزشكاران وجود داردهمچنین  در اضطراب‌های موقت نیز همین حالت ایجاد می‌شود.

غیر از این موارد، تپش قلب بیمارگونه است و نشانه بیماری های مختلف که بعضی از این بیماری‌‌ها، بیماری‌های خود قلب و برخی دیگر، بیماری‌های درگیر كننده سایر اعضای بدن هستند.
استرس و اضطراب
بدن در مقابله با استرس و اضطراب، ضربان قلب را زیاد می‌كند و افزایش ناگهانی سرعت و قدرت ضربان قلب باعث میشود.  یكی از علل مهم تپش قلب اضطراب و نگرانی مداوم است اما هیچ گاه نمی‌توان به افرادی كه احساس تپش قلب دارند گفت بیماری آنها ناشی از اضطراب است و نیاز به درمان ندارد.
تیروئید و علائم مختلف
در پركاری تیروئید، به علت آزادسازی بیش از حد هورمون‌های تیروئید به داخل خون، سوخت و ساز بدن بسیار زیاد می‌شود و قلب هم مجبور است برای جبران نیازهای افزایش یافته بدن، خون بیشتری به اعضا برساند. این كار تنها از طریق افزایش سرعت و قدرت ضربان قلب مقدور است و همین مساله باعث می‌شود فرد ضربان قلب خود را احساس كند .اما معمولا این بیماران دیگر علائم پركاری تیروئید نظیر لرزش دست، كاهش وزن، تعریق، اسهال و علائم چشمی را هم از خود بروز می‌دهند

فشارخون بالا

در حالت عادی قلب به قدری قدرت دارد كه می‌تواند این كار را به راحتی انجام دهد اما زمانی كه فشار درون عروق بالا می‌رود، قلب مجبور می‌شود انرژی بیشتری صرف كند و به اصطلاح پرقدرت‌تر بتپد. همین مساله باعث می‌شود فرد از ضربان قلب خود آگاه و به اصطلاح دچار تپش قلب شود.

بیماری های قلبی

بخش مهمی از تپش قلب‌ ناشی از بیماری‌های قلب است. هر یك از بخش‌های مختلف قلب، ممكن است به دنبال ابتلا به بیماری‌های مختلف، برای بیمار تپش قلب ایجاد كنند.. بیماری‌های دریچه‌ای قلب كه از مهم‌ترین علل آنها به مشكلات مادرزادی و تب روماتیسمی می‌توان اشاره كرد. با علایمی مانند تپش قلب، تنگی نفس یا ضعف

بیماری‌های درگیر كننده عضله قلب هم می‌توانند به تپش قلب منجر شوند

بسیاری از بیماری‌های فوق، تنگی نفس را نیز به همراه دارند

یكی از مهم‌ترین علل تپش قلب، به هم ریختن ریتم طبیعی ضربان‌های قلبی است. قلب در حالت عادی ریتم و آهنگ بسیار منظمی دارد. هر گاه این ریتم به هم بخورد، فرد از ضربانات قلب خود آگاه و به اصطلاح دچار تپش قلب می‌شود. این بیماری‌ها انواع بسیار متعددی دارند.

اکثر بیماری ها در طب رایج بوسیله داروهای کورتونی و شیمیایی کنترل شده و بهبودی نسبی ایجاد میکند که موقت میباشند و بعد قطع داروها علایم مجدد عود میکنند. بهترین روش درمان، درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، عود مکرر ،کاهش علایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای آن را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب(کلیک کنید)


مطالب تصادفی :

بیماری کرون روده ، علت و علایم

بیماری سلیاک و روش درمان آن

مواد غذایی مفید در دوران یائسگی

بهترین نکات تغذيه ای در بیماران ديابتی

رژیم غذایی و نکات تغذیه ای در بیماری هاي قلبي عروقي ، فشار خون بالا و هيپرليپيدمي

کلینیک چاقی و تغذیه

بیماری های قابل درمان در هومیوپاتی

داروهای هومیوپاتی

تشخیص و تجویز در هومیوپاتی

اثربخشی داروهای هومیوپاتی

هومیوپاتی دانشی ناشناخته

هومیوپاتی درمان بدون عارضه

درمان به روش هومیوپاتی

هومیوپاتی یا مشابه درمانید

بیماری های قابل درمان در هومیوپاتی

هدف درمان

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m