گرمازدگى‏ و درمان آن

گرمازدگى‏ و درمان آن

گرمازدگى‏ و درمان آن: رسيدن گرماى زياد به بدن موجب پيدايش عوارض و علائمى مى‏گردد كه مجموعه اين عوارض را گرمازدگى گويند. در گرمازدگى زياد رگهاى سطحى بدن باز مى‏شوند و تبخير آب…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 10 ام اکتبر 2018ارسال شده است.

جهت مطالعه گرمازدگى‏ و درمان آن به سمت پایین اسکرول کنید.

گرمازدگى‏ و درمان آن

گرمازدگى‏ و درمان آن

گرمازدگى‏ و درمان آن: رسيدن گرماى زياد به بدن موجب پيدايش عوارض و علائمى مى‏گردد كه مجموعه اين عوارض را گرمازدگى گويند. در گرمازدگى زياد رگهاى سطحى بدن باز مى‏شوند و تبخير آب از سطح بدن به چند برابر افزايش مى‏يابد به‏ طورى‏كه گاهى ميزان عرق به سه تا چهار ليتر در ساعت مى‏رسد و املاح خون تقليل مى‏يابند و قلب و مغز قدرى ناراحت مى‏شوند به‏ طورى‏كه گاهى ناراحتى‏هاى قلبى و گاهى ناراحتى‏هاى روانى عارض مى‏شوند و اگر شخص بحالت ايستاده و بى‏حركت باشد مانند سربازانى كه در محل پست خود ايستاده و بى‏حركت هستند ممكن است سنكوپ نمايند و قلب و يا مغز آنان از كار بيفتد.

اما اگر مقدارى حركات جسمى داشته باشند از بروز سنكوپ جلوگيرى مى‏كند وقتى انسان از يك محيط سرد يا ملايم وارد منطقه‏ اى گرمسيرى مى‏شود حدود ده روز طول مى‏كشد تا بدنش بتواند با محيط جديد سازش نمايد و براى جلوگيرى از گرمازدگى ضمن اينكه لازم است در حد توانش خود را از گرما دور نگهدارد بايد از آبى كه حدود يك در هزار نمك طعام دارد بقدر كافى استفاده نمايد تا به كم‏آبى خون مبتلا نگشته و مقدار نمك دفعى بدن نيز جبران گردد و تا زمانى كه بهواى گرم عادت كند فعاليت جسمى ملايمى داشته باشد و از لباسهاى گشاد كتانى كه عرق بدن بتواند بخوبى از آن خارج شود استفاده كند.

ضمنا تغذيه كافى داشته باشد و از خوردن مشروبات الكلى كه در اين‏گونه مواقع خطرناكند بپرهيزد بعلاوه خود را زياد خسته نكند و از دخانيات نيز كمتر استفاده كند.

علائم گرمازدگى عبارتند از:

خستگى زياد، گيجى، كم شدن آب بدن كه عطش مفرط از علائم آن است، گاهى قطع عمل تعرق در پوست بدن، بروز اختلالات روانى و پيدايش حال اغما و بالاخره سنكوب مى‏باشد.

 

کلینیک سردرد

 

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m