تغذيه در زنان باردار

تغذيه در زنان باردار

تغذيه در زنان باردار : زنان باردار لازم است كه تغذيه صحيح داشته باشند. از آنچه براى آنان مفيد است بقدر كافى استفاده كنند و از آنچه براى آنان مضر است…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 27 ام اکتبر 2018ارسال شده است.

جهت مطالعه تغذيه در زنان باردار به سمت پایین اسکرول کنید.

تغذيه در زنان باردار

تغذيه در زنان باردار

تغذيه در زنان باردار : زنان باردار لازم است كه تغذيه صحيح داشته باشند. از آنچه براى آنان مفيد است بقدر كافى استفاده كنند و از آنچه براى آنان مضر است كمتر استفاده نمايند.

خانم باردار حق خوردن الكل و كشيدن سيگار يا استفاده از مواد مخدر را ندارد و از غذاهائى كه كافئين در آنها بكار رفته مانند مواد غذائى حاوى قهوه و نوشابه ‏هاى سياه‏رنگ كه در آنها كافئين زده مى‏شود حتى المقدور كمتر استفاده كنند.

از غذاهاى پرحجم و نفّاخ مانند پياز خام و كلم و موادى كه در دستگاه گوارش نفخ شديد ايجاد مى‏كنند استفاده نكنند و چون شير هم نفاخ است و به روده‏ها فشار وارد مى‏كند.

اگر قصد خوردن شير دارند بهتر است بتدريج بخورند يا قدرى زنجبيل را در شير ريخته با آن بجوشانند تا زنجبيل گاز شير را بخود بگيرد بعد ميل كنند.

بهتر است كه شير را صبح‏ها بخورند نه شب‏ها. از غذاهاى پروتئين‏ دار و ميوه‏ها حاوى ويتامين‏هاى مختلف و غذاهاى كم‏ حجم و پرانرژى بيشتر استفاده كنند.

افزايش وزن در دوره آبستنى بايد بين نه تا يازده كيلوگرم باشد و اين وزن مربوط است به جنين و جفت و مايعات مربوط و افزايش وزن اندامهاى تناسلى و مقدارى هم ذخائر چربى بدن مادر كه اين ذخائر چربى براى دوران بعد از باردارى و شير دادن طفل لازم مى‏شود.

افزايش وزن در دوران باردارى يك امر طبيعى است مشروط بر آنكه با ورم همراه نباشد و جلوگيرى از اضافه‏ وزن بهر صورتيكه باشد ممكن است به جنين آسيب برساند. درحالى‏كه زن باردار بهتر است از غذاهاى زياد شور پرهيز كند لكن پرهيز سخت از نمك طعام هم براى نوزاد مشكل‏ آفرين خواهد شد و لازم است نمك طعام به اندازه لازم مصرف گردد.

مصرف زياد ويتامين‏هاى مصنوعى در دوران باردارى صلاح نيست بلكه براى تأمين ويتامين‏هاى لازم بهتر است از ميوه‏هاى تازه و سبزيجات استفاده گردد تا اختلال در متابوليسم بدن مادر بوجود نيايد. بلكه بهتر است از شير و سبزيجات و ميوه ‏هاى تازه و گوشت و حبوبات و تخم ‏مرغ باندازه كافى استفاده نمايند.

داروهای مضر برای مادر و جنین در دوران بارداری

روش های پیشگیری از بارداری

اضافه وزن بعد از بارداری

 

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m