روش های پیشگیری از بارداری

روش های پیشگیری از بارداری

روش های پیشگیری از بارداری : به روشهاى مختلف و متعددى مى‏توان از باردارى جلوگيرى نمود كه در زیر چند نمونه را بطور خلاصه متذكر مى‏شويم.

۱-…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 15 ام سپتامبر 2018ارسال شده است.

جهت مطالعه روش های پیشگیری از بارداری به سمت پایین اسکرول کنید.

روش های پیشگیری از بارداری

روش های پیشگیری از بارداری

روش های پیشگیری از بارداری : به روشهاى مختلف و متعددى مى‏توان از باردارى جلوگيرى نمود كه در زیر چند نمونه را بطور خلاصه متذكر مى‏شويم.

۱- جلوگيرى از باردارى بوسيله هورمون‏هاى استروئيد :

هورمون استروژن كه بصورت قرص يا صورتهاى ديگر مصرف مى‏شود مى‏تواند مانع تخمك‏ گذارى تخمدانها شده و از باردارى جلوگيرى كند. اين هورمن را بايد در نيمه اول دوره قاعدگى بكار ببرند. اما لازم به ذكر است كه مصرف استروژن سبب خونريزيهاى نامرتب و غير قابل پيش‏بينى مى‏شود. بعلاوه ايجاد چاقى‏هاى بى‏رويه و نامتناسب مى‏كند و هيكل شخص را تقريبا نامتناسب مى‏سازد. اما محاسن اين قرص‏ها اين است كه همه جا و بطور فراوان در اختيار مردم مى‏باشند.

۲– وسائل جلوگيرى داخل رحمى :

حسن اين وسائل اين است كه بآسانى كار گذاشته مى‏شوند. و برداشتن آنها نيز براحتى صورت مى‏گيرد. و در حال حاضر چند نمونه از اين وسائل كه كلا IUD ناميده مى‏شوند ساخته شده و مورد استفاده مى‏باشند. اما اين وسائل اغلب سبب عفونت‏هاى لگنى و گاهى سبب پيدايش غده‏هاى سرطانى مى‏شوند. بعلاوه در تعدادى از زنان مشاهده شده كه باوجود بكار گذاشتن‏IUD باز هم زن حامله شده است.

۳– نزديكى منقطع: 

اين روش يكى از قديمى‏ترين روش‏هاى جلوگيرى از حاملگى مى‏باشد. و هنوز هم عده بسيارى از اين روش استفاده مى‏كنند. در اين روش مرد بايد دقت كند در زمان قبل از انزال و بموقع خود را از طرف جدا نموده و عقب بكشد. اما لازم بتذكر است كه اين روش داراى عواقب خطرناك و جبران‏ ناپذيرى از نظر صدمات جسمانى و روانى مى‏باشد كه طرفين از اين صدمات بهره ‏مند خواهند شد.

در زمان حاضر چه بسيار زنان و مردانى هستند كه داراى ناراحتى ‏هاى شديد عصبى مجهول العلت مى‏باشند. كه اگر ريشه ‏يابى صحيح شود به نحوه نزديكى و مقاربت آنان ختم مى‏گردد.

جلوگيرى از حاملگى بايد طورى باشد كه مقاربت از حالت طبيعى خارج نگردد. علاوه بر ناراحتى‏ هاى عصبى نزديكى منقطع يا عقب كشيدن سبب كم‏خونى و ضعف عمومى بدن و ضعف چشم و طپش قلب مى‏گردد. ضمنا برابر آمارى كه اطباء متخصص زنان و زايمان ارائه داده ‏اند ميزان حاملگى در اين روش بيست درصد مى‏باشد.

۴- جلوگيرى بطريق پريود يا عدم انجام مقاربت در زمانهاى معين:

در اين روش لازم است كه زن و مرد يا لااقل يكى از آن دو از دوره تكاملى تخمك و كيفيت دوره جنسى اطلاعاتى داشته باشد.

عمل تخمك‏ گذارى معمولا در زنان ۱۴ روز قبل از قاعدگى بعدى انجام مى‏شود. و تخمك آزادشده مدت ۲ روز مى‏تواند بانتظار اسپرم زنده بماند و قدرت لقاح خود را حفظ كند و در مقابل برابر نظر زيست‏شناسان اسپرم يا سلول نر مدت ۴ روز مى‏تواند زنده بماند و قدرت تركيب خود را با سلول ماده حفظ كند. حال به نظر عده‏ اى از پزشكان چنانچه نزديكى از چهار روز مانده به تخمك‏ گذارى تا شش روز بعد از عمل تخمك‏ گذارى يا صورت نگيرد يا انجام آن با وسيله باشد حاملگى اتفاق نخواهد افتاد. و اگر زمانها خوب تنظيم شود يك روش بى‏ ضرر و كم‏خطرى اعمال شده است. اما يادآور مى‏شويم كه عمر اسپرماتوزوئيد در همه افراد يكسان نيست و لازم است جهت اطمينان بيشتر احتياط بيشتر شود.

۵– روش‏هاى شستشو: روش شستشوى رحم در عده‏اى از زنان انجام مى‏شود. به‏ طورى‏كه پس از انجام نزديكى با داروهاى شيميائى يا گياهى محلول در آب رحم را شستشو مى‏كنند. اين نيز روش ساده و خوبى است اما دقت آن صددرصد نمى‏باشد.

۶- روش‏هاى دائمى جلوگيرى از باردارى. در اين روش وسيله عمل جراحى اقدام به بستن لوله‏ هاى اسپرم ‏بر در مردان و يا لوله‏ هاى تخمك ‏بر در زنان مى‏كنند كه پس از انجام عمل جراحى شخص جراحى ‏شده براى هميشه از باردار شدن محروم مى‏گردد. اما بايد به اين افراد تفهيم شود كه اين عمل سبب كاهش قدرت جنسى آنها نمى‏شود و هيچ اثرى بر روى ميل جنسى و اعمال جنسى آنان ندارد.

۷- بكار بردن كاندوم يكى ديگر از روش‏هاى جلوگيرى از باردارى استفاده از كاندوم مى‏باشد. حسن اين روش آن است كه اولا روش مطمئنى مى‏باشد. در ثانى وسيله آن براحتى در اختيار همگان قرار مى‏گيرد. و لازم به ذكر است كه بايد مراقبت نمود. اولا كاپوت آلوده نشود تا سبب عفونت نگردد. در ثانى پاره نشده يا در رحم طرف باقى نماند. و از كاندوم‏ هائى كه تك تك بسته ‏بندى شده ‏اند استفاده گردد.

عيب اين روش آن است كه مانع اغناء كامل غريزه جنسى خواهد شد.

در خاتمه اميد است در آينده نزديك با همفكرى و همكارى متخصصين زنان و زايمان و پزشكان اعصاب و روان راههائى براى جلوگيرى از بارداريهاى ناخواسته پيشنهاد شود. تا اولا براى همگان مقدور بوده و در ثانى روشى مطمئن باشد. ثالثا صدمه جسمى روانى نداشته باشد.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب (برای ارسال شرح حال کلیک کنید)

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m