شوره پوست بدن‏

شوره پوست بدن‏

شوره پوست بدن‏ : شوره‏اى كه در پوست بدن پيدا مى‏شود اگر قارچى و ميكروبى و يا در اثر عارضه بعضى بيماريها مانند اكزماى شوره‏ دار و غيره باشد مداواى آن بيمارى همان مداواى…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 25 ام اکتبر 2018ارسال شده است.

جهت مطالعه شوره پوست بدن‏ به سمت پایین اسکرول کنید.

شوره پوست بدن‏

شوره پوست بدن‏

شوره پوست بدن‏ : شوره‏اى كه در پوست بدن پيدا مى‏شود اگر قارچى و ميكروبى و يا در اثر عارضه بعضى بيماريها مانند اكزماى شوره‏ دار و غيره باشد مداواى آن بيمارى همان مداواى شوره سر خواهد بود امّا اكثر مواقع شوره‏ ها بخصوص شوره سر پوسته‏ هائى است كه تشكيل شده ‏اند از سلولهاى مرده طبقه شاخى پوست بانضمام چربى پوست و مواد خارجى مانند گرد و غبار هوا و غيره و از ميان قسمتهاى مختلف بدن اين نوع شوره اكثرا در سر خودنمائى مى‏كند.

اگر شوره سر از قارچ باشد از داروهاى كشنده قارچ مانند جوشانده شحم حنظل بايد استفاده شود. بدين طريق كه شحم حنظل را بخيسانند يا بجوشانند و از آب صاف‏شده چند روز صبح و شب به پوست سر بمالند و قدرى ماساژ دهند تا قارچ‏ها از بين بروند. اگر شوره سر مربوط به زخمهاى موجود در پوست سر باشد بايد زخمها را مداوا نمود.

زمانى كه شوره سر از نوع ساده آن مى‏باشد و از پوسته‏پوسته شدن لايه شاخى پوست سر بوجود مى‏آيد در اين حالت بايد زاج سفيد را پودر كنند و از پودر حاصل در سركه‏اى كه داغ كرده‏اند بريزند و چند روز صبح و شب روى سر ريخته و پوست سر را با اين محلول مالش دهند تا شوره‏ها از بين بروند.

بعضى مواقع شوره ‏هائى كه در سر بوجود مى‏آيند بصورت قطعات بزرگند و بزودى از بين نمى‏روند اين نوع از شوره را شوره حزّازى يا شبه كچلى گويند و براى مداواى آن بهتر است از داروهائيكه در مداواى كچلى بكار برده مى‏شوند استفاده شود و سر را مرتب بشويند و پاكيزه نگهدارند و در صورت امكان تمام سر يا جاهايى كه خشكه و شوره دارند بتراشند.

امّا زمانى كه شوره سر در اثر بيمارى پسوريازيس باشد بسيار سخت علاج است و بايد مداواى پسوزيازيس يا داء الصدف بشود.

 

علت شوره سر و درمان آن

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m