روش هایی برای کاهش اشتهای کاذب

روش هایی برای کاهش اشتهای کاذب

داشتن اشتهای کاذب ، یکی از علت های افزایش وزن و چاقی مفرط در بسیاری از افرادی هست که دارای استعداد چاقی هستند. در اینجا به نکاتی اشاره میشود…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 10 ام فوریه 2018ارسال شده است.

جهت مطالعه روش هایی برای کاهش اشتهای کاذب به سمت پایین اسکرول کنید.

روش هایی برای کاهش اشتهای کاذب

روش هایی برای کاهش اشتهای کاذب

داشتن اشتهای کاذب ، یکی از علت های افزایش وزن و چاقی مفرط در بسیاری از افرادی هست که دارای استعداد چاقی هستند. در اینجا به نکاتی اشاره میشود که با رعایت آنها می توان این اشتهای به خوردن غیر واقعی را کنترل و در نتیجه از چاقی جلوگیری کرد.
۱- شناخت و تشخیص  تفاوت هایی که  بین احساس واقعی گرسنگی و احساس کاذب گرسنگی  وجود دارد. (تا زمانی که واقعا گرسنه نشدید، چیزی نخورید.)
۲- داشتن برنامه غذایی مناسب و تنظیم زمان های مصرف وعده های غذایی . ( بمنظور تنظیم متابولیسم بدن، عادت کنید سر ساعت معینی غذا بخورید و بین وعده های غذایی چیزی نخورید و مواد غذایی را از خودتان دور نگه دارید.)
۳- مواظب غذا خوردن خود باشید و به آن توجه کنید.
در هنگام غذا خوردن، حواستان را متمرکز کنید. بهتر است هنگام خوردن پشت یک میز بنشینید و از غذایتان لذت ببرید تا اینکه آن را داخل یک سینی قرار داده و روی زانوهایتان بگذارید و مقابل تلویزیون مشغول غذا خوردن شوید.
اگر روی غذا خوردن خود تمرکز نداشته باشید، پیام سیر شدن را برای مغز خود نمی فرستید و بیش از حد می خورید و چاق می شوید. باید هنگام غذا خوردن، برای خودتان یادآوری کنید که سیر شده اید.

 ۴- شمرده و آهسته غذای خود را بخورید و لقمه را کاملا بجوید.
احساس سیری اغلب بعد از ۱۵ دقیقه، بوجود میاید بنابراین اگر سریع غذا بخورید، معده شما قبل از اینکه مغز از سیر شدن اطلاعی پیدا کند، پُر می شود. در آخر متوجه می شوید که زیاد خورده اید.پس چاق می شوید.
۵- برای خوردن وسوسه نشوید
اگر فکر می کنید توانایی مقاومت در برابر خریدن و خوردن مواد غذایی را ندارید، خودتان به سوپرمارکت نروید و خرید را به فرد دیگری محوّل کنید. مواد غذایی را از دسترستان خارج کنید.
مثلا در بین وعده های غذایی، روی میزتان مواد خوراکی نگذارید. اگر می دانید که خوراکی ها را می خورید آنها را در یخچال، فریزر و یا جاهای دیگری قرار دهید.
بعد از ۱۵ دقیقه، مغز پیام سیر شدن را به معده شما می رساند و شما دست از غذا خوردن می کشید. بنابراین اگر سریع غذا بخورید، معده شما قبل از اینکه مغز از سیر شدن اطلاعی پیدا کند، پُر می شود.
۶-  بدانید بهترین روش برای داشتن وزن مناسب آگاهی داشتن از شیوه صحیح غذا خوردن می باشد.
اشتهایتان را کم کنید. همچنین مقدار غذاهای خود را در هر وعده غذایی کم کنید. اگر در مورد انواع غذاها ولع و تمایل دارید، سعی کنید آنها را نادیده بگیرید.
اگر غذا خوردنتان را تغییر دهید، غذایتان بیشتر می شود. تعداد زیادی از مردم با ولع غذا می خورند، آنها به تمایلات گوناگون غذایی پاسخ مثبت می دهند و هیچ توجهی به نیازهای بدنشان ندارند. بنابراین سلامت غذایی نداشته و چاق می شوند.
۷- برنامه غذایی خود را آگاهانه انتخاب کنید
اغلب کسانی که از چگونگی تغییر عادات غذایی خود را آگاهی دارند و وعده های غذایی شان را با دقت انتخاب میکنند، دارای تغذیه سالمی هستند.

اکثر بیماری ها از جمله چاقی و داشتن اشتهای کاذب در طب رایج بوسیله داروهای کورتونی و شیمیایی کنترل شده و بهبودی نسبی ایجاد میکند که موقت میباشند و بعد قطع داروها علایم مجدد عود میکنند. بهترین روش درمان، درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، عود مکرر ،کاهش علایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای آن را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب

کلینیک چاقی و تغذیه


مطالب مرتبط:

درمان غیر دارویی چاقی

هومیوپاتی و چاقی

هومیوپاتی چیست؟

هومیوپاتی و چاقی

بیماری های قابل درمان در هومیوپاتی

داروهای هومیوپاتی

تشخیص و تجویز در هومیوپاتی

اثربخشی داروهای هومیوپاتی

هومیوپاتی دانشی ناشناخته

هومیوپاتی درمان بدون عارضه

درمان به روش هومیوپاتی

هومیوپاتی یا مشابه درمانی

بیماری های قابل درمان در هومیوپاتی

هدف درمان هومیوپاتی ،شناخت و درمان ناهنجاري ايجاد شده دربدن

تفاوت هومیوپاتی و طب رایج

روش هایی برای کاهش اشتهای کاذب

روش هایی برای کاهش اشتهای کاذب

روش هایی برای کاهش اشتهای کاذب

روش هایی برای کاهش اشتهای کاذب

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m