نقش عوامل معنوی در ارتقای سلامت۳

نقش عوامل معنوی در ارتقای سلامت۳

(ای سلیم آب ز سرچشمه ببند/ که چو پر شد نتوان بستن جو)

وقتی که سرچشمه بیماریها مسایل روحی، روانی و فرهنگی فرد هست، تا زمانی که این…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 15 ام مارس 2018ارسال شده است.

جهت مطالعه نقش عوامل معنوی در ارتقای سلامت۳ به سمت پایین اسکرول کنید.

نقش عوامل معنوی در ارتقای سلامت۳

نقش عوامل معنوی در ارتقای سلامت۳

(ای سلیم آب ز سرچشمه ببند/ که چو پر شد نتوان بستن جو)

وقتی که سرچشمه بیماریها مسایل روحی، روانی و فرهنگی فرد هست، تا زمانی که این مسایل اصلاح نشوند و برای درمان ، تنها  آمپول ، قرص و داروهای شیمیایی تجویز بشود، این درمان ها هیچ فایده ای نخواهند داشت. به همین دلیل است که  طب رایج با همه قدمتی که دارد موفقیتی از خود در درمان و پیشگیری از  بیماریها نشان نداده است کما اینکه هر سال ما با بیماریهای بیشتر ، شیوع گسترده تر و  کاهش عمر طبیعی افراد و افزایش مرگ و میر مواجه هستیم. اگر این طب عملکرد موفقی در درمان بیماری ها داشت، میبایست که سطح سلامت افراد در جامعه بالا میرفت. اگر در زمان های گذشته افراد ۹۰ سال عمر میکردند الان باید ۱۰۰ سال عمر میکردند! اما اینگونه نیست! به دلیل اینکه عامل اصلی بیماریها در جسم نیست بلکه عامل اصلی در روح و مسائل روانی افراد نهفته است ، بنابراین اگر سرچشمه بیماریها اینجاست، طبابت باید روی  بحثهای روحی و روانی افراد انجام بگیرد.

در حال حاضرسیستم بهداشت و درمان ما تقریبا هیچ تمرکز و تلاشی بر روی این بخش ندارد و توجه اصلی فقط به بخش جسمی افراد معطوف می باشد به دلیل اینکه کتب رفرنس مانند هاریسون وسیسیل بیشتر بر روی این قسمت تمرکز دارند و در زمینه بحث های روحی و روانی صحبت زیادی ندارند یعنی وقتی بیماری  به پزشک مراجعه میکند، برای وی نسخه ای نوشته نمیشود که به بیمار آموزش بدهد که باید سبک زندگی وی، بطور مثال در زمینه برخورد با افراد یا هنگام مواجهه شدن با یک استرس و عصبانیت اصلاح گردد. متاسفانه ، در طب رایج ورود چندانی به این مباحث انجام نمیگیرد و صرفا در بحث درمان به چند کپسول و قرص و دارو بسنده میشود. این کار روتین، تکرار بیفایده ای ست که مسکن وار افراد به آن عادت کرده اند و در نهایت  به هیچ درمانی منجر نیمگردد.

برای حل مشکل باید مدل سیستم آموزشی بهداشت و درمان عوض بشود چرا که در حال حاضر بسیار نا کار آمد است به این دلیل که مبنا و اساس آن همان کتب رفرنس غربی است که به جای اینکه مانع از گل آلود شدن آب در سر چشمه شوند، سرگرم بررسی آب گل آلود شده در جوی ها و نهرها هستند. بنابراین پی میبریم که منشا اصلی تمام بیماریها ، عوامل روحی و روانی و فرهنگی می باشد. حال چگونگی جلوگیری از ایجاد مشکلات روحی و روانی در وهله اول و سپس نحوه تعامل با این مشکلات در صورت بروز، موضوع بسیار مهمی می باشد که به بتدریج سعی میشود در مقالات بعدی به آنها اشاره شود و عمدتا شامل دستورالعملهایی می باشند که برپایه مسایل معنوی و تطبیق آن با علم پزشکی روز، استوار هستند و در مباحث روحی و روانی بسیار اثرگزارند. البته در همین مقاله اندکی به این موضوع پرداخته شد که چگونه یک عصبانیت میتواند باعث تورم سلولی و آغازگر انواع دردهای مفصلی، دردهای گوارش، سرددرد ، میگرن، افزایش فشار خون، سکته های قلبی و مغزی ، شعله ور شدن بیماری ام اس و بسیاری از بیماریهای دیگر باشد..
پایان

نویسنده: دکتر مهدی فاطمی مهر

اکثر بیماری ها در طب رایج بوسیله داروهای کورتونی و شیمیایی کنترل شده و بهبودی نسبی ایجاد میکند که موقت میباشند و بعد قطع داروها علایم مجدد عود میکنند. بهترین روش درمان، درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، عود مکرر ،کاهش علایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای آن را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب


مطالب مرتبط:

درمان یبوست کودکان

علائم یبوست و درمان آن به روش هومیوپاتی

بهترین و موثرترین روش درمان یبوست

بیماری های قابل درمان در هومیوپاتی

داروهای هومیوپاتی

تشخیص و تجویز در هومیوپاتی

اثربخشی داروهای هومیوپاتی

هومیوپاتی دانشی ناشناخته

هومیوپاتی درمان بدون عارضه

درمان به روش هومیوپاتی

هومیوپاتی یا مشابه درمانی

بیماری های قابل درمان در هومیوپاتی

هدف درمان

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m