هومیوپاتی و ناباروری در مردان

امروزه ناباروری مشکلی ست که به روش های درمانی مختلف و بر حسب نوع تشخیص در زوجین اغلب قابل درمان می باشد. به منظور درمان مشکل ناباروری، و با توجه به ساده تر بودن سیستم باروری مردان بهتر است ابتدا وضعیت باروری مرد مورد…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 22 ام نوامبر 2015ارسال شده است.

جهت مطالعه هومیوپاتی و ناباروری در مردان به سمت پایین اسکرول کنید.

هومیوپاتی و ناباروری در مردان

امروزه ناباروری مشکلی ست که به روش های درمانی مختلف و بر حسب نوع تشخیص در زوجین اغلب قابل درمان می باشد. به منظور درمان مشکل ناباروری، و با توجه به ساده تر بودن سیستم باروری مردان بهتر است ابتدا وضعیت باروری مرد مورد بررسی قرار گرفته و بعد از اطمینان از سلامت وی، به بررسی وضعیت باروری زن پرداخت.

انواع ناباروری:

به طور کلی ناباروری در مردان ۲ نوع برگشت پذیر و برگشت ناپذیر دارد. ناباروری ناشی از واریکوسل برگشت پذیر است. اگر واریکوسل خیلی شدید باشد، احتمال برگشت ناپذیر بودن آن وجود دارد.

علل ناباروری:
۱- علل مادرزادی

گاهی به دلایل مادرزادی یا وجود تومور، مشکل هایی در مجاری عبور از اسپرم (انسداد مجرا) ایجاد می شود که خروج آن را محدود می کند. بررسی این بیماران نشان می دهد که حجم مایع منی شان پایین است. درواقع، همه اجزای مایع منی تولید می شود ولی به اندازه کافی خارج نمی شود. این مشکل نیز قابل رفع است و با استفاده از دستگاه اندوسکوپی مجرای مسدود را باز می کنند. حتی در صورت شکست این درمان، می توان اسپرم تجمع یافته در بخشی از مجرا را جمع آوری و در لقاح خارج رحمی از آن استفاده کرد.

 

۲- علل دیگر ناباروری مردان

علل زیادی وجود دارند که می توانند تولید اسپرم را کم یا کاملا مختل کنند و باعث ناباروری شوند مثلا:
عفونت در مجاری عبوردهنده اسپرم ممکن است باعث ایجاد زخم و مانع عبور اسپرم شود مانند عفونت های منتقله از راه جنسی مثل کلامیدیا و سوزاک.
مردانی که انزال رتروگراد دارند یعنی مایع منی شان به عقب برگشت پیدا می کند، به اندازه کافی اسپرم ندارند. انزال رتروگراد را در بیماران مبتلا به دیابت، افرادی دارای آسیب های نخاعی و بیمارانی که جراحی پروستات، مثانه و پیشابراه شده اند بیشتر مشاهده می کنیم.
گاهی سیستم ایمنی بدن به اشتباه آنتی بادی علیه اعضای خودی مانند اسپرم تولید می کند و اسپرم ها را از بین می برد.
در بعضی از بیماران عدم تعادل هورمونی در بدن وجود دارد. برای تولید اسپرم باید به ترتیب غده هیپوتالاموس، هیپوفیز و بیضه ها مرتب و هماهنگ کار کنند. اگر چنین هماهنگی ای وجود نداشته باشد، تولید اسپرم با مشکل مواجه خواهد شد.
تغییرات سطح هورمونی در غده تیروئید، آدرنال و… نیز می تواند باعث تغییر در سطح هورمون های مردان و اختلال در تولید اسپرم شود، بنابراین افرادی که به یکی از مشکلات غدد مبتلا هستند و بچه دار نمی شوند، باید این مشکل را با پزشک خود مطرح کنند.
مردانی که نقص کروموزومی مانند نشانگان کلاین فلتر و کالمن دارند، دچار رشد غیرطبیعی در اندام های جنسی هستند که ناشی از اختلال در ترشح هورمون های مردانه است. چنین مردانی نابارور هم هستند.
مشکل دیگر در مردان اختلالی به نام هیپوسپادیازیس است که در آن مجرای ادرار در زیر آلت تناسلی قرار گرفته است. این ناهنجاری باعث ناباروری می شود. افرادی که بدنساز هستند و از داروهای استروئیدی آنابولیک استفاده می کنند، بعد از مدتی توانایی جنسی و باروری خود را از دست می دهند.
مواد شیمیایی مثل بنزن، زایلن، آفت کش ها، حلال های شیمیایی، مواد حاصل از رنگ و سرب و فلزات سنگین باعث کاهش تولید اسپرم می شود.
تابش اشعه ایکس به مدت طولانی، استفاده از جکوزی و سونا به طور مکرر، دمای بیضه ها را بالا می برد و تولید اسپرم را پایین می آورد.
مصرف الکل هم سطح تستوسترون خون را پایین می آورد و باعث اختلال نعوظ و کاهش تولید اسپرم می شود.
دود سیگار در باروری افراد تاثیر دارد. محققان ثابت کرده اند سطح اسپرم افرادی که از توتون و تنباکو استفاده می کنند، کمتر از افرادی است که دخانیات استعمال می کنند
دوچرخه سواری به مدت طولانی احتمال ناباروری را افزایش می دهد. فشار صندلی به کف لگن و پشت بیضه ها روی پایانه های عصبی آن قسمت تاثیر می گذارد و باعث بی حسی و اختلال در نعوظ می شود

دکتر محمدحسین سلطانی، فوق تخصص اندویورولوژی و یورولاپاروسکوپی

بمنظور برخورداری از مشاوره رایگان و درمان به روش هومیوپاتی در کلینیک ناباروری سیناطب فرم پر کنید و منتظر تماس مشاوران این مرکز بمانید.

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m