logo-samandehi

افزايش چربى خون و خطرات آن‏

افزايش چربى خون و خطرات آن‏

افزايش چربى خون و خطرات آن‏

يكى از عوارض ناگوار پرخورى و بدخورى زياد شدن چربى خون است، در تعقيب آن نارسايى شريان‏هاى مغذى و عروق…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ ۲۴ ام مرداد ۱۳۹۷ارسال شده است.

جهت مطالعه افزايش چربى خون و خطرات آن‏ به سمت پایین اسکرول کنید.

افزايش چربى خون و خطرات آن‏

افزايش چربى خون و خطرات آن‏

افزايش چربى خون و خطرات آن‏

يكى از عوارض ناگوار پرخورى و بدخورى زياد شدن چربى خون است، در تعقيب آن نارسايى شريان‏هاى مغذى و عروق خون‏دهنده عضله قلب را در بر خواهد داشت كه در اثر تنگ شدن عروق فوق، سكته ‏هاى قلبى و مغزى را در پى خواهد داشت.

ازدياد چربى خون به علت خوردن غذاهاى متنوع و رنگارنگ بيش از اندازه احتياج، به وجود مى‏آيد. روزانه اين مقدار چربى اضافى به انبار ذخيره چربى بدن اضافه مى‏شود و سنگينى وزن را به وجود مى‏آورد.

سنگينى وزن هم يكى از عوامل سكته‏ هاى قلبى است، زيرا اين‏بار اضافى را قلب بايستى تحمّل كند.

در پرخورى و بدخورى عوارض آن بيشتر در زمان كهولت و پيرى خود را نشان مى‏دهد كه مهمترين عوارض آن:

دردهاى مفصلى از قبيل زانوها، كمر، مهره‏هاى گردن، مچ پاها، كم‏وبيش ساير مفاصل ديگر بدن مى‏باشد.

علت اين چاقى و زيادى چربى خون بيشتر مربوط به خوردن غذاهاى پختنى در وعده‏ هاى متوالى است. زيرا غذاى قبلى هنوز هضم و جذب نشده، غذاى بعدى خورده مى‏شود. اين زياد شدن چربى را مى‏توان با مثالى ساده روشن‏تر ساخت.

مثلا اگر فردى صبح بيست گرم پنير و نصف نان، ظهر پنجاه گرم مواد گوشتى و پنجاه گرم مرق‏[۱] چرب، خورشت كه از نخود، سبزى و چيزهاى ديگر تهيه شده است. شب هم يك غذاى ديگر كه به همين اندازه كالرى ايجاد كند، مصرف نمايد، حدود سه هزار كالرى دست‏كم وارد بدن خود كرده است. بيشتر بدن‏ها اين مقدار كالرى و حرارت را لازم نداشته (به علت كمى تحرّك بدن) زيادى آن منجر به چاقى و زياد شدن چربى خون مى‏گردد. زيان اين بدخورى و پرخورى نه از لحاظ بدنى بلكه از نظر اقتصادى هم قابل جبران نيست. زيرا كسانى كه بيشتر از پختنى استفاده مى‏كنند، بايستى:

اضافه ‏تر ظرف بشويند، آب بيشترى بريزند، پودر ظرفشويى بيشترى مصرف كنند وقت بيشترى را براى تهيه غذا به كار برند، مواد سوختنى زيادترى را از دست ب‏دهند كه همه اينها بايستى با صرف بودجه بيشترى جبران شود.

حال اگر به جاى پختنى ‏هاى متنوع، يك جور غذاى مناسب آن‏هم در يك وعده «پختنى» و در وعده ‏هاى ديگر از غذاهاى ساده و به اصطلاح حاضرى استفاده شود. شب‏ها را با ميوه‏ جات يا مقدارى سالاد، سپرى نمايند مخاطرات بالا را از خود دور ساخته ‏اند.

زيان غذاهاى چرب علاوه بر نارسايى شريان‏هاى غذادهنده به عضله قلب (كرون‏ها) و سفت شدن شرايين، مخصوصا عروق مغز، باعث خروج ماده‏ اى به نام آنتروگاسترين از مخاط اثنى‏ عشر و ژژنوم مى‏شود. (اول روده باريك كه اين هورمون وارد خون گشته باعث مهار حركات معدى مى‏گردد و سرعت تخليه‏ى آن را به نصف تقليل مى‏دهد).

هرچه چربى غذا در كيموس معدى بيشتر باشد مهار تخليه ‏ى آن بيشتر شده، غذا مدت بيشترى در معده باقى مى‏ماند. اين ماندن غذا، خود موجب تشديد اسيديته معدى و زياد شدن آن مى‏شود كه سرانجام موجب ايجاد ورم و در به وجود آمدن زخم معده و اثنى‏عشر مؤثر خواهد بود.

معمولا چاق‏ ها به علت بار اضافى كه بر دوش دارند طبعا به تنگ نفس، كم‏ حوصلگى، عصبانيت، عدم تحرّك، كندى در كارها و به يك حالت بى‏حالى مخصوص به خود دچار مى‏شوند، كه اين امر در تحريك عصب سمپاتيك به علت تحريكات هيجانى فوق مؤثر بوده و باعث كم شدن حفاظت قسمت اول روده يعنى اثنى‏عشر شده كه اين نيز به نوبه خود يكى از عوامل به وجود آمدن زخم پپتيك است.

عصبانيت، استرس، هيجانات و اپى‏نفرين هورمون قسمت ميانى قشر غده فوق كليوى و كوريتكوتروپين از آدنوهيپوفيز با گلوكورتيكوئيدهاى قشر غده فوق كليه باعث بسيج چربى مى‏شود كه هرچه استرس و عصبانيت زيادتر باشد، چربى زيادترى بسيج و وارد خون مى‏گردد.

اين مطلب خيلى مهم است كه اگر آدمى چاق باشد هنگام ناراحتى روحى چربى خونش زيادمى‏شود، اين نيز يك زيان جبران‏ ناپذير چاقى است.

براى جلوگيرى از چاق شدن همان‏طورى كه مكرّر بيان شده است، بايد از مقدار غذاها كاست. به‏ خصوص غذاهاى چربى ‏زا مثل برنج، شيرينى‏ جات، خورشت‏ هاى چرب و غليظ و سرخ‏كرده، آبگوشت‏هاى چرب، كلّه ‏پاچه و امثال آن. نيز دفعات غذا خوردن را تقليل داد و چنان‏چه گفته شد شب‏ها از ميوه‏ جات و روزها، يك روز در ميان از پختنى استفاده نمود. آن هم يك جور غذا و نيز بايستى هميشه به دستور آسمانى رسول گرامى (ص) توجه داشت كه مى‏فرمايند[۲]: زيادى خوردن و پرخورى ناپسند است. امام باقر عليه السّلام مى‏فرمايد[۳]: چيزى از شكم پر نزد خدا منفورتر نيست!

اخيرا ثابت شده است كه ريبوفلاوين موجود در گياهان بر سرطان روده بزرگ مؤثر است.

[۱] – آبگوشت، شوربا

[۲] – كثرة الاكل شوم

[۳] – ما من شى‏ء ابغض الى اللّه تعالى من بطن مملو

اکثر بیماری ها در طب رایج بوسیله داروهای کورتونی و شیمیایی کنترل شده و بهبودی نسبی ایجاد میکند که موقت میباشند و بعد قطع داروها علایم مجدد عود میکنند. بویژه در دوران بارداری که مصرف داروهای کورتونی بر روی سلامت جنین و مادر می تواند اثرگزار باشد. اما بهترین روش درمان، درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، عود مکرر ،کاهش علایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای آن را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب (برای ارسال شرح حال کلیک کنید)


مطالب مرتبط:

تاثیر خواب مناسب بر سلامتی

درمان بی خوابی بدون داروی شیمیایی

چطور بی خوابی را درمان کنیم

خر و پف کردن در خواب

هومیوپاتی و درمان رفلاکس در کودکان و بزرگسالان

هومیوپاتی چیست؟

هومیوپاتی و چاقی

بیماری های قابل درمان در هومیوپاتی

داروهای هومیوپاتی

تشخیص و تجویز در هومیوپاتی

اثربخشی داروهای هومیوپاتی

هومیوپاتی دانشی ناشناخته

هومیوپاتی درمان بدون عارضه

درمان به روش هومیوپاتی

هومیوپاتی یا مشابه درمانی

بیماری های قابل درمان در هومیوپاتی

هدف درمان هومیوپاتی ،شناخت و درمان ناهنجاري ايجاد شده دربدن

تفاوت هومیوپاتی و طب رایج

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

تماس بگیرید 33333164-023...

کاشیان

کلینیک زنان شماره بگذارید...

کاشیان

کلینیک زنان...

کاشیان

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m