تغذيه در هپاتيت

تغذيه در هپاتيت (Hepatitis ( در اين بيماري اغلب به دليل كم اشتهايي، تهوع و استفراغ بيمار با كاهش وزن مواجه مي شود . بنابراين بايد به جبران وزن از دست رفته توجه شود . بهتر است مواد پروتئيني با انواع كربوهيدرات…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 29 ام مارس 2018ارسال شده است.

جهت مطالعه تغذيه در هپاتيت به سمت پایین اسکرول کنید.

تغذيه در هپاتيت

تغذيه در هپاتيت (Hepatitis ( در اين بيماري اغلب به دليل كم اشتهايي، تهوع و استفراغ بيمار با كاهش وزن مواجه مي شود . بنابراين بايد به جبران وزن از دست رفته توجه شود . بهتر است مواد پروتئيني با انواع كربوهيدرات (شامل انواع نان و غلات ) جايگزين شود. توصيه كنيد مصرف مايعات را به منظور جبران از دست رفتگي آنب بدن افزايش دهند( مگر اينكه محدوديتي در مصرف مايعات به علت برخي بيماريها وجود داشته باشد). توصيه هاي تغذيه اي در رژيم غذايي اين بيماران عبارتند از : • بيماران مبتلا به هپاتيت حاد، بايد رژيم غذايي حاوي مواد غذايي متنوع ومتعادل داشته باشند. • در اين بيماران بايد به مسئله بي اشتهايي شديد، حالت تهوع و استفراغ و دريافت ناكافي انژي و پروتئين ازراه دهان توجه داشت.به علت وجود كم اشتهايي و حالت تهوع، وعده صبحانه در بسياري از بيماران بزرگترين وعده غذايي روز محسوب مي شود. • زماني كه بيمار روبه بهبود است مايعات را شروع كنيد و بعد تغيه به دفعات متناوب و با مقدار كم با غذاهاي نرم ادامه پيدا كند. • رژيم غذايي پر كالري توصيه كنيد ( ۳۰-۳۵ كيلو گرم به ازاي هر كيلو گرم وزن بدن) ميزان كربوهيدرات دريافتي بايد بين ۵۰-۵۵ درصد رژيم غذايي باشد. • دريافت پروتئين بايد بين ۲/۱-۱ گرم به ازاي هر كيلو گرم وزن بدن يا حتي در برخي از بيماران كمتر از اين ميزان باشد. ميزان – دريافت چربي در حد تعادل كافي است. • بيمار را به دريافت بيشتر مايعات تشويق كنيد مگر اينكه محدويت مصرف وجود داشته باشد. • غذاي بيمار بايد به گونه اي آماده شود كه موجب تحريك اشتهاي او شود. غذا را در حجم كم و دفعات بيشتر (۶-۵ وعده در روز ) توصيه كنيد. • به بيمار انواع غذاهاي پر كالري – پر پروتئين و حاوي ويتامين بالا را معرفيرمي كنيد.

بسیاری از بیماری ها در طب رایج بوسیله داروهای کورتونی و شیمیایی کنترل شده که بهبودی نسبی،موقت و سرکوب گرایانه ایجاد میکندو بعد قطع داروها علایم بیماری مجدد عود میکنند. اگر بیماری مبتلا به بیماری ای باشد، بهترین روش درمان، درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، عود مکرر ،کاهش علایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای آن را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب


مطالب مرتبط:

مواد غذایی مفید در دوران یائسگی

بهترین نکات تغذيه ای در بیماران ديابتی

رژیم غذایی و نکات تغذیه ای در بیماری هاي قلبي عروقي ، فشار خون بالا و هيپرليپيدمي

کلینیک چاقی و تغذیه

تغذیه درمانی و تغییر شیوه زندگی در درمان ناباروری

نقش تغذیه و ورزش در بهبود بیماری پسوریازیس

رژیم غذایی مناسب در بیماری سندرم روده تحريك پذير

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m