هومیوپاتی و اگزما

هومیوپاتی و اگزما

#اگزما علت های بسیار متفاوتی دارد ودرمان آن باید با توجه به علت صورت گیرد وشما نفرمودید منظورتون چه نوع اگزمایی است .برای اطلاع شما وهمه دوستان عرض میکنم که اگزما یا درماتیت همان التهاب پوستی است که به اشکال مختلف بروز…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 10 ام ژوئن 2017ارسال شده است.

جهت مطالعه هومیوپاتی و اگزما به سمت پایین اسکرول کنید.

هومیوپاتی و اگزما

هومیوپاتی و اگزما

#اگزما علت های بسیار متفاوتی دارد ودرمان آن باید با توجه به علت صورت گیرد وشما نفرمودید منظورتون چه نوع اگزمایی است .برای اطلاع شما وهمه دوستان عرض میکنم که اگزما یا درماتیت همان التهاب پوستی است که به اشکال مختلف بروز می‌کند و انواع مختلفی دارد؛ از جمله درماتیت تماسی، شغلی، عصبی و درماتیت سبوریک که با تورم و قرمزی پوست سر و صورت و شوره زیاد همراه است. البته شایع‌ترین نوع اگزما درماتیت آتوبیک است که علت دقیق بروز آن مشخص نیست.

به هر حال علت اصلی انواع اگزما پاسخ غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن است و به همین دلیل شایع ترین داروی مورد استفاده در درمان آن انواع کورتون است که عوارض جانبی دارد و حتما باید با نظر پزشک متخصص و برای یک دوره درمانی کوتاه مدت استفاده شود. استرس از مواردی است که باعث شعله ور شدن و تشدید اگزما می شود. هر روشی که بتواند به کاهش استرس و افزایش آرامش شما کمک کند، می تواند از عود اگزما جلوگیری کرده، از شدت آن بکاهد.

صابون ها و انواع پاک کننده ها بویژه مایع ظرفشویی، پودر رختشویی و مواد ضدعفونی کننده نیز می تواند بیماری را بسیار تشدید کند بنابراین توصیه می شود تا حد امکان از صابون های خاص مانند صابون گلیسیرین یا صابون چای سبز یا صابون های طبیعی که کمتر حاوی مواد محرکه است استفاده شود.

همچنین از تماس با مواد شوینده باید پرهیز یا از دستکش استفاده شود. به این منظور بهتر است از یک دستکش نخی استفاده و روی آن دستکش پلاستیکی ظرفشویی پوشیده شود زیرا تماس هر گونه الیاف مصنوعی و نایلونی با پوست علائم بیماری را تشدید می کند.

پوشیدن لباس نخی و گشاد و راحت و نپوشیدن لباس هایی با الیاف مصنوعی، (بویژه لباس زیر) توصیه می شود.

به افرادی که از مشکل اگزما یا خشکی پوست رنج می برند استحمام روزانه توصیه نمی شود، همچنین توصیه می شود مصرف صابون و شوینده ها را کاهش دهند و گاه، فقط با آب بدون صابون استحمام کنند، زیاد در حمام نمانند و بلافاصله پس از استحمام از لوسیون ها یا مواد مرطوب کننده استفاده کنند.

برخی غذاها مانند غذاهای تند و محرک، پیاز و نیز ماهی و غذاهای دریایی می تواند مشکل را تشدید کند. در عوض مصرف بیشتر سبزیجات و نوشیدن بیشتر آب مفید است.

هومیوپاتی و اگزما

گرمای بیش از حد و خشکی پوست، بیماری را تشدید می کند. براین اساس، توصیه می شود برای کاهش خشکی هوا و افزایش رطوبت بویژه در ماه های پاییز و زمستان از دستگاه های بخور در منزل استفاده شود.

آلوئه ورا از گیاهان موثر در کاهش علائم اگزما است. این گیاه مرطوب کننده و نرم کننده بسیار خوبی است.

روغن بادام شیرین نیز می تواند به عنوان نرم کننده خوب در نواحی خارش دار و خشک بدن استفاده شود. کالاندولا و روغن نارگیل را نیز می توان به صورت موضعی استفاده کرد.

هومیوپاتی و اگزما

کمپرس موضع خارش دار و ملتهب با خیار نیز روش مفیدی برای کاهش التهاب و سایر علائم است.

بطور کلی در طب رایج درمان قطعی برای اگزما وجود ندارد ومعمولا برای کنترل آن از داروها وپمادهای حاوی کورتون استفاده میشود .

ولی خوشبختانه در طب هومیوپاتی انواع اگزما ها تا حد بسیار زیادی قابل درمان است ونکته مهم این است که استفاده از داروهای این طب هیچگونه عارضه ای بجا نمیگذارد

هومیوپاتی و اگزما

از نظر پزشکان هومیوپات علت بسیاری از خارشهای پوستی عوامل روحیست که باعث آزار شخص شده وبشکل خارش پوست نمایان میشود .در این طب علاوه بر اینکه اختلال در کار سیستم ایمنی که علت اصلی اگزماست درمان میشود ،عوامل روحی مثل استرس نیز بطور همزمان تحت کنترل در می آید وبه همین علت درمان با طب هومیوپاتی بسیار اثر گذارتر وموفق تر از درمان با داروهای شیمیایی است.

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m