logo-samandehi

رابطه بین تغذیه و طول عمر

رابطه بین تغذیه و طول عمر

رابطه بین تغذیه و طول عمر : امروزه دانشمندان معتقدند كه اگر به وسيله ‏اى ب‏توان عوامل مرگ را دور ساخت، انسان مى‏تواند عمر نامحدود داشته باشد….

این مطلب توسط ادمین در تاریخ ۱۸ ام مرداد ۱۳۹۷ارسال شده است.

جهت مطالعه رابطه بین تغذیه و طول عمر به سمت پایین اسکرول کنید.

رابطه بین تغذیه و طول عمر

رابطه بین تغذیه و طول عمر

رابطه بین تغذیه و طول عمر : امروزه دانشمندان معتقدند كه اگر به وسيله ‏اى ب‏توان عوامل مرگ را دور ساخت، انسان مى‏تواند عمر نامحدود داشته باشد. به ‏خصوص موقعى كه محققّين توانستند در محيط آزمايشگاه با بهبود شرايط زندگى عمر حشره ‏اى را به هشتاد برابر افزايش دهند. درحقيقت اگر به همان اندازه شرايط زندگى آدمى آسان و عوامل مرگ كم‏تر شود عمر آدمى كه مثلا شصت سال دارد به چهار هزار و هشتصد سال خواهد رسيد.

پيرى كه در تعقيب جوانى به وجود مى‏آيد، درحقيقت يك تغييرات و پيدايش كلسترول در جدار عروق است. كه به تصّلب يا سفت شدن شرايين موسوم است. اين يكى از تعريف‏ هاى‏

پيرى است، پس مى‏توان چنين گفت كه:

پيرى عبارت است از جمع شدن كلسترول در جدار عروق.

حال اگر شرايطى به وجود آيد اين چربى‏ها در جدار عروق جمع نشوند، پيرى و فرسودگى به تأخير خواهد افتاد. اين شرايط عبارتند از:

۱- اعتدال در صرف غذا و خوددارى از پرخورى، چنان‏چه امير مؤمنان على عليه السّلام مى‏فرمايد: هركه كم‏تر خورد رنج و آلامش ‏كم‏تر است.

۲- رعايت آداب تغذيه به منظور جلوگيرى از سوء هضم و نفخ و غيرو.

۳- خوددارى از هرگونه اعتياد.

۴- مصرف ماست بيشتر از ساير غذاها براى مبارزه با ميكروب‏هاى سم‏ساز روده‏ها (در افراد سالم و جوان).

۵- مبارزه با يبوست و تنبلى روده‏ ها.

۶- جلوگيرى از چربى خون در اثر مصرف نكردن روغن‏هاى حيوانى و غذاهاى خيلى چرب.

۷- سحرخيزى و زندگى در هواى آزاد به‏خصوص صبح زود (طلوع فجر).

۸- رعايت نوع غذاى روزانه، چه اگر زيادتر از حد معمولى چرب باشد سازنده كلسترول، اگر خيلى ترش باشد موجب ضعف و پيرى و سستى اعصاب، اگر خيلى شور باشد. باعث لاغرى و كم‏سويى چشم و اگر خيلى شيرين باشد عامل چاقى خواهد بود.

صرف غذاهاى مختلف و رنگارنگ در يك وعده غذا، اختلال هضم را در پى خواهد داشت، زيرا هريك از آنها زمانى جداگانه براى هضم و جذب لازم دارد.

رعايت نكات فوق در سال‏خوردگان بيشتر و در زمان پيرى لازم است، زيرا دوران پيرى زمان ضعف و ظهور بيمارى‏ها است.

افراد مسّن غالبا دچار بيمارى‏هايى از قبيل فشارخون، نقرس، دردهاى مفصلى، نارسايى شريان‏هاى مغذى قلب (كرونرها) و مشكل شدن هضم به علت كم شدن شيره‏هاى هاضمه‏اى خواهند شد.

قرآن كريم چنين مى‏فرمايد: هركه را عمر طولانى داديم از خلقتش مى‏كاهيم (هرچه پيرى فراتر رسد، ضعف و سستى بيشتر خواهد شد).

در دوران پيرى دفع كلسيم از خون زياد مى‏شود و خوردگى استخوان‏ها شروع مى‏گردد.

مخصوصا در افرادى كه تحرّك كم‏ترى دارند. در اين دوران عمر بايستى به اندازه نياز مواد غذايى را مصرف نمود، زيرا اضافه آن به صورت چربى ذخيره شده مخاطرات زيادى به وجود مى‏آيد.

در اين‏ باره رسول گرامى محمد مصطفى (ص) مى‏فرمايند: معده خانه بيمارى‏زايى است، پرهيز و بهداشت سره داروها است و به بدن‏ها آنچه را كه احتياج دارند بدهيد (يعنى به اندازه احتياج مصرف كنيد).

مقدار كالرى لازم در دوران پيرى در حدود ۲۲۰۰ تا ۳۰۰۰ كالرى است كه بايد به وسيله غذاهاى روزانه تأمين شود. براى تأمين اين مقدار انرژى استفاده از چربى‏هاى نباتى، لبنيات و پروتئين توصيه مى‏شود. اين مقدار كالرى از خوردن غذاهاى ساده نيز به دست مى‏آيد كه روش پسنديده آن، اين است. كه در ۲۴ ساعت مثلا يك وعده از غذاى پختنى (ناهار) و يك وعده ميوه‏جات (شام) و صبحانه نيز غذاى بسيار سبك و بدون چربى استفاده شود.

استفاده از غذاهاى سبك به‏ عنوان شام به وسيله‏ ى ائمه اطهار عليهم السّلام توصيه شده است كه آن زينت‏بخش اين قسمت از گفتار است.

حضرت صادق (ع) مى‏فرمايند: موقعى كه سن به پنجاه سالگى رسيده با شكم پر از چربى نخوابيد.

شب‏ها عصب سمپاتيك كم‏تر فعاليت دارد، برعكس عصب پاراسمپاتيك بيشتر.

متابوليسم بازال يا سوخت‏وساز، ده تا بيست درصد تنزل مى‏كند. لذا شب‏ها چربى‏ها كم‏تر مى‏سوزند و اكثر پيران هم مبتلا به زيادى چربى خون هستند. اين هر دو نقص باعث عوارضى مى‏شود كه درباره آن شرح زيادى داده شده است.

و از رسول گرامى محمد مصطفى (ص) است كه مى‏فرمايند: كسى كه شب ميوه مى‏خورد زيان نمى‏بيند.

باز حضرت جعفر بن محمد الصادق (ع) مى‏فرمايد: روغن غذا، خوب است اما من دوست نمى‏دارم براى پيران و خوردن روغن در زمستان بهتر است از خوردن آن در تابستان.

افرادى اظهار مى‏دارند براى مبارزه با چاقى شب‏ها شام نمى‏خورند، حال اينكه نخوردن شام توصيه نشده است، بايد خورد اما ساده و سالم. چنان‏چه رسول گرامى (ص) مى‏فرمايند:

شام بخوريد اگر چه مشتى خرما باشد زيرا شام نخوردن مايه ضعف و پيرى است.‏

در پايان خاطرنشان مى‏سازد كه آخرين بررسى‏ هاى علمى نشان مى‏دهد، مهمترين عامل طول عمر منحصرا يك رژيم توأم با امساك و كم‏ خورى است.

چاقى همان گونه كشنده است كه سيگار و فشارخون همان اندازه خطرناك است كه چاقى‏.

رابطه بین تغذیه و طول عمر

اکثر بیماری ها در طب رایج بوسیله داروهای کورتونی و شیمیایی کنترل شده و بهبودی نسبی ایجاد میکند که موقت میباشند و بعد قطع داروها علایم مجدد عود میکنند. بویژه در دوران بارداری که مصرف داروهای کورتونی بر روی سلامت جنین و مادر می تواند اثرگزار باشد. اما بهترین روش درمان، درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، عود مکرر ،کاهش علایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای آن را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب (برای ارسال شرح حال کلیک کنید)


مطالب مرتبط:

هومیوپاتی و درمان رفلاکس در کودکان و بزرگسالان

هومیوپاتی چیست؟

هومیوپاتی و چاقی

بیماری های قابل درمان در هومیوپاتی

داروهای هومیوپاتی

تشخیص و تجویز در هومیوپاتی

اثربخشی داروهای هومیوپاتی

هومیوپاتی دانشی ناشناخته

هومیوپاتی درمان بدون عارضه

درمان به روش هومیوپاتی

هومیوپاتی یا مشابه درمانی

بیماری های قابل درمان در هومیوپاتی

هدف درمان هومیوپاتی ،شناخت و درمان ناهنجاري ايجاد شده دربدن

تفاوت هومیوپاتی و طب رایج

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

با سلام لطفا با شماره 02333343222 تماس بگیرید...

ادمین

سلام لطفا با شماره 02333343222 تماس بگیرید...

ادمین

سلام من چندسالی هست که آرژی دائمی دارم کیپ شدن بینی آبریزش بینی عطسه های مکرر وخیلی چیزای دیگه که آنتی هیستامی...

شهره کشاورز

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m