سرطان تخمدان

سرطان تخمدان

سرطان تخمدان یکی از شایعترین سرطان های زنان است که متأسفانه در اکثریت موارد در مراحل پیشرفته تشخیص داده می شود . بیماری اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود قابل علاج است…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 19 ام دسامبر 2017ارسال شده است.

جهت مطالعه سرطان تخمدان به سمت پایین اسکرول کنید.

سرطان تخمدان

سرطان تخمدان

سرطان تخمدان یکی از شایعترین سرطان های زنان است که متأسفانه در اکثریت موارد در مراحل پیشرفته تشخیص داده می شود . بیماری اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود قابل علاج است ولی در ۵۱ %موارد به دلیل تشخیص دیر هنگام بیماری علیرغم جراحی های وسیع و شیمی درمانی های گوناگون ، امید بقای درازمدت بیماری ناچیز است . به همین دلیل تشخیص بیماری در مراحل اولیه بسیار مهم است.

مهمترین نشانه سرطان تخمدان یک توده لگنی توپر ، نامنظم و چسبیده به بافت های اطراف است که در معاینه بیمار تشخیص داده می شود . لمس چنین توده ای در معاینه قویاً مطرح کننده یک بدخیمی در تخمدان است .

ناباروری و داروهای محرک تخمک گذاری و هورمون درمانی نیز باعث افزایش خطر ابتلا به این بیماری می شود . عوامل دیگر مانند پرتو تابی به لگن ، بعضی ویروسها ، قاعدگی زودرس و یا یائسگی دیررس نیز می توانند احتمال ابتلا را افزایش دهند

درمان اصلی سرطان تخمدان جراحی است البته جراحی برای برداشتن كانسر یا تخمدانها ممكن است با درمان تكمیلی به صورت رادیوتراپی همراه شود. اگر پزشكان به باقی ماندن سلولهای سرطانی در محل یا مجاورت آن شك داشته باشند برای بیمار درخواست رادیوتراپی میكنند گاهی هم ممكن است پزشكان برای بیمار درخواست شیمی درمانی كنند كه شیمی درمانی یا از راه تجویز دهانی یا بهوسیله تزریق وریدی یا از راه گذاشتن لوله كوچكی در شكم فرد بیمار انجام میشود.

یكی از نكات اصلی در انتخاب شیوه درمان تمایل بیمار به داشتن فرزند پس از بیماری است. در صورتی كه فرد بخواهد صاحب فرزند شود پزشكان باید به احتمال درمان او بدون برداشتن تخمدانهایش فكر كنند البته عامل اصلی در تصمیم گیری در این مورد مرحله و میزان پیشرفت سرطان است. در واقع در زنان جوانی كه در مرحله ابتدایی سرطانشان تشخیص داده شده است میتوان با حفظ تخمدان به خارج كردن سرطان فكر كرد.

پس از جراحی برداشتن سرطان تخمدان فرد ممكن است همچنان احساس درد شكمی داشته باشد كه برای او به مدت چند هفته داروهای مسكن تجویز میشود. احساس برگشتن به حالت طبیعی و وضعیت طبیعی بدن ممكن است تا چند هفته پس از انجام این جراحی وجود نداشته باشد.

علل سرطان تخمدان:


✅هورمون درمانی

✅ژنتیک

✅چاقی

✅مصرف الکل

اکثر بیماری ها در طب رایج بوسیله داروهای کورتونی و شیمیایی کنترل شده و بهبودی نسبی ایجاد میکند که موقت میباشند و بعد قطع داروها علایم مجدد عود میکنند. در سرطان تخمدان اگر بیمار در مراحل اولیه ابتلا به آن باشد، بهترین روش درمان، درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، عود مکرر ،کاهش علایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای آن را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب


مطالب مرتبط:

تخمدان پلی کیستیک

تنبلی تخمدان و روش های درمان

بیماری های زنان در هومیوپاتی

بیماری های زنان در هومیوپاتی

کلینیک زنان و بارداری

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m