حساسیت های دارویی

حساسیت های دارویی

وقتی صحبت از حساسیت میشود بیشتر حساسیت فصلی و عطسه و آبریزش بینی همراه با آن در ذهن مجسم میشود، اما حساسیت انواع دیگری مانند حساسیت غذایی، دارویی و حساسیت…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 17 ام دسامبر 2017ارسال شده است.

جهت مطالعه حساسیت های دارویی به سمت پایین اسکرول کنید.

حساسیت های دارویی

حساسیت های دارویی

وقتی صحبت از حساسیت میشود بیشتر حساسیت فصلی و عطسه و آبریزش بینی همراه با آن در ذهن مجسم میشود، اما حساسیت انواع دیگری مانند حساسیت غذایی، دارویی و حساسیت به حیوانات نیز دارد.

بیشتر متخصصان اولین قدم برای مبارزه با حساسیت را دوری از ماده حساسیت زا عنوان میكنند. این مساله درست است ولی برای این كار باید این مواد را شناسایی كنید و دید بهتری از وضعیت موجود خود داشته باشید. بنابراین اگر علایم شما به علت ماده دیگری باشد مصرف داروهای ضدحساسیت مشكل شما را حل نخواهد كرد. به همین صورت اگر به قارچ حساسیت داشته باشید دوری از گرده گیاهان فایدهای نخواهد داشت. اگر بتوانید عامل حساسیت زا را پیدا كرده و به همین ترتیب از آن دوری كنید دیگر نیازی به دارو نخواهید داشت.

حساسیت به یك آنتی بیوتیك یا به همه واكنشهای حساسیت زا نسبت به داروها شایع است و آنتی بیوتیك ها یكی از مقصران اصلی برانگیختن واكنشهای حساسیتی هستند. اگر شما به یك آنتی بیوتیك حساسیت داشته باشید احتمال زیادی وجود دارد كه نسبت به ماده شیمیایی مشابه یا آنتی بیوتیك دیگری از همان خانواده نیز حساس باشید.

شناخت حساسیت های فردی بسیار مهم است چرا كه آنتی بیوتیك ها برای درمان عفونتهای باكتریایی بسیار مفیدند و در برخی موارد جان شما را نجات میدهند و شما باید بتوانید در مواقع لزوم آنتی بیوتیك مورد نظر را دریافت كنید.

موضوع دیگری كه اغلب اشتباه گرفته میشود قایل شدن افتراق بین عوارض جانبی غیرحساسیتی از حساسیت واقعی است. دل بهم خوردگی به دنبال مصرف اریترومایسین یك واكنش حساسیتی نیست اما جوش زدن یك واكنش حساسیتی است. شاید عارضه جانبی و حساسیت برای شما ناخوشایند باشند و در هر صورت بخواهید كه داروی مسوول را كنار بگذارید ولی باید بدانید كه افتراق بین عارضه جانبی و حساسیت واقعی در برخی موارد بسیار مهم است.

در بعضی مواقع پزشك دارویی كه قبلا باعث بروز عوارض جانبی در شما شده است را برایتان تجویز میكند، اما بندرت دارویی را برایتان تجویز میكند كه در گذشته نسبت به آن حساسیت نشان داده اید. یك تفاوت دیگر بین واكنش حساسیتی خفیف و عارضه جانبی این است كه میتوان بر واكنش حساسیتی توسط روشی به نام حساسیت زدایی چیره شد.

در این روش در ابتدا مقادیر اندكی از دارو به فرد تجویز میشود و به مرور این مقدار افزایش مییابد تا حساسیت از بین برود. اما این روش در مواردی كه عارضه جانبی وجود دارد پاسخگو نیست.

اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید كه به داروی خاصی حساسیت دارید یا آن كه دچار عارضه جانبی میشوید مطمئنا دلتان نمیخواهد كه در آینده از آن دارو استفاده كنید. به همین جهت پزشك را از این مساله آگاه كنید، اما دقت كنید كه مشكل ایجاد شده را درست توصیف كنید تا پزشك بتواند بین حساسیت و عارضه افتراق قایل شود.

اکثر بیماری ها در طب رایج بوسیله داروهای کورتونی و شیمیایی کنترل شده و بهبودی نسبی ایجاد میکند که موقت میباشند و بعد قطع داروها علایم مجدد عود میکنند. ضمن اینکه این داروه همگی دارای عوارش های گاها غیر قابل جبران می باشند. بهترین روش درمان، درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، عود مکرر ،کاهش علایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای آن را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب


مطالب مرتبط:

کلینیک مفصلی و عضلانی

هومیوپاتی، بهترین روش درمان بیماری ها

درمان و پیشگیری از سرماخوردگی به روش هومیوپاتی

هومیوپاتی درمان بدون عارضه

کلینیک گوارش

کلینیک زنان و بارداری

حساسیت های دارویی حساسیت های دارویی حساسیت های دارویی

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m