بیماری کرون روده ، علت و علایم

بیماری کرون روده ، علت و علایم

کرون یک بیماری التهابی روده است که در آن آسیب های التهابی در دیواره ی روده ایجاد میشود معمولا در دو دوره ی سنی بیشتر ظاهر می شود؛…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 02 ام دسامبر 2017ارسال شده است.

جهت مطالعه بیماری کرون روده ، علت و علایم به سمت پایین اسکرول کنید.

بیماری کرون روده ، علت و علایم

بیماری کرون روده ، علت و علایم

کرون یک بیماری التهابی روده است که در آن آسیب های التهابی در دیواره ی روده ایجاد میشود معمولا در دو دوره ی سنی بیشتر ظاهر می شود؛ یکی بین ۵۳ تا ۵۳ سال و این بیماری مزمن است و دیگری حوالی ۳۳ سالگی و بعد از آن است.

وقتی بیماری کرون آغاز می شود می تواند باعث علایم شوند که در تمام عمر می آیند و میروند در این بیماری هر بخشی از دستگاه گوارش می تواند مبتلا شود و التهاب تمام ضخامت جداره روده را ی درگیر می کند و بنابراین ممکن سبب ایجاد آبسه کیسه ای از تجمع چرک) ، فیستول (ایجاد غیر طبیعی راهی نی مانند از داخل روده به قسمت ها و اعضای دیگر بدن یا تنگی در روده شود) ضایعات و آسیب های التهابی به صورت قسمت قسمت، دیواره ی روده را درگیر می کند و التهاب در طول دیوراه پیوسته نیست، بلکه به بیانی لکه لکه است در ایجاد این بیماری عوامل محیطی و ژنتیکی نقش دارند.

این بیماری چندعاملی و چندژنی است.

نقش ژنتیک در بیماری کرون زیاد است.

این بیماری در کشورهای صنعتی بیشتر شیوع دارد.

سیگار برای کرون یک عامل خطر جدی محسوب می شود.

علایم ناشی از درگیری روده، می تواند خفیف تا شدید باشد برخی افراد مبتلا به کرون، فقط درد شکمی (دل پیچه) و یا اسهال گاه و بی گاه دارند و گاه این علایم آنقدر خفیف هستند که این افراد به پزشک مراجعه نمی کنند در برخی افراد دیگر کرون علایم شدیدتری دارد.

هر چند ممکن است که این افراد دوره های نسبتا طولانی ایی بدون علامت باشند، اما هر دوره ی بی علامتی خاموش، به صورت ناگهانی با بروز شعله ور شدن بیماری تشدید انفجاری علایم با شدتی زیاد، قطع می شود که به این بروز ناگهانی می گویند

شروع بیماری کرون یا تشدید آن پس از دوره ی بی علامتی می تواند شامل علایم زیر باشد:
✅درد شکمی بیشتر در ناحیه ی زیر یا دور ناف

✅این درد شکمی مشخصا پس از غذا خوردن رخ می دهد

✅اسهالی که ممکن حاوی خون نیز باشد

✅ زخم دور معقد

✅درد هنگام اجابت مزاج

✅ زخم های دهانی

✅بی اشتهایی

✅ درد مفاصل یا درد پشت ستون فقرات

✅درد یا اختلالات بینایی در یک یا هردو چشم

✅کاهش وزن علی رغم خوردن غذای کافی

✅تب

✅خستگی یا ضعف

✅عقب ماندگی رشد یا تأخیر در بلوغ در کودکان

✅تظاهرات خارج روده ای و عوارض بیماری کرون التهاب قرمزی، درد و تورم در مفاصل محیطی مانند مچ دست، زانو، آرنج و مچ پا یا التهاب مفاصل در ستون فقرات؛

شایع ترین علامت خارج روده ای در کرون اختلالات کبدی و ضفراوی مانند التهاب در کبد یا ایجاد سنگ صفراوی  تظاهرات پوستی مانند زخم در ساق پا یا برآمدگی های قرمز و دردناک در جلوی ساق پا مشکلات چشمی با علایمی مانند ترس از نور، تاری دید، سردرد و پرخونی ملتحمه سایر عوارض مانند سنگ ادراری، کم خونی و سرطانی شدن ضایعات موجود در روده ی بزرگ تنگی و انسداد روده ی باریک یا روده ی بزرگی فیستول ایجاد غیر طبیعی راهی نی مانند از داخل روده به قسمت ها و اعضای دیگر بدن که منجر به تخلیه ی خودبخود روده به روده، روده به مثانه، روده به پوست و آبسه کیسه ای از تجمع چرک در اطراف روده یا اعضای مجاور

درمان بیماری کرون داروها به شکل مؤثری علایم بیماری کرون را بهبود می بخشند. اغلب این داروها به وسیله ی جلوگیری از التهاب روده عمل می کنند.

جراحی نیز یک راه دیگر درمانی است. در جراحی برخی قسمت های روده برداشته می شوند. جراحی تنها در مواردی توصیه می شود که انسداد روده به وجود آمده باشد.

بیماری کرون در طب رایج درمان قطعی ندارند و اغلب بوسیله داروهای شیمیایی و هورمونی درمان شده و شانس کاملی برای درمان نمیدهد . بهترین روش درمان، درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، عود مکرر ،کاهش علایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای آن را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب


مطالب مرتبط :

کلینیک گوارش

مشکلات گوارشی-دکتر فاطمی

بیماری کرون روده ، علت و علایم

بیماری کرون روده ، علت و علایم

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m