عواملى كه سبب زايمان سخت مى‏ شوند

عواملى كه سبب زايمان سخت مى‏ شوند

عواملى كه سبب زايمان سخت مى‏ شوند : اگر زنان باردار در هنگام باردارى دستورات مربوط به خود را رعايت كنند علاوه بر آنكه فرزند آنان سالم رشد نموده و زمان تولد…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 12 ام سپتامبر 2018ارسال شده است.

جهت مطالعه عواملى كه سبب زايمان سخت مى‏ شوند به سمت پایین اسکرول کنید.

عواملى كه سبب زايمان سخت مى‏ شوند

عواملى كه سبب زايمان سخت مى‏ شوند

عواملى كه سبب زايمان سخت مى‏ شوند : اگر زنان باردار در هنگام باردارى دستورات مربوط به خود را رعايت كنند علاوه بر آنكه فرزند آنان سالم رشد نموده و زمان تولد سالم خواهد بود وضع حمل آنان نيز طبيعى و آسان خواهد شد اما درصورتى‏كه دستورات بهداشتى را رعايت نكنند اولا ممكن است خطراتى نوزاد را تهديد كند در ثانى ممكن است زايمان دشوار شود و نياز به عمل جراحى باشد در صفحات قبل از دستورات مربوط به سلامت مادر و فرزند قيد گرديده اينك عواملى را كه سبب زايمان سخت يا سخت‏زائى زنان مى‏شود متذكر مى‏گرديم.

۱- بعضى از زنان بطور ارثى سخت ‏زا هستند بنظر مى‏رسد در اين‏گونه زنان فاصله دو لگن از هم از حالت طبيعى كمتر باشد يا ماهيچه‏ هاى ديواره رحم از قوت كافى جهت بيرون راندن نوزاد برخوردار نباشند. اين افراد بايد در هنگام باردارى برنامه پياده‏ روى مرتب داشته باشند تا اعضاء بدن آنان من جمله ماهيچه ‏هاى رحم قوى شده و چنانچه تنگى لگن داشته باشند اين تنگى هم تا حدودى مرتفع گردد و لگن از هم باز شود.

۲- گاهى در اثر ترس و وحشتى كه زائو را عارض مى‏شود اعصاب بانقباض‏ درآورنده ماهيچه‏ هاى ديواره رحم آن‏طور كه بايد نمى‏توانند كار خود را انجام دهند و در نتيجه زايمان دشوار خواهد شد.

۳- گاهى ناراحتى‏ هائى در دهانه رحم موجود است مانند ورم كه مانع خارج شدن طفل از رحم مى‏گردد.

۴- گاهى عدم آگاهى ماما به بعضى از نكات علمى و يا عدم دقت و دلسوزى نسبت به امر زايمان وضع حمل دچار اشكال مى‏شود مانند تزريق بى‏ موقع آمپولى كه سبب انقباضات شديد ديواره رحم مى‏گردد يا تزريق بعضى از مسكن‏ها كه ماهيچه‏ هاى رحم را بى‏ حس مى‏كنند و مانع انجام عمل آنها مى‏شوند.

۵- گاهى نوزاد مى‏خواهد بطور غير طبيعى مثلا با دست يا با كمر از رحم خارج گردد اين حالت‏ها را نمايش‏هاى غير طبيعى جنين مى‏گويند.

۶- گاهى جنين از حال طبيعى بزرگتر است كه زايمان را دچار اشكال مى‏سازد اين حالت بيشتر در افرادى مشاهده مى‏شود كه در دوران باردارى فعاليت جسمى نداشته و بخوردن و استراحت كردن و تقويت پرداخته‏اند.

۷- زايمان‏ها معمولا در سنين بالاتر از سى و پنج سال مشكل‏تر از سنين پائين‏ تر مى‏باشند بهمان نسبتى كه ساير نيروهاى يك زن چهل ساله با يك زن بيست ساله تفاوت دارد.

۸- گاهى كوتاه بودن بند ناف از حال طبيعى سبب سختى زايمان مى‏گردد.

۹- معمولا زمانى كه تعداد جنين در رحم مادر بيش از يكى باشد زايمان قدرى مشكل‏تر مى‏ گردد.

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m