رژیم غذایی در درمان بیماری کرون

رژیم غذایی در درمان بیماری کرون

رژیم غذایی در درمان بیماری کرون مؤثر است. هر چند که از نظر علمی تأثیر هیچ نوع رژیم غذایی خاصی برای بیماری های التهابی روده، ثابت نشده است اما…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 02 ام دسامبر 2017ارسال شده است.

جهت مطالعه رژیم غذایی در درمان بیماری کرون به سمت پایین اسکرول کنید.

رژیم غذایی در درمان بیماری کرون

رژیم غذایی در درمان بیماری کرون

رژیم غذایی در درمان بیماری کرون مؤثر است. هر چند که از نظر علمی تأثیر هیچ نوع رژیم غذایی خاصی برای بیماری های التهابی روده، ثابت نشده است اما اغلب پزشکان معتقدند که بیمار خود می تواند بفهمد که چه غذاهایی تحریک کننده ی علایم بیمار ی آنها به خصوص در دوران تشدید بیماری است وقتی از غذاهایی که محرک علایم شماست پرهیز کنید، درمی یابید که نشانه هایی مانند دفع گاز روده ای، نفخ، درد شکمی، دل پیچه و اسهال بیشتر قابل کنترل می شوند با کاهش این علایم شما به روده ی ملتهب خود فرصت می دهید که التیام یابد.

اگر به علت بیماری کرون برای جذب مواد مغذی مشکل دارید؛ مهم است که غذاهای پر پروتئین و پرانرژی بخورید هرچند که احساس کنید میلی به خوردن ندارید با این حساب یک رژیم غذایی مؤثر در بیماری کرون، بر اساس توصیه های متخصصین، بر وعده های غذایی منظم به علاوه ی دو تا سه میان وعده تأکید دارد تا مطمئن باشید که پروتئین، انرژی و مواد مغذی لازم را دریافت میکنید.

از غذاهایی که علایم بیماری را تحریک می کنند، اجتناب کنید. برای اینکه بدانید چه غذاهایی را باید از رژیم غذایی خود کنار بگذارید؛ باید بدانید که کدام غذاها علایم بیماری شما را تحریک می کنند بسیاری از افراد مبتلا به بیمار کرون دریافته اند که غذاهای آمده در فهرست زیر علایم آنها را در حین دوره ی تشدید بیماری؛ بدتر می کند بنابراین ممکن است برخی از آنها برای شما هم محرک علایم بیماری باشند:

هرگونه نوشیدنی الکلی کره، روغن، کره های گیاهی، سس مایونز نوشیدنی های گازدار قهوه، چای، شکلات پوسته ی ذرت محصوالت لبنی در صورت عدم تحمل الکتوز غذاهای چرب و سرخ کردنی ها غذاهای پرفیبر غذاهایی که تولید گاز و ایجاد نفخ می کنند عدس، بنشن، لوبیاها، پیاز و انواع کلم آجیل و دانه های خوراکی کره ی بادام زمینی و کره ی دانه های دیگر میوه های خام سبزی های خام گوشت قرمز غذاهای تند و پرادویه غالت سبوس دار و سبوس

بیماری کرون در رایج درمان قطعی ندارند و اغلب بوسیله داروهای شیمیایی و هورمونی درمان شده و شانس کاملی برای درمان نمیدهد . بهترین روش درمان، درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، عود مکرر ،کاهش علایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای آن را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب


مطالب مرتبط :

کلینیک گوارش

مشکلات گوارشی-دکتر فاطمی

 

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m