logo-samandehi

رژيم غذايى طبيعى

رژيم غذايى طبيعى‏

رژيم غذايى طبيعى : رژيم غذايى طبيعى را مى‏توان از راههاى مختلفى به دست آورد:

۱- از راه خوردن ميوه‏ جات يا ميوه‏ درمانى.

مى‏دانيم آنچه…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ ۲۱ ام مرداد ۱۳۹۷ارسال شده است.

جهت مطالعه رژيم غذايى طبيعى به سمت پایین اسکرول کنید.

رژيم غذايى طبيعى

رژيم غذايى طبيعى‏

رژيم غذايى طبيعى : رژيم غذايى طبيعى را مى‏توان از راههاى مختلفى به دست آورد:

۱- از راه خوردن ميوه‏ جات يا ميوه‏ درمانى.

مى‏دانيم آنچه لازمه ادامه حيات است در ميوه ‏جات وجود دارد. چون بدن شخص روزانه و در طى زندگى مقدارى از املاح و ويتامين‏ هاى موجود خود را از دست مى‏دهد، لذا لازم است اين خسران جبران شود. اين فقدان را از ميوه‏ درمانى و عناصر موجود در آنكه همانا املاح و ويتامين‏ها مى‏باشند مى‏توان به دست آورد.

از واكنش ميوه ‏ها در بدن محيط قليايى به وجود مى‏آيد كه لازمه زندگانى طبيعى خون و گلبول‏هاى موجود در آن مى‏باشد. اين عامل بزرگى در پاكسازى بدن است كه از طريق ميوه‏ها ايجاد شده و ضمنا از رشد و نمو ميكروب ‏ها نيز جلوگيرى به عمل مى‏آيد.

كسانى كه نمى‏توانند از ميوه‏ جات استفاده كنند از سبزيجات خام و بخارزده مى‏توانند بهره بگيرند. قليايى بودن خون لازمه زندگى است، لذا به غذاهايى كه داراى واكنش قليايى هستند اشاره مى‏شود. اين غذاها عبارتند از:

شير- خامه- بادام- شاه‏ بلوط- نارگيل- كليه انواع سبزيجات به جز ذرت و عدس. از ميوه‏ها، كليه انواع ميوه‏ها به جز توت ‏فرنگى و آلو بخارايى.

از چربى‏ها، كره و انواع مختلف روغن ‏ها.

از شيرينى‏جات، شكر- شربت- آبنبات و از نشانه ‏ها، نشاسته ذرت و نشاسته گندم. رژيم غذايى طبيعى

۲- رژيم غذايى از طريق مصرف ميوه‏جات و سبزيجات توأم.

در اينجا علاوه بر استفاده از ميوه‏ جات، از سبزيجات و سالادها هم استفاده مى‏توان نمود.

مثلا سالاد زير براى اكثر بيماران قابل استفاده مى‏باشد، مخصوصا براى بيماران مبتلا به مرض قند:

كاهو- كلم- هويج- شلغم- گوجه ‏فرنگى- خيار- لوبياچيتى (سوژا) با مقدار كافى روغن ذرت و آب‏غوره يا آب‏ليمو.

اين سوپ نيز مناسب بيشتر افراد بوده و همگان مى‏توانند از آن استفاده نمايند جو+ گندم+ سوژا (لوبياچيتى)+ مقدارى جعفرى، تره، هويج، گشنيز و يك تكه گوشت مرغ بدون چربى.

از رژيم‏هاى محدود، رژيم شير و ميوه ‏جات توأم يا رژيم غذايى تمام شيرها را مى‏توان نام برد. به ‏طور كلى گزينش اين نوع غذاها بستگى به زمينه مزاجى فرد داشته و انتخاب آن با خود شخص مى‏باشد، دوباره متذكر مى‏شود: رژيم غذايى طبيعى

نكته‏ ى جالب و حايز اهميت در اين قسمت از بحث اين است كه: بايد سعى شود كه قليايى بودن خون كه همانا محيط طبيعى آن است، تغيير نكند. زيرا تغيير آن به سوى اسيدى عامل رشد و نمو ميكروب‏ها را فراهم كرده مخصوصا محيط روده ‏ها كه اسيدى شدن آن باعث رشد بيشتر ژرم‏هاى بيمارى‏زا است.

مصرف اين‏گونه غذاهاى ساده مواد لازمه زندگى را (ليپيدى- پروتيدى- گلوسيدى) به خوبى تأمين كرده و عوارضى را به وجود نخواهد آورد. (اگر گفتند مگر مى‏توان گوشت نخورد؟ در جواب گفته مى‏شود كه آيا تاكنون فيل گوشت خورده است كه اين‏قدر گوشت در بدن خود انبار كرده است).

در رژيم‏ هاى غذايى ساده به‏ طور كلى مواد پروتئينى را از تخم ‏مرغ، شير، آجيل، مواد چربى را از كره، خامه، روغن زيتون و مواد نشاسته ‏اى را از نان سبوس‏دار مى‏توان تأمين نمود.

(چون محيط خون بايستى قليايى برقرار به‏ماند، لذا به غذاهايى كه خاصيّت اسيدى دارند بى‏مناسبت نيست كه اشاره شود:

از گوشت ‏ها: گوشت، مرغ، ماهى و صدف.

از چربى‏ها: گردو، بادام هندى، فندق و پسته.

از نان‏ها: انواع مختلف، ماكارونى، اسپاگتى و رشته‏ فرنگى.

از سبزيجات: ذرّت و عدس.

از ميوه ‏جات: توت‏ فرنگى، آلوسياه و آلوبخارايى.

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

تماس بگیرید 33333164-023...

کاشیان

کلینیک زنان شماره بگذارید...

کاشیان

کلینیک زنان...

کاشیان

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m