درمان سرماخوردگى يا زكام‏ در طب سنتی

درمان سرماخوردگى يا زكام‏ در طب سنتی

درمان سرماخوردگى يا زكام‏ در طب سنتی : زكام بيمارى رايجى است كه اكثر مردم بطور سرپائى بآن مبتلا شده و بهبود مى‏يابند. بعضى از پزشكان من جمله…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 20 ام اکتبر 2018ارسال شده است.

جهت مطالعه درمان سرماخوردگى يا زكام‏ در طب سنتی به سمت پایین اسکرول کنید.

درمان سرماخوردگى يا زكام‏ در طب سنتی

درمان سرماخوردگى يا زكام‏ در طب سنتی

درمان سرماخوردگى يا زكام‏ در طب سنتی : زكام بيمارى رايجى است كه اكثر مردم بطور سرپائى بآن مبتلا شده و بهبود مى‏يابند. بعضى از پزشكان من جمله اطباء سنتى آن را ام الامراض ناميده ‏اند. چون بدن را ضعيف كرده و براى ابتلا به بيماريهاى ديگرى آماده مى‏سازد.

سرماخوردگى اصلى نوعى بيمارى مجارى تنفسى است و نوع ويروسى آن با زكامهاى ساده غير ويروسى فرق دارد. در نوع ويروسى چند نمونه متفاوت از ويروسها مى‏توانند عامل سرماخوردگى باشند. ضمنا استعداد افراد مختلف در ابتلاء باين بيمارى متفاوت است بعلاوه عوامل فيزيكى از خارج نظير سرما و رطوبت و گرم و سرد شدن ناگهانى بدن و عوامل شيميائى مانند بعضى مواد غذائى يا داروئى بدن را جهت ابتلا به سرماخوردگى آماده مى‏سازند مثلا زياد خوردن غذاهاى گرم و خشك يا مصرف بعضى ادويه مانند فلفل و يا بعضى از داروهاى ضعيف ‏كننده گلبولهاى سفيد بدن را براى ابتلا به اين بيمارى آماده مى‏كنند.

گاهى نيز در اثر برخورد هواى سرد بر سر مختصر زكامى عارض مى‏شود كه ميكربى نبوده بلكه يك عكس العمل طبيعى است در اين صورت بايد با يك حوله گرم يا كيسه آب گرم كه زياد داغ نباشد يا با خاكستر نيمگرم كه در پارچه ريخته‏اند سر بيمار را گرم كنند و بهمين طريق اگر در اثر برخورد حرارت خارجى به سر مانند آفتاب شديد يا گرماى زیاد زكام عارض شد اين نيز يك عكس العمل طبيعى و غير ميكربى است بايد ضمن خوردن غذاهاى سردمزاج مانند آب كاسنى و آب هندوانه سر زكام را با ريختن مايعات خنك قدرى سرد نمايند و يا مقدارى گشنيز را كوبيده و بر سر و پيشانى او گذارند گاهى نيز زكامهاى ساده در اثر ازدياد رطوبت مزاج است كه اين نيز با خوردن معجونهاى گرم‏مزاج يا مقدارى گل قند زايل مى‏گردد.

اگر زكام با سوزش گلو و بينى و گرمى و حرارت و ترشحات بينى همراه است گل يا برگ يا ريشه نيلوفر آبى براى اين زكام بسيار مفيد بوده در اين‏باره گفته ‏اند:

براى ساختن شربت نيلوفر مقدار سى گرم نيلوفر آبى را در يك كاسه متوسط آب بجوشانند تا آب آن نصف شود سپس صاف كنند و به آب صاف‏شده مقدار ۲۵۰ گرم شكر اضافه كنند. (اگر شكر نى باشد بهتر است) و محلول را مجددا بجوشانند تا قوام آيد شربت حاصل شربت نيلوفر ناميده مى‏شود آن را دو قسمت كرده نيمى صبح و نيم ديگر را عصر ميل نمايند (اما چنانچه از ريشه نيلوفر آبى قصد خوردن باشد بايد مقدار خوراك آن ۳/ ۱ يا ثلث مقدار گل آن باشد مقدار خوراك از ريشه اين گياه براى بزرگسالان چهار تا ده گرم است.

اگر زكام با علامت سنگينى سر و صورت و ساير علامات سردى مزاج مانند پريدگى رنگ چهره- بى‏رنگ بودن ادرار و سردى حالت ترشحات بينى مى‏باشد.

براى ساختن شربت زوفا- دو مثقال زوفاى خشك را با يك مثقال ريشه كرفس و يك يا دو مثقال پرسياوشان و ده عدد انجير در يك كاسه آب بجوشانند تا آب آن نصف شود سپس جوشانده را صاف نموده به آب صاف‏شده مقدار دويست گرم شكر اضافه كنند و بجوشانند تا قوام آيد شربت حاصل كه شربت زوفا ناميده مى‏شود يك خوراك براى‏ بزرگسالان است.

 

یکی دیگر از روش های درمان سرماخوردگی و مقاوم سازی سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی در کودکان و بزرگسالان درمان هومیوپاتی میباشد. جهت مشاوره با مشاورین واطلاع از این روش درمانی با ام تماس بگیرید و یا در کلنیک های ما فرم پر کنید.

کلینیک های مجازی سیناطب

چگونه سرماخوردگی را درمان کنیم؟

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m