انسداد عروق كرونرى‏

انسداد عروق كرونرى‏

انسداد عروق كرونرى‏

بعضى اوقات در مدت چند دقيقه تا چند ساعت عروق كرونر در اثر لخته يا هر عامل ديگرى مسدود مى‏شوند، اما در ساير موارد كيفيت انسداد عروق كرونر…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 19 ام آگوست 2018ارسال شده است.

جهت مطالعه انسداد عروق كرونرى‏ به سمت پایین اسکرول کنید.

انسداد عروق كرونرى‏

انسداد عروق كرونرى‏

انسداد عروق كرونرى‏

بعضى اوقات در مدت چند دقيقه تا چند ساعت عروق كرونر در اثر لخته يا هر عامل ديگرى مسدود مى‏شوند، اما در ساير موارد كيفيت انسداد عروق كرونر به تدريج و به آهستگى و به مدت چند سال ممكن است صورت پذيرد. در اينجا است كه پس از انسداد عروق كرونر اصلى فرصتى براى ايجاد عروق جانبى و به عهده گرفتن وظيفه آنها وجود دارد. متأسفانه عروق جانبى تا موقعى كه انسداد صورت نپذيرد به‏طور كامل ايجاد نمى‏گردد. بنابراين شدت آسيب وارده به عضله قلب در اثر انسداد، بستگى به سرعت پيدايش انسداد دارد.

علل انسداد عروق كرونر

شايع‏ترين و مهم‏ترين علت انسداد عبارت است، از ايجاد ترومبوز درنتيجه‏ى آرترواسكلروزمى‏باشد. آرترواسكلروز اساسا بيمارى شرايين بزرگ است كه در آنها چربى به صورت پلاك‏هاى آتروماتو در زير لايه انتيمارسوب مى‏كند، اين پلاك‏ها حاوى مقدار زيادى كلسترول مى‏باشند. غالبا به‏عنوان رسوب كلسترول شناخته مى‏شوند. معمولا تغييرات دژنراتيو (تخريبى) نيز در ديواره شرايين موجود است. در مراحل بعدى بيمارى، فيبروبلاست‏ها وارد ناحيه تخريب شده مى‏گردند و باعث اسكلروز تدريجى ديواره شرايين مى‏شوند. بعلاوه كلسيم نيز غالبا همراه چربى رسوب كرده و ايجاد پلاك‏هاى آهكى مى‏نمايد. با انجام يافتن اين دو واكنش شرايين فوق العاده سخت مى‏شوند و بيمارى را در اين حالت آرتريواسكلروز (تصلب شرايين) نامند.

علائم و نشانه ‏هاى گرفتارى عروق كرونر

شايع‏ترين علائم آن دردى است كلاسيك و مشخص، بدين‏ ترتيب كه بيمار احساس دردى فشاردهنده در قسمت جلوى چپ سينه خود مى‏نمايد. اين درد گاهى به طرف گردن، شانه چپ، بيشتر به طرف دست چپ احساس مى‏شود، خيلى تير كشنده و دردناك است. گاهى دردهايى با علائم كم‏تر احساس مى‏شود، در هر صورت بايد به پزشك مراجعه نمايند. اين نكته لازم است تذكر داده شود كه هر دردى در طرف چپ سينه مربوط به نارسايى عروق قلب نيست و دردهاى معده‏اى روده‏اى، دردهاى قولنجى، دردهاى كليوى، گاهى به طرف سينه تير مى‏كشند. اين دردهاى قلبى هنگام اعراض نفسانى، تحريك، تشنج، استرس و در حال نگرانى‏ها بيشتر پيدا مى‏شوند. غم و غصه، فكر زياد، خستگى شديد عامل بيداركننده اين دردها مى‏باشد.

خطر و تهديد اين دردها در مزاج‏هاى سرد كم‏تر از مزاج‏هاى گرم، چاق، پرخون و پرچربى مى‏باشد.

مبتلايان به درد جلوى قلبى در مزاج گرم، چاق، پرخون، زيادى كلسترول و تصلب شرايين بايستى:

به غذاى خود توجه بيشترى داشته باشند. زيرا رعايت غذا مى‏تواند از پيشرفت بيمارى بكاهد. اين‏گونه مبتلايان بايستى اگر عامل روحى و انگيزه هيجانى داشته باشند، در رفع آنها بكوشند. اما اگر از ماده و عاملى از نوع غذايى يا تصلّب شرايين يا چربى و كلسترول باشد، بايد آن ماده را كم كنند و نيز متذكر مى‏شود كه نقصان غذا در اينجا بزرگ‏ترين خدمت‏گزار است.

اکثر بیماری ها در طب رایج بوسیله داروهای کورتونی و شیمیایی کنترل شده و بهبودی نسبی ایجاد میکند که موقت میباشند و بعد قطع داروها علایم مجدد عود میکنند. بویژه در دوران بارداری که مصرف داروهای کورتونی بر روی سلامت جنین و مادر می تواند اثرگزار باشد. اما بهترین روش درمان، درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، عود مکرر ،کاهش علایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای آن را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب (برای ارسال شرح حال کلیک کنید)


مطالب مرتبط:

تاثیر خواب مناسب بر سلامتی

درمان بی خوابی بدون داروی شیمیایی

چطور بی خوابی را درمان کنیم

خر و پف کردن در خواب

هومیوپاتی و درمان رفلاکس در کودکان و بزرگسالان

هومیوپاتی چیست؟

هومیوپاتی و چاقی

بیماری های قابل درمان در هومیوپاتی

داروهای هومیوپاتی

تشخیص و تجویز در هومیوپاتی

اثربخشی داروهای هومیوپاتی

هومیوپاتی دانشی ناشناخته

هومیوپاتی درمان بدون عارضه

درمان به روش هومیوپاتی

هومیوپاتی یا مشابه درمانی

بیماری های قابل درمان در هومیوپاتی

هدف درمان هومیوپاتی ،شناخت و درمان ناهنجاري ايجاد شده دربدن

تفاوت هومیوپاتی و طب رایج

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m