تشخیص و تجویز در هومیوپاتی

شاید بحث برانگیزترین بحث در درمان به روش هومیوپاتی نحوه تشخیص و تجویز در هومیوپاتی باشد. در این بخش به بررسی تشخیص و تجویز در هومیوپاتی پرداخته می شود. علم پزشكي ثابت كرده است هرانساني اثر انگشت ويژه خود، تصوير شبكيه خاص…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 25 ام جولای 2017ارسال شده است.

جهت مطالعه تشخیص و تجویز در هومیوپاتی به سمت پایین اسکرول کنید.

تشخیص و تجویز در هومیوپاتی

شاید بحث برانگیزترین بحث در درمان به روش هومیوپاتی نحوه تشخیص و تجویز در هومیوپاتی باشد. در این بخش به بررسی تشخیص و تجویز در هومیوپاتی پرداخته می شود. علم پزشكي ثابت كرده است هرانساني اثر انگشت ويژه خود، تصوير شبكيه خاص و حتي راه رفتن منحصر به فرد دارد.نويسنده معتقد است كه اگر با دقت بيشتري به اين مسئله توجه و تحقيق شود، متوجه مي شويم جزء به جزء وجود هر فرد در عالم هستي منحصر به فرد است. روشن است اگر يك انسان را به شكل يك كل در نظر بگيريم، بسيار منحصر به فرد خواهد بود . و اين موضوع ابعاد گسترده تري خواهد يافت آنگاه كه افكار و شخصيت انسانها راهم قسمت مهمي از وجودشان در نظر بگيريم ، انسان با اين همه اختصاصات و ويژگيهاي جسمي خاص و فردي، در شرايط مختلف اقليمي محيطي و خانوادگي و… زندگي مي كند و از تمام آنچه در پيرامونش مي گذرد، تاثير مي گيرد.

 بنابراين هرانساني بيماري خاص خود را دارد. عوامل بيماري زا ممكن است شبيه به هم باشند، اگرچه در بيشتر موارد اينگونه نيست و حتي عواملي مانند باكتريها و ويروسها هم در سوژههاي گوناگون انسانها را بيمار ميكند اما نكته مهم تر آن انسانهايي كه هر كدام ساختار جسمي و ذهني ويژه خود را دارند، بالطبع واكنشهاي خاصي در برخورد با عوامل بيماري زا نشان ميدهند كه نتيجه آن بيمارهاي منحصر به فرد خواهد بود.

نامگذاري بيماريها با اسامي مختلف تنها ميتواند براي تقسيم بندي آنها و مقايسه آنها سودمند باشد و اصرار بر يكسان بودن بيماريها تنها باعث ساده انگاري درمان ميشود و به دنبال خود، تجويز هاي مشابه را به همراه دارد. در بسياري از موارد حتي با نشانههاي بيماري كاملا متفاوت داروهاي يكسان در پزشكي رايج تجويز مي شود. تجويز داروهاي مشخص و معدود دربيماريهاي روماتيسمي،ميگرنها، افسردگي ها و… يكي از عوامل درمان نشدن كامل بيماريهاست.در هوميوپاتي هر فرد به عنوان يك انسان منحصر به فرد با بيماري ويژه خود در نظر گرفته مي شود.

در مصاحبه هوميوپاتي تمام نكات ريز مرتبط و حتي ٢٦ غيرمرتبط با بيماري فرد بررسي ميشود، و درنهايت داروي (هوميوپاتي) تجويز و مختص آن بيمار است. براي نمونه اگر دو خواهر هر دو با مشكل سردردعصبي نزد يك هوميوپات بيايند، به احتمال بسيار زياد داروهاي آنها متفاوت خواهد بود. چرا كه در بررسي دقيق نشانههاي سردرد و همينطور روحيات و شخصيت آنها تفاوتهاي بسياردارد. بنابراين داروي هر يك از آنها بر روي سردرد ديگري موثر نخواهد بود.

در تشخیص و تجویز در هومیوپاتی اعتقاد بر این است که بيماري در هر فردي مانند رمز خاص يك گاو صندوق است كه تنها با رمز خاص خود باز مي شود. اين شيوه و نگرش درماني در ابتدا به نظر ميرسد كه كار تشخيص را سخت اما با رسيدن به تشخيص درست نتيجه اي عالي بدست مي آيد.هوميوپاتي از اين ديدگاه يك هنر والاست. يك پزشك هوميوپات با دقت و حوصله بيمار را بررسي مي كند، هر كلام بيمار دربردارندهي نكات بسياري براي هوميوپات است اما بسياري از بيماران اطلاعات كاملي از هوميوپاتي ندارند، بيماران گاهي پس ازنخستين جلسه درمان تصور مي كنند كه پزشك هوميوپات يك نوع روانشناس است زيرا يك روانشناس بيماررا ازنظررفتار و منش هم معاينه مي كند اما درعمل آنچه كه از چنين مصاحبه اي براي پزشك هوميوپات مهم است، يك شناخت عميق از كليت بيمار است.

نام گذاري بيماري ها درهوميوپاتي

هوميوپاتي
از درمان تا شفا
دكترفاضل حميدبهنام

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m