درمان سردردهای میگرنی با هومیوپاتی

درمان سردردهای میگرنی با هومیوپاتی

درمان سردردهای میگرنی با هومیوپاتی:

سر درد از جمله بیماری هایی است که به روش هومیوپاتی کاملا قابل درمان است به طوری که انواع سردردهای تنشی و میگرنی به این روش درمان پاسخ صددرصدی می دهند، با این حال میزان موفقیت در…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 25 ام اکتبر 2015ارسال شده است.

جهت مطالعه درمان سردردهای میگرنی با هومیوپاتی به سمت پایین اسکرول کنید.

درمان سردردهای میگرنی با هومیوپاتی

درمان سردردهای میگرنی با هومیوپاتی

درمان سردردهای میگرنی با هومیوپاتی:

سر درد از جمله بیماری هایی است که به روش هومیوپاتی کاملا قابل درمان است به طوری که انواع سردردهای تنشی و میگرنی به این روش درمان پاسخ صددرصدی می دهند، با این حال میزان موفقیت در درمان بسته به تشخیص و تجربه متخصص هومیوپات نیز دارد. روش درمانی هومیوپاتی در عین حال که بسیار دقیق و حساس است، روشی بسیار آسان و مطمئن است به طوری که بسیاری از بیماری ها از جمله انواع سردرد ها طبق این روش درمان می شوند. ریشه یابی بیماری ها و بر طرف کردن آنها نیازمند تشخیص و تجربه هومیوپات است و این اصول به عنوان شروط موفقیت درمان در روش هومیوپاتی محسوب می شوند. میزان شدت در احساس درد و مکان اصلی سردرد از اصول مهم تشخیص هستند همچنین اگر همراه با این دردها، علائم دیگر و یا درد در سایر نقاط نیز وجود داشته باشد باید به آن توجه کرد بر این اساس و بسته به این موارد نوع تشخیص و درمان نیز  متفاوت خواهد بود. با توجه به تقسیم بندی سردردها، میزان موفقیت درمان این بیماری مشخص می شود به طوری که روش درمان هومیوپاتی گاهی به عنوان یک روش مستقل و موفق عمل می کند و گاهی نیز به عنوان روش مکمل استفاده می شود که کمک کردن در بهبود نسبی تومورها در این دسته قرار می گیرند.

 

میگرن

سردردهای شدید اغلب با اختلالات بینایی و حالت تهوع و استفراغ همراه است. امروزه این نوع سردرد به دلیل عادات نوین از شایعترین و روبه فزونی ترین نوع است و این حملات میگرنی می توانند با سیستم درمانی هومیوپاتی  با موفقیت بهبودی پیدا می کند. میگرن شایعترین نوع سردرد عروقی است و علامت مشخصه آن دردهای ضمنی یکسویه و ضربانی است که از دوران کودکی، نوجوانی یا اوایل دوران جوانی و بزرگسالی آغازمی شود و شدت و تکرار آن نیز با افزایش سن کمتر می شود.اینها سردردهای مقطعی و اغلب در یک سمت هستند که با اختلالات بینایی و استفراغ همراهند.

حملات اولیه معمولاً در سن ۳۰ سالگی اتفاق می افتد و با بالا رفتن سن حملات کاهش می یابد.

  • در خانمها شایع تر است.
  • گاهی سابقه فامیلی دارد.
  • استرس و غذاهای خاصی می توانند منجر به حملات شوند.

انواع میگرن:

دونوع اصلی از سردردهای میگرنی وجود دارد:

۱- سردرد های همراه با aura

۲- سردردهای بدون aura

Aura مجموعه ای از سیمپتم ها، بخصوص سیمپتم های دیداری است که قبل از شروع سردرد اصلی آغاز میشود.از هر پنچ مورد یک مورد دچار میگرن همراه با aura است.برخی افراد هردونوع این میگرن ها را در زمان های متفاوت تجربه میکنند.

headaches_most_common_illness

 

 

علل میگرن:

علت زمینه ای میگرن ناشناخته است.اما به این موضوع پی برده شده که در طول میگرن جریان خون در رگهای خونی مغز افزایش می یابد. یکی از بستگان نزدیک ۸ نفر از هر ۱۰ نفری که میگرن دارند، دچار این اختلال می باشد. استرس و افسردگی میتواند این موضوع را تحریک کند.دیگر عوامل تحریک کننده عبارتند از:نخوردن یکی از وعده های غذایی، نخوابیدن، برخی غذاها مثل پنیر و شکلات. بسیاری از خانمها در دوران پریودی دچار میگرن میشوند.

-علل جسمی(خستگی،فشار بیش از حد،استراحت)

– روانشناسی(افسردگی،نگرانی،شوک، اضطراب)

– رژیم( مصرف الکل،انواع مختلف غذا و نوشیدنی ها مثلا شکلات)

-پزشکی(قرص های ضد بارداری؛فشار خون،پریودی)

– عوامل دیگر(صداهای بلند، نورهای درخشنده، تلویزیون،بوهای تند)

علایم:

سردرهای میگرنی همراه با  Aura یا بدون آن، همراه با یک گروه از علائم به وجود می آید که در مجموع به عنوان مرحله پیش درآمد شناخته می شوند. علائم پیش درآمد حدودا یک ساعت قبل از علائم اصلی ظاهر می شوند.مرحله پیش درآمد اغلب شامل موارد زیر می باشد:

– اضطراب یا تغییر حالت

– تغییر مزه ها و بوها

– انرژی مفرط یا فقدان انرژی

افرادی که دچار میگرن همراه با aura هستند سیمپتم های دیگری را نیز قبل از میگرن تجربه می کنند. از جمله:

– اختلالات بینایی از قبیل تاری دید و نورهای چشمک زن

– سوزن سوزن شدن، بی حسی و یا احساس ضعف در چهره و یا در کنار بدن.

سپس علائم اصلی مشترک در هر دو نوع میگرن ایجاد می شود. این علایم عبارتند از:

– سردردهای شدید که ضربانی بودن آنها با حرکت بدتر می شود و معمولا در یک سمت سر، بالای یک چشم یا اطراف یک شقیقه احساس می شود.

– حالت تهوع و استفراغ

– تنفراز نورهای درخشان یا صداهای بلند

– میگرن ممکن است از چند ساعت تا چندروز به طول بیانجامد و سپس از بین برود. بیمارممکن است پس از میگرن احساس خستگی یا عدم توانایی در تمرکز داشته باشد.

چگونه از میگرن جلوگیری کنیم:

عوامل متعددی موجب تحریک میگرن می شود.باید عاملی را که شما را تحت تاثیر قرار میدهد بشناسید:

-از مصرف غذاهایی که میدانید منجر به دست دادن حمله به شما می شود پرهیز کنید.معمولترین آنها پنیر، شکلات و مشروب است.

– وعده های غذایی را منظم مصرف کنید.زیرا نخوردن یک وعده غذایی می تواند منجر به حمله شود.

-الگوی خواب منظم داشته باشید.

– سعی کنید تمرینات ریلکسیشن انجام دهید.

تشخیص میگرن:

الف) تشخیص معمولا از راه تاریخچه انجام می شود.

-بیماری طولانی مدت

– شروع بیماری از کودکی

– سابقه فامیلی میگرن

– مشتقات ارگوت میگرن را تسکین دهد.

ب) حداقل دومورد ازموارد زیر را داشته باشد:

– دردهای یکطرفه

-از نوع ضربانی

-بدتر شدن درد با فعالیت هی روزمره

-شدت دردها متوسط تا شدید

ج) وجود حداقل یک مورد از موارد زیر:

-حالت تهوع و استفراغ

-ترس از نور و صدا

میگرن کلاسیک:

در این نوع میگرن حملات با سیمپتم های بارز عصب شناسی است.مانند: اختلالات بینایی مثلا خطوط زیگزاگ، بینایی یکسویه و منتشرشدن لکه و نقاط سیاه، نقص میدان دیدو ندرتاً نابینایی کامل، اختلالات حسی به گونه ای که نیمی از بدن را تحت تاثیر قرار داده و دچار بی حسی، خواب رفتگی ، گزگزو مورمور می کنند. اختلالات گفتاری یا فلج یک سمت بدن نیز می توانند از علایم باشند. این نشانگان می توانند با کاهش جریان خون در کانون مغزی  مرتبط باشند. معمولاً احساس دیدن نورهای سفید یا رنگی، نقطه های درخشنده و براق، خطوط موج دار یا نقص در میدان دید وجود دارد. گاهی ممکن است کرخت شدن هر دو دست و اطراف دهان نیز وجود داشته باشد. این سیمپتم ها ممکن است تا یک ساعت و نیم ادامه داشته باشند وبا سردردهایی همراه شوند که از یک نقطه شروع شده و کل یک نیمه سر را دچار میکند، این نیمه درگیر می تواند همان سمت یا سمت مخالف اختلالات بینایی یا حسی باشد.

نیمه ی درگیر همیشه در هر حمله ثابت نیست و سردردها می تواند دو طرفه باشد. درد معمولا می تواند شدید،ضربانی و همراه با استفراغ، ترس از نور، تعریق و درماندگی باشد که بیمار را مجبور کند به اتاقی تاریک رفته و بخوابد. تمام این اتفاقات ممکن است ۱ تا ۲ روز به طول بیانجامد. در اکثر افراد این زمان بسیار کوتاه تر است.

تقسیم بندی دیگری از انواع اصلی میگرن:

میگرن کلاسیک: سیمپتم های بینایی یا حسی که قبل یا همراه با سردرد هستند.

میگرن شایع: بدون مشخصه های حسی یا بینایی،همراه با سردرد، حالت تهوع،استفراغ و ترس از نور.

میگرن سرخرگ قاعده ای بازیلار: سردردهای پشت سر که قبل از سرگیجه به وجود می آیند،دوبینی،دیس آرتری همراه یا بدون سیمپتم های بینایی و حسی.گاهی همراه با از دست دادن هوشیاری.

میگرن فلج کننده نیمی از بدن: سردرد مداوم که چندساعت یا چندروز طول می کشدو با فلج نیمی از بدن همراه است که به آرامی یا در طی چندین روز بهبود می یابد.

افرادی که در معرض میگرن هستند

عوامل ارثی در خانمها احتمال ابتلا به میگرن مخصوصا در زمان پریودی را بالا می برد. کیس های تحت بررسی از ۳ ساله تا ۷۸ ساله بودند. ابتلا به اولین حملات میگرن در افراد بالای ۵۰ سال امری شایع نیست.هرفردی اعم از زن یا مرد می تواند دچار میگرن شود.احتمال ابتلا در آقایانی که دچار تنش، نگرانی و اضطراب هستند، بیشتر است.

گردآوری: دکترحسین عزیزی/مریم مزینانیان

 

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب

 

 

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m