درمان اسهال خونى‏ در طب ایرانی

درمان اسهال خونى‏ در طب ایرانی

درمان اسهال خونى‏ در طب ایرانی : معمولا پزشك ضمن بكار بردن داروهاى ضد اسهال خونى و نرم‏ كننده روده‏ ها با عوارض اين بيمار نيز مبارزه و مقابله…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 14 ام اکتبر 2018ارسال شده است.

جهت مطالعه درمان اسهال خونى‏ در طب ایرانی به سمت پایین اسکرول کنید.

درمان اسهال خونى‏ در طب ایرانی

درمان اسهال خونى‏ در طب ایرانی

درمان اسهال خونى‏ در طب ایرانی : معمولا پزشك ضمن بكار بردن داروهاى ضد اسهال خونى و نرم‏ كننده روده‏ ها با عوارض اين بيمار نيز مبارزه و مقابله مى‏نمايد مانند جلوگيرى نمودن از كم شدن آب بدن و جلوگيرى از شوك هاى احتمالى و عوارض ديگر اما لازم به تذكر است كه اسهال خونى بيمارى خطرناكى نيست و از زمانهاى قديم عارض انسان‏ها مى‏شده و اكثرا با تغيير برنامه غذائى مرتفع مى‏گرديده است.

پس از بهبود ظاهرى اين بيمارى و قطع دفع خون و بلغ و غيره از بدن و ساكت شدن درد و پيچش شكم چون هنوز داخل روده‏ ها زخم است عدم رعايت برنامه غذائى مخصوص اكثرا براى افراد مبتلا ناراحتى‏هاى مزمن گوارشى بر جاى مى‏گذارد كه معالجه آن بيماريهاى مزمن از مداواى بيمارى اصلى بسيار مشكل‏تر است.

غذاى بيمار در زمان بيمارى بايد حريره بادام با ماست شيرين و يا كته با ماست شيرين و مايعات سردمزاج باشد و دوغ براى اين‏گونه افراد بسيار مفيد است و بجاى آب هرچه عطش دارند دوغ بخورند و براى معالجه زخم هاى داخل روده از داروهاى لعاب‏دار مانند بارهنگ و تخم ختمى و يا گل ختمى و يا ريشه انجبار و بهمن‏پيچ از هركدام دو مثقال را جوشانده و دو ليوان آب آن را گرفته و ناشتا بخورند و اين دارو را تا قطع كامل خون ادامه دهند و بايد داروهاى سردمزاج و لعابدار مصرف گردد.

ضمنا روغن بادام شيرين و داروهاى لعابدار براى اين‏گونه افراد مفيد است. و در مقابل داروهاى قابض براى اين‏گونه بيماران مضر مى‏باشد و پس از قطع خون و بلغم و درد روده‏ها بايد دو سه روز غذاهاى مايع زودهضم مصرف نمايند و پس از آن نيز تا مدتى از غذاهاى نرم و سهل الهضم استفاده كنند.

حجم هر وعده غذا بايد كم باشد اما دفعات مصرف آن بايد زيادتر گردد. غذاهائى كه براى اين افراد زيان‏ آور است عبارتند از: شير، غذاهاى سرخ‏كرده و پرچربى، غذاهاى گرم‏ مزاج مانند شيره و خرما و عسل و غيره و غذاهاى پرحجم بعلاوه عده‏اى از پزشكان معتقدند كه مصرف آنتى‏بيوتيك ها در اين بيمارى ضررش از نفعش بيشتر مى‏باشد.

 

اسهال خونی را میتوان در طب هومیوپاتی به بهترین شکل درمان نمود.

کلینیک های مجازی سیناطب

مطالب مرتبط:

اسهال در کودکان و نوزادان و درمان ان

درمان اسهال در کودکان

اسهال‌ مزمن‌ كودكان

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m