تفاوتهای هوميوپاتی و طب گياهی

تفاوتهای هوميوپاتی و طب گياهی

تفاوتهای هوميوپاتی و طب گياهی : از آنجا كه در برخورد با بيماران عده بسياري از انان، هوميوپاتي را همان طب گياهي مي دانند لازم است توضيحات لازم داده شود به ويژه اخيرا بعضي از افراد…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 07 ام جولای 2017ارسال شده است.

جهت مطالعه تفاوتهای هوميوپاتی و طب گياهی به سمت پایین اسکرول کنید.

تفاوتهای هوميوپاتی و طب گياهی

تفاوتهای هوميوپاتی و طب گياهی

تفاوتهای هوميوپاتی و طب گياهی : از آنجا كه در برخورد با بيماران عده بسياري از انان، هوميوپاتي را همان طب گياهي مي دانند لازم است توضيحات لازم داده شود به ويژه اخيرا بعضي از افراد سودجو ( غير پزشك) مبادرت به درمان گياهي مي كنند،و خود را هوميوپات معرفي مي كنند. تفاوتهاي هوميوپاتي و طب گياهي: نزديك به ۶۰ ٪داروهاي هوميوپاتي از گياهان تهيه شده اند، اما اين داروها با داروهاي گياهي فرق عمده اي دارند. زيرا داروهاي هوميوپاتي با رقتهاي بسيار كم تهيه شده اند، تا جايي كه عملا قسمت ماده گياهي ان حذف و از طريق داروسازي هوميوپاتي خواص درماني گياه به مولكولهاي آب منتقل مي شود، در صورتيكه در طب گياهي مستقيما از عصاره گياه استفاده مي شود . نسبت داروي هوميوپاتي تهيه شده از يك گياه خاص به عصاره داروي گياهي( مورد مصرف در طب گياهي و طب رايج) مانند نسبت عكس و تصوير يك گل ،به خود گل است. در هوميوپاتي علاوه بر گياهان، از منابع حيواني (سموم مارها، حشرات، ماهيها و…) و منابع معدني (فلزات ، نمكها، اسيدهاوغيره) استفاده مي شود. مقدار داروي تجويزي شده در هوميوپاتي بسيار ناچيز و در دفعات كم و زمانهاي طولاني است.اما داروهاي طب گياهي در مقادير ( دوز دارو) زياد و مكرر تجويز مي شوند). ۴ (مهمترين تفاوت در شيوه عملكرد اين دو طب است: در هوميوپاتي داروها بر اساس اصل تشابه علامات دارو با بيماري، تجويز مي شود. در صورتيكه در طب گياهي( اكثرا) بر اساس ضد درماني است. براي نمونه داروي گياهي قهوه باعث ايجاد بي خوابي و براي ايجاد هوشياري استفاده مي شود. در صورتيكه داروي هوميوپاتي قهوه مي تواند يك بي خوابي را درمان كند.بدين ترتيب طب گياهي به طب رايج نزديكي بيشتري دارد تا با هوميوپاتي، اگرچه عموما به علت طبيعي تر بودن داروهاي گياهي ، عوارض كمتري دارد اما در صورت عدم مصرف درست داروهاي گياهي نيز مي توانند سركوب كننده سيستم حياتي و ايمني بدن باشند. خواص داروهاي گياهي نيز با نگرشي آلوپاتي در نظر گرفته مي شود. چه بسيار داروهاي گياهي هستند كه در هوميوپاتي نيز (به طور هوميوپاتيك تهيه شده اند) كاربرد دارند. اما موارد مصرف بسيار متفاوت و اختصاصي تر از طب گياهي مي باشد و دارو تنها به فردي كه كاملا از نظر علائم بيماري، مشابه علائم دارو باشد، تجويز مي شود و نه به تمام افراد با يك علامت كلي. براي نمونه ،داروي گياهي بابونه براي بر طرف كردن نفخ و دل درد كاربرد دارد در صورتي كه در هوميوپاتي موارد استفاده آن بسيار گسترده مي باشد .(علاوه بر نفخ و دل درد ، كودكان بداخلاق، دندان در آوردن سخت در كودكان، مشكلات جسمي ناشي از عصبانيت ….) كه در هر مورد با توجه به كل علائم بيماري قابل تجويز مي باشد و نمي توان انتظار داشت كه هر نفخي را خوب كند ( بر خلاف آنچه كه در مصرف عصاره گياهي بابونه انتظار داريم) . به عبارت ديگر درمان در هوميوپاتي براي هر بيمار كاملا اختصاصي است.

هوميوپاتي
از درمان تا شفا
دكترفاضل حميدبهنام

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m