چگونه سرما نخوریم

چگونه سرما نخوریم
فصل پاییز که شروع میشود دغدغه بسیاری از خانواده ها، سرماخوردگی های مکرر کودکان و بیماری های رایج این فصل میشود  که در نتیجه ضعف…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 29 ام سپتامبر 2017ارسال شده است.

جهت مطالعه چگونه سرما نخوریم به سمت پایین اسکرول کنید.

چگونه سرما نخوریم
چگونه سرما نخوریم
فصل پاییز که شروع میشود دغدغه بسیاری از خانواده ها، سرماخوردگی های مکرر کودکان و بیماری های رایج این فصل میشود  که در نتیجه ضعف سیستم ایمنی بدن انها اتفاق می افتد. مصرف مکرر داروهای شیمیایی بخصوص آنتی بیوتیک ها نه تنها تاثیر خاصی بر روی روند بهبود سرماخوردگی ها ندارد بلکه با ایجاد ضعف و سستی در سیستم ایمنی کودکان آنها را مستعد ابتلا به بیماری های مزمن و بیشتر مینماید. در بزرگسالان نیز همین امر صادق می باشد. با توجه به اینکه پیشگیری بهترین و عاقلانه ترین روش در مقابله با انواع بیماری ها می باشد. توصیه های زیر به شما در جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری های شایع فصل پاییز کمک میکند:
 
۱) مصرف میوه و سبزی را افزایش دهید
انتخاب یک رژیم غذایی سالم، متنوع و متعادل بهترین راه برای قوی نگاه داشتن سیستم ایمنی بدن است. طی فصل های سرد سال خوردن می وه و انوع سبزی را فراموش نکنید حتی می توانید با برخی سبزی ها ماند هویج و کلم سوپ درست کنید.
 
۲) به اندازه کافی بخوابید
برای سالم بودن باید به اندازه کافی خوابید. در فصل سرد سال بهتر است شب ها زودتر بخوابید تا صبح ها سرحال تر باشید.
 
۳) به پوشش و لباس پدشیدن در این فصل دقت کنید
اغلب با وزش اولین باد سرد تا می توانیم لباس می پوشیم تا خود را گرم نگه داریم اما کارشناسان معتقدند که باید به اندازه و درست لباس پوشید. در رابطه با گرم کردن بیش از حد خانه یا اتاق کار نیز دقت کنید زیرا گرمای بیش از حد هم رخوت می آورد و هم می تواند سبب بیمار شدن شما در صورت خروج از منزل شود.
 
۴)نکات بهداشتی را رعایت کنید
برای آنکه ویروس آنفولانزا به سراغ تان نیاید مرتب دستان خود را پیش از غذا خوردن و پس از رفتن به دست شویی، یا دست دادن با دیگران بشویید. هر بار که آب بینی تان را می گیرید، دستمال آلوده را درون سطل آشغال بیندازید.
 
۵) یه ورزش انتخاب کنید و آنرا مرتب ادامه دهید
یک فعالیت مرتب بدنی سیستم ایمنی را تقویت کرده و در ضمن می توانید با شرایط استرس زا بهتر مقابله کنید.
 
۶) به وضعیت پوست تان اهمیت بدهید
سرما سبب خشک شدن پوست می شود. همیشه از کرم های مرطوب کننده به ویژه کرم بچه یا روغن بچه استفاده کنید.
 
۷) در صوت لزوم واکسن آنفولانزا بزنید.

در صورتی که سیستم ایمنی بدنتان ضعیف است حتما واکسن آنفولانزا را از یاد نبرید. در صورتی که سن شما بالای ۶۵ سال است یا دچار نوعی بیماری طولانی مدت شده اید حتما این واکسن را بزنید . تزریق آن از دو ماهگی به بعد برای تمامی افراد آزاد است.

 

سرماخوردگی های مکرر در طب رایج درمان قطعی ندارد و اغلب بوسیله داروهای کورتونی و آنتی بیوتیک ها  کنترل شده و بهبودی نسبی ایجاد میکند که موقت میباشند و بعد قطع داروها علایم جدد عود میکنند.  بهترین روش درمان، درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، عود مکرر ،کاهش علایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای آن را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب

 

مطالب مرتبط:

شیوع سرماخوردگی در فصل سرما

پیشگیری از سرماخوردگی
چگونه گرفتگی بینی را در سرماخورگی درمان کنیم؟

سینوزیت کودکان

سرماخوردگی کودکان

روش های خانگی مقابله با سرماخوردگی

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m