چگونه سرماخوردگی را درمان کنیم؟

چگونه سرماخوردگی را درمان کنیم؟

اکثرا افراد بخصوص کودکان وقتی با علایم سرماخوردگی مواجه میشوند( آبریزش بینی -عطسه – سرفه- تب) بر اساس یک فرهنگ رایج برای گرفتن آنتی بیوتیک ، شربتهای سرماخوردگی و مسکن…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 26 ام مارس 2018ارسال شده است.

جهت مطالعه چگونه سرماخوردگی را درمان کنیم؟ به سمت پایین اسکرول کنید.

چگونه سرماخوردگی را درمان کنیم؟

چگونه سرماخوردگی را درمان کنیم؟

اکثرا افراد بخصوص کودکان وقتی با علایم سرماخوردگی مواجه میشوند( آبریزش بینی -عطسه – سرفه- تب) بر اساس یک فرهنگ رایج برای گرفتن آنتی بیوتیک ، شربتهای سرماخوردگی و مسکن ها و تب بر ها به پزشک یا داروخانه ها مراجعه میکنند.

وقتی که فردی با یک جبهه هوای سرد روبرو میشود یا حمله ویروسی خاصی به صورت همه گیر رخ میدهد،  بعضی افراد که حساس هستند علایم سرماخوردگی در آنها ایجاد میشود و برخی افراد که  مقاوم هستند و این بیماری رو رد میکنند و به این راحتی سرما نمیخورند. بعضی از کودکان مرتب دچار سرماخوردگی میشوند و والدین مجبور هستنذ  که مرتب به پزشک مراجعه کرده و نهایتا مصرف و یا تزریق آنتی بیوتیک برای کودک خود داشته باشند و در هر بار مراجعه نیز پزشکان آنتی بیوتیک های قویتری تجویز میکنند.

مصرف مداوم آنتی بیوتیک، جایگزین سیستم ایمنی کودک خواهد شد و  برای درمان و باکتری را از میان میبرد .

دو حقیقتی که در اینجا وجود دارند این است که که باکتریها عامل سرماخوردگی نیستند. بلکه ابتدا یک پروسه التهابی در اثر استرسی به نام سرما یا پروسه ویروسی رخ میدهد  وبعد از مدتی رشد باکتریها در آن محیط رخ میدهد بنابراین تجویز آنتی بیوتیک و کشتن باکتریها راه درمان اساسی نیست به این دلیل که اصل مطلب و ریشه بیماری در  پروسه التهابی  ای است که اتفاق افتاده و موضوع چرکی شدن موضوعی است که بعد از پروسه التهاب رخ میدهد. پروسه التهابی پروسه ایست که در اثر استرسوری به نام سرما و یا یک عامل ویروسی خیلی راحت اتفاق میافتد یعنی میبینیم گلوی کودک بچه قرمز است و تب دارد ولی چرکی وجود ندارد  و این پروسه التهابی باعث گرم شدن آن بخش میگردد و سلولها به سمت دژنراسیون و یا مرگ سلولی پیش میروند و وقتی این اتفاق افتاد لاشه های این سلولهای مرده غذایی خواهند شد برای باکتریهایی که در محیط هستند . در حال حاضر باکتری در خیلی از قسمت های بدن ما از جمله داخل دهان وجود دارند فقط فعال نیستند! چرا فعال نیستند؟ به خاطر اینکه سفره غذایی  مناسبی برایشان فراهم نیست. هر وقت این سفره غذایی فراهم گردید باکتری ها فعال میشوند. این سفره غذایی همان سلولهایی هستند که دژنره شده اند واز بین رفته اند و غذای باکتری رو تشکیل میدهند. بنابراین هر وقت این باکتری ایجاد شد و آنتی بیوتیک مصرف شد، در واقع لاشخور آخر صحنه از بین خواهد رفت در حالی که عامل مرگ سلولی باکتری نیست بلکه التهاب می باشد .

متاسفانه ما در طب رایج هیچ دارویی نداریم که بتواند جلوی پروسه التهاب رو بگیرد. داروهایی که وجود دارند از التهاب پیشگیری نمیکنند بلکه التهاب را  به طور موقت خاموش میکنند . و اینکه وقتی برایی درمان از ضد التهابهای خارجی مانند کورتون استفاه میشود، سیستم ضد التهابی بدن پسرفت کرده  و یک قدم عقب نشینی میکند و ضعیفتر میگردد بنابراین برای دفعه بعد بدن این کودک آمادگی خیلی بیشتری برای شروع پروسه التهابی دارد  چرا که عامل ضد التهابی بدن وی ضعیف شده  و این کودک خیلی زودتر سرما میخورد . در کل استفاده از کورتون و انتی بیوتیک کار چندان عاقلانه ای نیست از طرفی خود کورتون مانع از بروز التهاب نمیگردد وتنها باکتری ها را از بین می برد در حالیکه و باکتری که اصلا عامل التهاب نیست بنابراین هم دادن کورتون و هم آنتی بیوتیک یک کار غیر علمی و بیفایده است و باعث ضغیف شدن سیستم ایمنی کودک میگردد و نه تنها درمان اساسی برای کودک یا فرد انجام داده نشده  بلکه بدن وی مستعد سرماخوردگی های مکرر خواهد شد.

اما درمان واقعی چیست ؟

درمان واقعی این است که دفاع سلولی طبیعی بدن را در برابر پروسه التهاب بالا برد یعنی بدن فرد و سیستم ایمنی وی قوی بشود به طوری که سرما یا عامل ویروسی به سادگی نتواند عامل ویروسی را در بدن وی استارت بزند یا اصلا پیشگیری کند از اینکه فرد وارد پروسه سرماخوردگی شود. این بهترین و منطقی ترین روش درمان هست و باعث میشود که فرد نه تنها نیاز به مصرف داروها و کورتونها که بسیار مضرهستند نداشته باشد  بلکه به این سادگی بیمار هم نشود و اگر هم سرما خورد چون سیستم ایمنی قوی هست خیلی سریع این سیتم ایمنی طبیعی التهاب بدن را خاموش و کودک ظرف مدت زمان کوتاهی سلامت خود را مجددا بدست خواهد آرود.

از میان روشهای درمانی که میتوانند سیستم ایمنی بدن را قوی کنند و ازپروسه التهابی پیشگیری نماید،  بهترین روش طب هومیوپاتی است. داروها در این طب چند مشخصه دارند اولا منشا داروها طبیعی و گیاهی میباشد و بیش از ۲۰۰ سال هست در دنیا که این داروها هیچ عارضه ای نداشته اند به این دلیل که این داروها مستقیم عمل نمیکنند بلکه سیستم ایمنی و طبیعی بدن را  تقویت میکنند مانند یک شیوه واکسیناسیون بنابراین اولا هیچ عارضه ای ندارند و دوما بدن را قوی میکنند درست برعکس داروهای شیمیای که بدن را به سمن ضعف پیش میبرند و این خصوصیت داروهای هومیوپاتی ست و این دو خصوصیت باعث میگردد که اگرچه ممکن است مدت زمان درمان کمی طولانی شود و سختی از نظر رعایت  پرهیزات غذایی در طول درمان داشته باشد اما کاملا منطقی ، بسیار مطمئن و سالم هست برای اینکه بتوانیم خود و کودکانمان را در مقابل آنفولانزا و سرماخوردگی و بیماریهای ویروسی مقاوم کنیم و انشاالله بتونیم از درجه سلامت بالایی برخوردار باشیم.

سرماخوردگی های مکرر در طب رایج درمان قطعی ندارند و اغلب بوسیله داروهای کورتونی و شیمیای  کنترل شده و بهبودی نسبی ایجاد میکند که موقت میباشند و بعد قطع داروها علایم جدد عود میکنند.  بهترین روش درمان، درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، عود مکرر ،کاهش علایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای آن را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب


مطالب مرتبط :

چگونه سرما نخوریم

چگونه سرماخوردگی را بدون دارو درمان کنیم

حساسیت و سرماخوردگی های مکرر کودکان

شیوع سرماخوردگی در فصل سرما

چگونه گرفتگی بینی را در سرماخورگی درمان کنیم؟

یشگیری و درمان آنفلونزا در طب هومیوپاتی

دمنوشی شگفت انگیز برای پیشگیری از سرماخوردگی

داروهای گیاهی ضد سرماخوردگی

پیشگیری از سرماخوردگی

روش های خانگی مقابله با سرماخوردگی

کلینیک مقاوم سازی، سرماخوردگی و آنفلونزا

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m