هومیوپاتی دانشی ناشناخته

هومیوپاتی دانشی ناشناخته

هر كس كه با هوميوپاتي آشنا مي شود به ويژه پس از مشاهده درمانهاي شگرف توسط اين روش ،اين پرسش برايش مطرح مي شود كه چرا با وجود چنين اثرات درماني شايان توجهي اين طب در ميان مردم…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 30 ام آگوست 2017ارسال شده است.

جهت مطالعه هومیوپاتی دانشی ناشناخته به سمت پایین اسکرول کنید.

هومیوپاتی دانشی ناشناخته

هومیوپاتی دانشی ناشناخته

هر كس كه با هوميوپاتي آشنا مي شود به ويژه پس از مشاهده درمانهاي شگرف توسط اين روش ،اين پرسش برايش مطرح مي شود كه چرا با وجود چنين اثرات درماني شايان توجهي اين طب در ميان مردم شناخته شده نيست.

دلايل زيادي براي اين پرسش وجود دارد. از مهمترين دلايل عنوان شده به منافع شركتهاي داروسازي و صنايع ديگر وابسته به پزشكي كلاسيك برمي گردد. با گسترش هوميوپاتي روشن است كه ميزان مصرف داروهاي شيميايي به شدت كاهش مي يابد.

براي مثال بيمار افسردهاي را در نظر بگيريد كه به جاي مصرف بيش از ۲۰۰ قرص اعصاب در يك ماه تنها يك عدد داروي هوميوپاتي در اين مدت استفاده كند كه از نظر قيمت از يك قرص شيميايي هم ارزان تر است و از سوي ديگر درمان وي از نظر هوميوپاتي پس از چند ماه به شفاي كامل مي رسد و ديگر نيازي به مصرف دارو ندارد.

مقايسه كنيد با دارو هاي شيميايي كه گاه تا پايان عمر بايد استفاده شوند. با اين شرايط مطمئنا نه تنها هيچگونه حمايت و تبليغي از هوميوپاتي توسط اين صنايع صورت نمي گيرد، كه حتي با مخالفتهاي آشكار و نهان از پيشرفت جهاني هوميوپاتي جلوگيري مي كنند. (اين صنايع و صاحبان آنها مهمترين و عمده ترين حاميان مالي پژوهشهاي علمي پزشكي و همينطور تبليغات در قلمرو درمان هستند و اين خود بيانگر علت پژوهشهاي كم در مورد هوميوپاتي مي باشد.) از سوي ديگربرخورد پزشكي كلاسيك با هوميوپاتي متاسفانه در بيشتر موارد علمي نيست.تحقيقات بسيار كمي (در مقايسه با حجم عظيم تحقيقات در شاخه هاي مختلف پزشكي) براي پي بردن به حقانيت هوميوپاتي انجام شده و در صورت مثبت بودن اين پژوهشها نيز ناديده انگاشته مي شوند (و يا گاه انكارمي شوند!)

بعضيها علت اين پديده را در منافع مادي جامعه پزشكان و گروه هاي وابسته به آن مي دانند كه در صورت گسترش هوميوپاتي متضرر ١٠٤ مي شوند.

 اما از نظر نويسنده قبول اصل هوميوپاتي و پذيرش آن نيازمند يك تغيير اساسي درديدگاه انسان به علم پزشكي است. تغييري كه ابعاد بسيار وسيعي دارد.همچون تغيير فيزيك نيوتوني به فيزيك كوانتوم.

به عبارت ديگر پذيرش واقعي هوميوپاتي و بها دادن به اين اصل كه به جاي غلبه بر عوامل بيماريزا ، سيستم ايمني و حياتي بيمار را باز سازي كنيم، بنياد بسياري از مفاهيم رايج پزشكي وطرز برخورد با بيماريها و خلاصه كل پزشكي كلاسيك را به چالشي سخت وا مي دارد تا آنجا كه جامعه علمي پزشكي با احساس اين تغييرات بنيادين سعي در ناديده انگاشتن هوميوپاتي دارد.نمونه جالب آن به حدود صد سال قبل در انگلستان برميگردد. در آن ايام اپيدمي گسترده وبا در آن كشور شايع شده بود در اين موقع هوميوپاتها به راحتي توانستند از طريق هوميوپاتي اين بيماري را در سطحي گسترده درمان كنند به گونه اي كه سر و صداي بسيار در افكار عمومي ايجاد كرد تا جايي كه بحث توجه به هوميوپاتي در مجلس عوام انگلستان مطرح شد اما در آنجا برخي از نمايندگان با بيان اينكه توجه به هوميوپاتي مانع پيشرفت پزشكي كلاسيك خواهد شد! با حمايت از هوميوپاتي مخالفت كردند و بار ديگر هوميوپاتي مورد بي مهري قرار گرفت.

تمام دلايل فوق وجود دارند اما از نظر اين جانب علت اصلي بايد عميق تر از اين موارد باشد. در حقيقت زماني كه هوميوپاتي متولد شد، علم زمان(شامل پزشكي هم مي شود) با ديدگاه جزء نگري و دقت و تجزيه پديده ها در حال گسترش بود. بشر در دوران صنعتي شدن از رنسانس تا چند ده سال قبل احساس مي كرد كه بايد با شناخت جزئيات مواد و غلبه بر طبيعت از اين راه خود را به بالاترين سطح قدرت برساند.

اين نگرش را به آساني مي توان در فيلمهايي كه در سالهاي دور تهيه شده اند، مشاهده كرد. بشر مست قدرت علم بود. در زمينه پزشكي نيز تصور بر اين بود كه تا آغاز قرن ۲۱ بشر بر كليه بيماريها به ويژه عفوني غلبه نكرده است . در زمينه هاي ديگر نيز چنين ديدي حكم فرما بود.

طبيعت به شكلي بي رحمانه مورد سوء استفاده قرار مي گرفت و حمايت از محيط زيست واژه اي غريب بود هنوز فيلمهايي را به ياد ميآوريم كه در آن حيواناتي چون شير ،كوسه، ببر … به عنوان موجوداتي بد طينت بايد نابود شوند، معرفي مي شدند و آنچه در محافل روشنفكري و حكومتي بحث مي شد، نظريه جنگ تمدنهاي هانتينگتون بود و قدرتهاي بزرگ با انواع سلاحهاي مخرب و اتمي خود را مسلح مي كردند.

توجه به روابط انساني و طبيعت بسيار كم رنگ بود و به طور خلاصه بشر خود را چون مبارزي در ميدان جنگ مي ديد، جنگي بر عليه طبيعت و همنوع خود ابزار اين نبرد علم بود. اما به تدريج در دهه هاي اخير انسان متوجه اين حقيقت بزرگ شد كه نه تنها نمي تواند بر طبيعت و واقعيات علمي غلبه كند بلكه به شدت بايد از آنچه كه دارد حمايت كند و به جاي غلبه بر طبيعت بايستي با آن همزيستي كند و با اصلاح نقاط ضعف خود، ناملايمات را كاهش دهد.

نهضتهاي حمايت از محيط زيست وحيوانات قدرت گرفتند. مبارزه با سلاحهاي اتمي و هر گونه جنگ افروزي شدت گرفت و جنگ تمدنها جاي خود را به گفتگوي تمدنها داد. اينك مردم به غذاهاي طبيعي رو ميآورند و بيشتر شركتهاي داروسازي تلاش مي كنند تا داروهاي خود را از منشا گياهي و بي خطر عنوان كنند كه در غير اينصورت قادر به فروش محصول خود نخواهند بود. اهميت لايه ازن و تاكيد بر آسيب پذير بودن زمين، نگراني از گرم شدن زمين و آب شدن كوه هاي يخ در قطبها ،تلاش براي نجات نسل حيوانات درنده اين مسائل جدا ازهم نيستند و بايد تمام آنها را به شكل يك روند مورد بررسي قرار داد.

 در شرايط فوق هوميوپاتي گوش شنوا براي شنيده شدن پيدا كرد و دقيقا در همين دهه هاي اخير مورد توجه و شكوفايي قرار گرفت. انسانها ديگر تحمل استفاده داروهاي شيميايي با عوارض بسيار را ندارند و اينك به جاي غلبه بر عوامل بيماريزا (ميكروب) سعي بر بازسازي بدن مي كنند. در چند دهه اخير (به ويژه دهه نود) توجه به كليه طبهاي كل نگرچندين برابرشده است . هر سخني زمان خاص خود را دارد. واقعيت اين است كه هوميوپاتي زودتر از زمان خود به دنيا آمد و بشر هنوز به آن بلوغ لازم نرسيده كه آن را درك كند. دانش هوميوپاتي نياز زمان فعلي ماست . و پس ازاين در مورد آن بسيار خواهيد شنيد.

هوميوپاتي
از درمان تا شفا
دكترفاضل حميدبهنام

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m