نکات مهم در درمان ناباروری

نکات مهم در درمان ناباروری

۱-بـا توجه به سهم مـساوي علـل مردانـه و علـل زنانـه در ايجـاد ناباروري، مراجعه هر دو نفر(زوج ) براي تشخيص و پيگيري علـت ناباروري ضرورت دارد.

۲-حضور…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 25 ام نوامبر 2017ارسال شده است.

جهت مطالعه نکات مهم در درمان ناباروری به سمت پایین اسکرول کنید.

نکات مهم در درمان ناباروری

نکات مهم در درمان ناباروری

۱-بـا توجه به سهم مـساوي علـل مردانـه و علـل زنانـه در ايجـاد ناباروري، مراجعه هر دو نفر(زوج ) براي تشخيص و پيگيري علـت ناباروري ضرورت دارد.

۲-حضور مرد و انجام تست آناليز مايع مني در زمان تعيين شـده مهم است. زيرا ميتواند در همان ابتداي بررسـي روش درمـاني را تغيير دهد.

۳- خوشبختانه با وجود مراكز موفق درمـان نابـاروري در كـشور و نيز پيشرفتهاي نوين در عرصه پزشكي و درمانهاي ناباروري اكثـر زوجهاي نابارور با پيگيري روند تشخيص و درمان، صاحب فرزنـد ميشوند. لذا توصيه ميشود زوجها تا رسيدن به نتيجه مـورد نظـر درمان را رها نكنند. زيرا هر چه مـدت نابـاروري كوتـاه تـر باشـد احتمال موفقيت درمان بيشتر است.افزايش سن مهمترين دليـل كاهش قدرت باروري است.

۴- حمايت خانواده هـا خـصوصا حمـايـت عـاطفي بـراي كـاهش استرس زوج حائز اهميت است.

مشاوره و ارتباط با زوجـين داراي درمانهاي ناباروري مشكلات مشابه به سردرگمي و نوميدي كمك ميكند. همچنين پياده روي، شنا و يوگا سبب كاهش استرس شده و با كاهش وزن اثرات مثبت مضاعفي بر باروري دارد.

با توجه به دلايل مختلفي كه ميتواند به عنوان علـت نابـاروري زن يا مرد وجود داشته باشد ، نوع برخورد با اين مـساله و درمـان آن متفاوت است .

ايجاد تغييرات در شـيوه زنـدگي ماننـد: تغييـر رژيم غذائي و عدم استفاده از سيگار، الكل و مواد مخدر بي شـك اولين گامهاي حل مشكل بحساب مـي آينـد.

پـس از آن ارزيـابي دقيق علت ناباروري ضروري است. درمان در اكثر موارد با روشهاي ساده ولي گاه گران امكـان پـذير است مـثلا در خانمهـاي دچـار اخـتلال در كـاركرد تخمـدان بـا داروهاي خاص در عمده مـوارد مـشكل حـل ميـشود.

در صـورت گرفتگي و انسداد لوله رحم معمولا ابتدا با كمك جراحـي (بـاز و يا استفاده از لاپاراسكوپي) اقدام به باز نمودن لوله ها ميشود. ولي درمان هاي فوق در ۱۵-۲۰ درصد از زوج هاي نابارور موفق نبوده و استفاده از روشهاي آزمايشگاهي براي درمان نابـاروري ضـرورت پيدا ميكند.

از انواع اين روشها ميتـوان لقـاح مـصنوعي (IVF)، كاشت داخل رحمي (IUI ) يا انتقال سلول جنسي از طريق لولـه رحمي (GIFT ) نام برد.

روشهاي درماني شامل استفاده از هورمونها، داروها، جراحي و روشهاي نوين كمك باروري مي باشد.

در مـردان هـم در مـوارد مـشكلات كـوچكتر از دارو يـا جراحـي اسـتفاده ميـشود و در صـورت عـدم حـصول نتيجـه از برداشـت سلولهاي جنسي (اسپرم )از بافت بيضه و تلقيح داخل تخمـك در آزمايشگاه (ICSI ) استفاده خواهد شد.

در صورتيكه بـا اسـتفاده از روشهاي فوق نتيجه مطلوب حاصل نشود، ساير روشـها شـامل تخمـك اهـدائي، جنـين اهـدائي و رحـم جـايگزين و يـا فرزنـد خواندگي به زوج پيشنهاد ميشود.

نازایی و ناباروری در طب رایج درمان قطعی ندارند و اغلب بوسیله داروهای شیمیایی و هورمونی درمان شده و شانس کاملی برای درمان نمیدهد . بهترین روش درمان، درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، عود مکرر ،کاهش علایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای آن را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب


مطالب مرتبط :

هومیوپاتی و ناباروری در مردان

پیشگیری از نازایی از دوران کودکی به کمک هومیوپاتی

بارداری و هومیوپاتی

هومیوپاتی و نازایی

کلینیک زنان و بارداری

علل و درمان ناباروری در مردان

علت ناباروری و نازایی زنان و درمان آن

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m