نکاتی مفید برای بهبود کمردرد

نکاتی مفید برای بهبود کمردرد

نکاتی مفید برای بهبود کمردرد :  در مداواى كمردرد ابتدا لازم است كه علت واقعى درد شناخته شود. براى تشخيص علت واقعى درد بايد از علائم بالينى و…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 21 ام اکتبر 2018ارسال شده است.

جهت مطالعه نکاتی مفید برای بهبود کمردرد به سمت پایین اسکرول کنید.

نکاتی مفید برای بهبود کمردرد

نکاتی مفید برای بهبود کمردرد

نکاتی مفید برای بهبود کمردرد :  در مداواى كمردرد ابتدا لازم است كه علت واقعى درد شناخته شود. براى تشخيص علت واقعى درد بايد از علائم بالينى و علائم فيزيكى يارى جست.

كمردرد ساده معمولا هنگام ايستادن زياد يا حركات زياد ستون مهره‏ها و يا فشارهاى وارد بر ستون مهره ‏ها شدت مى‏يابد و هنگام استراحت در رختخواب با تكيه كردن بر چيزى كم مى‏شود.

اما اگر كمردرد مربوط به دررفتگى ديسك بين مهره‏ها يا مربوط به ناراحتى كليوى و يا روده‏اى يا مربوط به ناراحتى‏هاى روانى مانند هيجان و اضطراب يا روماتيسمى باشد در حال استراحت نيز تخفيف حاصل نمى‏كند و درد همچنان باقى است.

اگر علت اصلى كمردرد معلوم نباشد لازم است به نكات زير توجه داشته داشت:

ساختمان بدن بيمار، حالت روانى و وضع هيجانى و اضطراب، كيفيت، تغذيه، طرز راه رفتن اندازه طول دو پا، ضعف و لاغرى عضلات ناحيه كمر، رنگ و رخسار بيمار، وجود تب يا عدم آن، وجود ورم در مفاصل، تشنج يا گرفتگى عضلات در ناحيه كمر و گاهى در عضلات پشت ران، وجود علائم دردهاى مفصلى و روماتيسمى، وجود ناراحتى‏هاى زنانه در زنها.

در مداواى كمردرد غير از حالاتى كه نياز به درمانهاى اختصاصى است يك درمان عمومى نيز موجود است كه شامل بيشتر كمردردها مى‏شود و اين درمانها به شرح زيراند:

۱- بيمار بايد در يك جاى سفت مثلا روى يك پتو استراحت نمايد. اگر كمردرد شديد باشد بهتر است كه سر كمى بالاتر از بدن قرار گيرد و با قرار دادن بالشى در زير زانو زانوها بصورت نيمه‏ خميده باشند يا از تختخوابهائى كه به همين منظور ساخته شده استفاده كنند، بيمار راحت ‏تر خواهد بود و اگر قصد خوابيدن به پهلوها را داشته باشد، بهتر است كه تنه كمى بطرف جلو خم شود و زانوها نيز خم باشند تا بيمار احساس آرامش كند. اما خوابيدن بطور دمر صلاح نيست و چنانچه ناچار باشد كه دمر بخوابد بايد يك بالش در زير شكم و يك بالش هم در زير ساق پاها بگذارند.

۲- وسيله كيسه‏ هاى آبگرم و يا گرم‏كن ‏هاى الكتريكى موضع درد را گرم نگهدارند.

۳- اگر گرفتگى عضلات مشاهده شود مى‏توانند از داروهاى گياهى يا شيميائى شل‏كننده عضلات كه بصورت ضمادى يا خوراكى مى‏باشند استفاده كنند و پوست دنبه را گرم كرده بالاى آن بيندازند و هر دوازده ساعت يكبار تعويض نمايند و از داروهاى مسكن ضد درد نيز مى‏توان استفاده نمود.

۴- اگر آثار هيجان و ناراحتى‏ هاى عصبى و روانى مشاهده شود مى‏توان ضمن تقويت روحى بيمار از داروهاى آرامبخش گياهى يا شيميائى استفاده نمود از داروهاى گياهى آرامبخش مى‏توان فرنجمشك و شاهدانه را نام برد.

۵- اگر كمردرد جزء دردهاى مفصلى و روماتيسمى باشد مانند درد مفصل زانو در اين حالت علاج دردهاى مفصلى بايد كرد. ضماد عصاره پياز عنصل مخلوط با آب‏غوره يا با آب نيمگرم يا مخلوط با روغن كنجد بطور گرماگرم و يا گذاشتن نمك گرم بر عضو و يا انداختن پوست دنبه گرم‏ كرده و خوردن داروهاى مربوط به دردهاى مفصلى بسيار مفيد است. ضمنا براى اين‏گونه افراد مسهل‏ هاى دفع ‏كننده رطوبات و مواد زائد بدن مفيد است و مصرف غذاهاى رطوبى و سردمزاج و افتادن در آبهاى سرد و قرار گرفتن در معرض هواى سرد مجاز نيست.

اگر درد مربوط به مفصل بين استخوان ران و لگن خاصره باشد و يا مربوط به خود استخوان لگن باشد اكثرا جزء دردهاى روماتيسمى بوده و ضمن انجام دستورات داروئى و استفاده از معالجات فيزيكى ناراحتى برطرف خواهد شد.

درمان کامل و بدون عارضه هومیوپاتی، از جمله بهترین و مطمئن روش های درمانی برای بهبود کمردرد میباشد. با ارسال شرح حال خود از طریق فرم در کلینیک مجازی سیناطب منتظر تماس مشاورین ما و آشنایی با این روش درمانی باشید.

کلینیک های مجازی سیناطب

علایم پوکی استخوان و درمان آن

درمان دیسک کمر

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m