عفونت های ادراری در کودکان و روش های درمان

عفونت های ادراری در کودکان و روش های درمان

عفونت ادراری در رده عفونت های باکتریایی قرار می گیرد که تاثیر بر بخشی از دستگاه ادراری می گذارد مانند : تحتانی که به آن سیستیت ساده (عفونت مثانه) و فوقانی که…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 20 ام آگوست 2017ارسال شده است.

جهت مطالعه عفونت های ادراری در کودکان و روش های درمان به سمت پایین اسکرول کنید.

عفونت های ادراری در کودکان و روش های درمان

عفونت های ادراری در کودکان و روش های درمان

عفونت ادراری در رده عفونت های باکتریایی قرار می گیرد که تاثیر بر بخشی از دستگاه ادراری می گذارد مانند : تحتانی که به آن سیستیت ساده (عفونت مثانه) و فوقانی که به آن پیلونفریت (عفونت کلیه) می گویند. علایمی که مربوط به عفونت مثانه می باشد عبارتند از :

✅دفع ادرار همراه با درد

✅تکرار ادرار

✅اضطرار برای ادرار

در عفونت کلیه شامل تب ، درد پهلو و همچنین موارد ذکر شده در عفونت مثانه اتفاق می افتد .

این بیماری در بین کودکان هم بسیار دیده می شود و یک بیماری مهم و شایع در کودکان به حساب می آید که ۳ تا ۵ درصد در دختران و ۰ درصد در پسران رخ می دهد.  نژاد از دیگر عوامل مستعدكننده است به طوري كه عفونت ادراري در سفیدپوستان شایعتر از سیاهپوستان است.

عوامل ژنتیكي نیز از جمله مواردي است كه باید به آن توجه شود چون منسوبین درجه یك كودكاني كه سابقه عفونت ادراري دارند بیشتر در معرض ابتال به عفونت ادراري هستند. در سنین نوزادي و زیر یك ماه، بیماري با علایمي به صورت تب یا كم شدن حرارت بدن، بيحالي، بي اشتهایي، تحریك پذیري، شلي، اسهال، كم شدن حجم ادرار، زردي و از بین رفتن واكنشهاي نوزادي خودش را نشان ميدهد.

در سنین بالاتر این مشكل با نشانه هایي مانند تب، بوي بد ادرار، سوزش، تكرر و بي اختیاري ادرار، ایجاد شب ادراري، درد پهلوها و درد در ناحیه زیر شكم، قطع و وصل شدن جریان ادرار و بيقراري حین ادرار كردن در شیرخواران همراه است.

جلوگیري از بروز بیماري

در مورد شیوه هایي براي جلوگیري از بروز بیماري مصرف زیاد آب و تخلیه مثانه هر دو تا حداكثر هر ۳ ساعت یك بار، درمان یبوست، شستشوي دستگاه تناسلي از جلو به عقب، استفاده از لباسهاي زیر نخي و گشاد و شستشو و تعویض مكرر آنها، عدم نشستن در وان یا لگن، درمان كرمك در صورت وجود، ختنه و از همه مهمتر و موثرتر روش درمانی هومیوپاتی ميتواند به پیشگیري از عفونت ادراري كمك كند.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m