سوالات رایج در هومیوپاتی

سوالات رایج در هومیوپاتی

سوالات رایج در هومیوپاتی
۱– معنی دقیق هومیوپاتی چیست؟
معادل فارسی این کلمه که بتواند همه جنبه های این طب را توضیح دهد…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 20 ام اکتبر 2015ارسال شده است.

جهت مطالعه سوالات رایج در هومیوپاتی به سمت پایین اسکرول کنید.

سوالات رایج در هومیوپاتی

سوالات رایج در هومیوپاتی

سوالات رایج در هومیوپاتی
۱– معنی دقیق هومیوپاتی چیست؟
معادل فارسی این کلمه که بتواند همه جنبه های این طب را توضیح دهد وجود ندارد ولی شاید بتوان معادل آن را مشابه درمانی در نظر گرفت، که از برخی جهات به واکسیناسیون در طب رایج شبیه است که از یک عامل ضعیف شده بیماری برعلیه همان بیماری بکار گرفته می شود. در هومیوپاتی نیز از هر ماده ای در طبیعت که خاصیت درمانگری دارد استفاده می گردد وطی فرایندی اثر سمی آنها ضعیف شده وخواص قدرت درمانی آنها افزایش می یابد و با مقدار ناچیز برای درمان بیماریها بکار گرفته می شود. این داروها در ابتدا بر روی افراد سالم آزموده می شود وآنها علائم گذرا و حقیقی را تجربه می کنند که به عنوان خواص درمانی داروهای هومیوپاتی ثبت شده و در حالات بیمارگونه با علائم مشابه در بیماران بکارگرفته می شوند.
۲- اگر داروهای هومیوپاتی میتوانند موثر واقع شوند چرا عارضه ندارند؟
واقعیت این است که اگر داروهای هومیوپاتی بطور غیر اصولی بکار گرفته شوند ویا بی مورد تکرار گردند میتوانند طولانی مدت تغییراتی ایجاد کنند که مانع از بهبود سریع و کامل شده و در برخی موارد سبب ایجاد وضعیتهای بغرنج گردند ولی از آنجا که مقدار مواد دارویی در داروهای هومیوپاتی بسیار ناچیز است در مقایسه با سایر شاخه های به هیچ عنوان عارضه داروهای طب رایج را ندارد.
۳- چطور ممکن است که همه مشکلات یک بیمار تنها با یک دارو آنهم با یکبار استفاده درمان شود؟
دلیل این امر را باید در محل اثر داروهای هومیوپاتی جستجو کرد، از آنجا که سیستم دفاعی بدن در تمام بیماریها و مشکلات فرد چه جسمی وچه روحی روانی نقش کلیدی دارد، قابل درک خواهد بود که استفاده از درمانهای علامتی و یا داروهای مسکن در طب رایج که تنها به سرشاخه های بیماری می پردازد نیاز به داروهای متعدد و تکرار دارد ولی از آنجا که درمان هومیوپاتی با کل سیستم دفاعی فرد سر و کار دارد می تواند به ریشه بیماری زده و با یک دارو برای یکبار ( مانند واکسن) همه علائم فرد را تحت پوشش قرار داده و درمان همه جانبه ،طولانی مدت و ریشه ای ایجاد کند.
۴- منابع داروهای هومیوپاتی چه می باشد این داروها چگونه تهیه میشوند و به چه صورت در اختیار بیماران قرار میگیرند؟سه منبع کلی برای داروهای هومیوپاتی وجود دارد که به ترتیب اهمیت عبارتند از گیاهان، مواد معدنی و برخی نسوج جانوری. پس از تهیه تنتور یا ماده مادر از این مواد و طی فرایندی، داروهای هومیوپاتی آماده میشوند و برای حفظ خواصشان لازم است در محلولهایی با غلظت بالای الکل نگهداری شوند. از آنجا که بیماران تحمل غلظت بالای الکل را ندارند آنها را با رقت بسیار کم در آب مقطر آماده کرده و در اختیار بیماران قرار میدهند. داروهای هومیوپاتی بصورت محلول، طعم خاصی ندارند . در قدیم قرصها وبا گلبولهایی از جنس لاکتوز تهیه می شد و پس از آغشته شدن با محلولهای هومیوپاتی مورد استفاده قرار میگیرفت، درحال حاضر به ندرت از داروهای هومیوپاتی بصورت قرص استفاده می شود.
۵- بیمارانی که مدتهای زیاد داروهای شیمیایی طب رایج را استفاده میکنند آیا میتوانند تحت درمان هومیوپاتی قرار گیرند؟
با وجود آنکه داروهای طب رایج وابستگی زیادی در فرد ایجاد میکنند و نمیتوان به سرعت آنها را قطع نمود ولی این امکان وجود دارد که این افراد بطور همزمان داروهای هومیوپاتی را درکنار داروهای قبلی استفاده کنند وبه مرور با بهبودی قابل توجهی که تجربه خواهند کرد با مشورت پزشک معالج داروهای شیمیایی را قطع کنند.
۶- آیا کسی که به پزشک هومیوپات مراجعه میکند از پزشکان متخصص بی نیاز می گردد؟
درطب هومیوپاتی همواره برای درک بهتر تغییر بیمار به سمت سلامتی نیاز به مشاوره با متخصصین طب رایج وجود دارد واز طرفی تغییر رژیک درمانی از طب رایج به سمت هومیوپاتی نیاز به بررسیهایی دارد که بدون مشورت با متخصصین طب رایج میسر نخواهد بود به این ترتیب همه پزشکان با همکاری هم سعی در بهبود بیمار خواهند داشت و مسلما هر متخصصی که نتایج درمانی طب هومیوپاتی را تجربه کرده باشد مایل خواهد بود که بیماران از داروهای هومیوپاتی بجای داروهای پرعارضه طب رایج استفاده کنند.
۷- تلقین و یا باور بیمار در باره هومیوپاتی چه نقشی در درمان دارد؟
درمان در هومیوپاتی بر پایه تلقین و یا باور بیمار استوار نیست، گواه این مطلب کار آمد بودن هومیوپاتی در خصوص اطفال ، دامپزشکی هومیوپاتی، بکارگیری هومیوپاتی در افرادی که هوشیار نیستند و حتی تاثیر هومیوپاتی در افرادی که عناد دارند ومجبوریم بطور پنهانی با آنها دارو بدهیم می باشد چنین افرادی و به نظر میرسد نه تنها اعتقادی به هومیوپاتی ندارند بلکه بسیار بدبین هم هستند و چه بسا مسیر درمان را تغییر دهند. حقیقت غیر قابل انکار این است که همچون همه شاخه های علم طب که برخورد رو در رو بین پزشک و بیمار وجود دارد، هیچگاه نمیتوان نقش تلقین واعتقاد بیمار به پزشک را نفی کرد، در هر سیستم درمانی هرچقدر بیمار پذیراتر باشد به نتیجه بهتر و سریعتری خواهد رسید و بالعکس هرچقدر بدبین باشد نتایج مبهم تر و دیرتر بدست خواهد آمد.
۸- درمان در هومیوپاتی چقدر طول می کشد؟
از آنجا که درمان در هومیوپاتی بسیار همه جانبه تر و پایدار تر و ریشه ای تر از طب رایج است طول دوره درمان به عوامل زیادی بستگی دارد در اینجا به عوامل متعددی که طول دوره درمان را افزایش می دهند اشاره میکنیم، این عوامل به اختصار عبارتند از: ۱- طولانی یا مزمن بودن بیماری ۲- تعداد و طول مدت مصرف داروهای شیمیایی ۳- نوع تشخیص ویا پاتولوژی بیمار در طب رایج ۴- زمینه های توارثی ویا سابقه خانوادگی از بیماریها صعب العلاج ۵- وجود فشارهای روحی روانی و فیزیکی در زندگی و…
با وجود عوامل فوق هیچگاه نمیتوان مدت زمان کاملاً دقیقی را برای بیمار درنظر گرفت چرا که هر بیمار در هومیوپاتی به عنوان یک موجویت منحصر به فرد که هیچ بیمار دیگری در دنیا مشابه او نیست در نظر گرفته می شود، به همین دلیل تعیین طول درمان از یک بیمار به بیمار دیگر کاملاً متفاوت است، اما فراموش نکنیم که آثار درمان می تواند در چند ثانیه تا چند روز اول پس از مصرف داروهای هومیوپاتی خود را به وضوح نشان دهد.
۹- چرا با وجود نتایج درمانی شگفت انگیز هومیوپاتی، این طب در ایران شناخته شده نیست؟
بررسی تاریخ هومیوپاتی دردنیا نشان میدهد که فشار زیادی از سوی طب رایج بر روی سایر شیوه های غیر متعارف وجود داشته است، این عوامل مانع قدرتمندی بر سر راه گسترش هومیوپاتی بوده اند، مسایل سیاسی، اقتصادی، منافع صنفی پزشکان طب رایج و… از عواملی هستند که نه تنها در ایران که در سایر نقاط دنیا مانع از همه گیر شدن طبهای مکمل – جایگزین میشوند. خوشبختانه طب هومیوپاتی پس از گذشت ۱۲ سال موانع بسیاری را طی کرده و به سرعت درحال گسترش است. رسمیت یافتن هومیوپاتی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران، سبب رونق بخشیدن به توسعه هومیوپاتی شده است و از طرف دیگر تعدد دوره ای آموزش هومیوپاتی در ایران تعداد فارغ التحصیلان را افزایش داده و به نظر می رسد در زمینه پزشک هومیوپات در طی چند سال آینده کمبودی نداشته باشیم.

اکثر بیماری ها در طب رایج بوسیله داروهای کورتونی و شیمیایی کنترل شده و بهبودی نسبی ایجاد میکند که موقت میباشند و بعد قطع داروها علایم مجدد عود میکنند. بهترین روش درمان، درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، عود مکرر ،کاهش علایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای آن را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب


مطالب مرتبط:

بیماری های قابل درمان در هومیوپاتی

داروهای هومیوپاتی

تشخیص و تجویز در هومیوپاتی

اثربخشی داروهای هومیوپاتی

هومیوپاتی دانشی ناشناخته

هومیوپاتی درمان بدون عارضه

درمان به روش هومیوپاتی

هومیوپاتی یا مشابه درمانی

بیماری های قابل درمان در هومیوپاتی

هدف درمان

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

آخرین نظرات خوانندگان این مطلب

نظرات شما برای ما ارزشمند است.پس نظرات زیبای خود را با ما در میان بگذارید...

  1. رضا گفت:

    با سلام. سایت بسیار مفید و ارزشمندی دارید. بیماری هستم که مدت یک ساله که از بیماری پروستاتیت رنج میبرم. در کرمان چگونه باید تحت درمان به روش هومیوپاتی قرار بگیرم آیا به مراکز خواصی باید مراجعه نمایم یا از طریق اینترنت. لطفاً راهنمایی بفرمایید. ممنون میشم.

  2. رضا گفت:

    من مبتلا به بیماری دوشن هستم و۱۶سالمه یه دکتربه اسم سیدمحمد علی بتولی اومد شهرمون گفت من درمانش میکنم و۶میلیون میگیرم میخواستم بدونم اونم عضوانجمن هست؟

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m