درمان ریزش مو و مشکلات پوستی

درمان ریزش مو و مشکلات پوستی

سبوس برنج غنی از پروتئینها و مواد معدنی نظیر فسفر، پتاسیم، منیزیم و سیلیس است. سبوس برنج انباشته از ویتامینهای گروهB و ویتامینE ، می باشد. عصاره سبوس برنج در سبوس…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 17 ام دسامبر 2017ارسال شده است.

جهت مطالعه درمان ریزش مو و مشکلات پوستی به سمت پایین اسکرول کنید.

درمان ریزش مو و مشکلات پوستی

درمان ریزش مو و مشکلات پوستی

سبوس برنج غنی از پروتئینها و مواد معدنی نظیر فسفر، پتاسیم، منیزیم و سیلیس است. سبوس برنج انباشته از ویتامینهای گروهB و ویتامینE ، می باشد. عصاره سبوس برنج در سبوس برنج نوعی لیپاز فعال وجود دارد که باعث می گردد مقدار درصد اسیدهای چرب آزاد را در آن افزایش دهد .

یکی از مهمترین و شناخته شده ترین این مواد ویتامین E است. این ویتامین محلول در چربی است و امروزه به عنوان یک آنتی اکسنیدان بسیار قوی در جهان علم مطرح شده است.

خاصیت آنتی اکسیدان ویتامینE ،خواصی نظیر ضد پیری و ضد چروک را برای این ویتامین ارزشمند توجیه میکند. جالب اینکه این ویتامین خاصیت ضد سرطان بسیار موثری دارد و از این رو بسیاری از پزشکان مصرف آن را برای تمامی افراد مسن و میانسال ضروری می دانند.

اوریزانول ماده فعال دیگری است که در روغن برنج وجود دارد، این چربی فعال، امروزه به یکی از پرکاربردترین داروهای کاهش دهنده کلسترول خون تبدیل شده است. جالب اینکه برنج یکی از اصلی ترین منابع این ماده محسوب می شود.

برنج به یکی از موادغذایی بسیار ارزشمند و مفید برای کاهش کلسترول خون، افزایش توازن هموستاز خون و ضد سرطان میباشد.

روغن سبوس برنج حاوی ویتامین های B و E می باشد که باعث تقویت موی سر می گردد و رطوبت پوست و موی سر را حفظ می کند. همچنین دارای مواد آنتی اکسیدان است.

اثرات سبوس برنج بر پوست و مو

آنچه کمتر مورد توجه قرار می گیرد خواص برنج و روغن آن برای پوست است. اگر شما تا به حال از این روغن برای تمیز کردن پوست صورت تان بهره برده باشید ،حتماً متوجه شده اید که خاصیت پاک کنندگی این روغن نقره فام، بسیار بالاست اما این تنها سمت کوچکی از قضیه است، چرا که جنس چرب این روغن باعث می شود که برنج خاصیت لایه برداری متوسط داشته باشد. این بدان معناست که اسیدهای چرب موجود در روغن برنج به سلول های شاخی و مرده سطح پوست متصل شده و آنها را به آرامی از روی پوست بر میدارد. این امر باعث می شود پس از ماساژ ملایم صورت با روغن برنج، پوست شما کاملا صاف و نرم و براق شود.

روغن برنج و جوانی پوست

خاصیت دیگر روغن برنج، تغذیه پوست است. آنها که پوست خشک و چروک خورده ای دارند، بیشترین استفاده را از این منبع غنی اسیدهای چرب می برند. اگر یک شب، پوست تان را با برنج تنها بگذارید متوجه خواهید شد که اسیدهای چرب و آمینه بسیار ارزشمندی که به وفور در این روغن یافت میشوند، آرام آرام از لایه های سطحی پوست شما عبور کرده و به اعماق پوست وارد می شوند. از این رو است که مصرف طولانی مدت روغن برنج به صورت شبانه، روی پوست به افزایش خاصیت ارتجاعی و جوانی پوست و کاهش خط و خطوط پوست کمک یابل توجهی می کند.

عصاره سبوس برنج با تشکیل یک لایه بر روی پوست بعد از شستشو از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و از پوست محافظت می کند. در ژاپن، مدتها از سبوس برنج برای اعمال آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. زیرا سبوس برنج رطوبت را در خود حفظ می کند و پوست را روشن کرده و از اثر صاف کنندگی پوست برخوردار است. از عصاره طبیعی سبوس برنج در ساخت کرمهای پوستی استفاده میکنند تا خشکی پوست و ترر خوردگی سرآرنج، زانوها، پاشنه پا، دستها و نقاط دیگر بدن را رفع نماید.

استفاده از عصاره سبوس برنج تأثیرات مختلفی روی پوست بدن دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رطوبت دهی به پوست و جلوگیری از ترک خوردگی. نرم کردن پوست به طوری که همیشه حالت مرطوب داشته باشد. زدودن اکسیژن فعال از سطح پوست به منظور جلوگیری از تشکیل پروکسید چربی.

برنج و مو

عاملی دیگری که برای پوست و موها بسیار مفید است، وجود مقادیر قابل توجه ویتامین B در برنج است. افرادی که به سبب مشکلات روزمره یا ارث و یا فقر غذایی به ریزش مو مبتلا و به مطب پزشکان رفته اند، خوب می دانند که اولین دارویی که هر پزشکی پس از جستجو درباره علت بیماری برای آنها تجویز می کند، ویتامین های گروه B و به خصوص B5است چرا که این ویتامین خاصیت شگرفی در تحریک سوخت و ساز سلول های زنده و فعال پیاز مو دارد، یعنی همان چیزی که یک موی فعال برای زیستن و رشد کردن به آن نیاز دارد.

ترمیم پوست با برنج

اما کاربرد ویتامین B تنها به ریزش مو محدود نمی شود. این ویتامین در مواردی که فرد تحت عمل جراحی یرار می گیرد بسیار مفید است، چرا که تجویز خوراکی و موضعی آن ترمیم پوست را سرعت می بخشد. این امر باعث شده افرادی که اقدام به الایه برداری، میکرودرم ابریژن و لیزر درمانی میکنند، برای اینکه پوست شان زودتر ترمیم شود از کرم های موضعی با عنوان پانتنول یا دکس پانتنول استفاده کنند که حاوی ویتامین B5 است. جالب آنکه این ویتامین به مقدار بسیار زیادی در برنج یافت می شود و خود گویای این موضوع است که چرا برنج تا این حد برای پوست ما مفید است.

اکثر بیماری ها در طب رایج بوسیله داروهای کورتونی و شیمیایی کنترل شده و بهبودی نسبی ایجاد میکند که موقت میباشند و بعد قطع داروها علایم مجدد عود میکنند. بهترین روش درمان، درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، عود مکرر ،کاهش علایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای آن را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب


مطالب مرتبط : 

کلینیک پوست و مو

بيماري هاي قارچي پوست – کچلی (تينئا)

هومیوپاتی، بهترین روش درمان بیماری ها

درمان ریشه ای و کامل آلرژی فصلی به روش هومیوپاتی

درمان لاغری به کمک هومیوپاتی

هومیوپاتی درمان بدون عارضه

درمان ریزش مو و مشکلات پوستی درمان ریزش مو و مشکلات پوستی درمان ریزش مو و مشکلات پوستی

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m