درمان تب‏ در طب سنتی

درمان تب‏ در طب سنتی

درمان تب‏ در طب سنتی : جهت درمان تب قبل از هر چيز بايد به جستجوى علت آن پرداخته شود و همراه با اين عمل اگر گرماى بدن فوق العاده باشد مبارزه سطحى بر…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 23 ام سپتامبر 2018ارسال شده است.

جهت مطالعه درمان تب‏ در طب سنتی به سمت پایین اسکرول کنید.

درمان تب‏ در طب سنتی

درمان تب‏ در طب سنتی

درمان تب‏ در طب سنتی : جهت درمان تب قبل از هر چيز بايد به جستجوى علت آن پرداخته شود و همراه با اين عمل اگر گرماى بدن فوق العاده باشد مبارزه سطحى بر عليه درجه حرارت زياد كه ممكن است موجب ناراحتى بيمار شود صلاح است.

در تب‏هاى متوسط كه بيمار ناراحتى زيادى ندارد و مدت تب نيز طولانى نمى‏باشد تا مدت سه روز درمان خاصى لازم نيست لكن درصورتى‏كه درجه حرارت براى مدتى نسبتا طولانى در ۳۹ و ۴۰ درجه سانتيگراد باقى بماند مبارزه با تب ضرورت دارد و اگر حرارت به ۴۱ درجه و بيشتر برسد مبارزه جنبه فوريت پيدا مى‏كند و بايد براى پائين آوردن حرارت بدن اقدامات زير را انجام دهند:

اولا، سعى شود با بكار بردن حوله سرد، كيسه يخ، تنقيه آب سرد و پاشويه با آب سرد يا آب خنكى كه خردل سياه در آب خيسانيده شده به دفع حرارت بدن كمك نمايند اما اگر بيمار احساس سرما مى‏كند بكار بردن روش فوق صحيح نيست.

در ثانى مى‏توان با مصرف داروهاى ضد تب كه بهتر است از داروهاى گياهى استفاده شود تا عوارضى از قبيل خونريزى معده يا استفراغ يا جوشش‏هاى جلدى و غيره كه با مصرف داروهاى شيميائى عارض مى‏شوند پيش نيايند بعلاوه بعضى داروهاى شيميائى سبب گمراهى پزشك در تشخيص بيمارى مى‏شوند. از داروهاى شيميائى ضد تب كم‏ضرر در حال حاضر استامينوفن را مى‏توان نام برد و از داروهاى گياهى ضد تب كه معالج هم مى‏باشند گل بنفشه، عناب، سپستان، تخم ختمى، تخم كاهو، اسفرزه، تخم‏ خيار، و بارهنگ را مى‏توان نام برد.

ثالثا اگر بيمار عرق زياد كرده و يا عطش دارد دليل بر نياز بدن او به آب و حرارت زياد بدن من جمله حرارت كبد مى‏باشد و لازم است از شربت‏هاى خنك و سردمزاج و آب ميوه‏ هاى سردمزاج مانند آب ليموى شيرين يا آب انار شيرين يا آب هندوانه يا ميوه ‏هاى معتدل مانند آب سيب و يا آب خنك بقدر كافى به بيمار بدهند تا بدن او با كمبود آب مواجه نگردد.

ضمنا يادآورى مى‏نمايد تب‏ هاى ويروسى مانند آنفلوآنزا را بهتر است وسيله غذاهاى مناسب و داروهاى گياهى و ضد تب‏هاى گياهى يا شيميائى كم‏ ضرر مداوا كنند و مصرف آنتى‏بيوتيك‏ ها بخصوص در روزهاى اول سبب تضعيف قواى دافعه بدن در برابر ويروسها گرديده و خود نيز بر ويروسها اثرى ندارند.

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m