درمان بی خوابی بدون داروی شیمیایی

درمان بی خوابی بدون داروی شیمیایی

درمان بی خوابی بدون داروی شیمیایی : خواب ، يك روند طبيعي بدن براي بازسازي قواي خود ( به خصوص از نظر كار سيستم عصبي) ميباشد اما…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 08 ام نوامبر 2017ارسال شده است.

جهت مطالعه درمان بی خوابی بدون داروی شیمیایی به سمت پایین اسکرول کنید.

درمان بی خوابی بدون داروی شیمیایی

درمان بی خوابی بدون داروی شیمیایی

درمان بی خوابی بدون داروی شیمیایی : خواب ، يك روند طبيعي بدن براي بازسازي قواي خود ( به خصوص از نظر كار سيستم عصبي) ميباشد اما حقيقتا علت نياز انسان به خواب دقيقا مشخص نيست لذا علل بي خوابي به صورت ريشه اي نيز، ناشناخته باقي مانده است . اما چيزي كه مشخص است اين است كه هر عاملي كه فرد را از تعادل حياتي خارج كند ( بيماري) بر روي خواب ،كم و بيش اثر خواهد گذاشت.

كمتر بيماري را مشاهده میشود كه بدون هيچگونه مشكل و استرس روحي ، عاطفي و جسمي دچار بدخوابي باشد. براي درمان بي خوابي و بد خوابي روشهاي درماني زيادي عنوان شده است كه هريك كارايي خاصي دارند.

۱- در پزشكي رايج تكيه بر مصرف داروهاي خواب آور است كه اكثر مردم آنها را مي شناسند اكثرا در دسته دارويي بنزوديازپينها قرار دارند ( ديازپام، لورازپام، فلورازپام…) و گاه از داروهاي ضد افسردگي ( ايمي پرامين ، آمي تريپتيلين…) و حتي داروهاي روانگردان استفاده مي شود. مصرف اين داروها عليرغم بهبودي اوليه ، با ادامه مصرف ايجاد وابستگي دارويي نموده و مانند داروهاي اعتياد آور بايستي با گذشت زمان مقدار مصرف را زياد نمود بطوريكه در انتها بدون آنها نمي توان خواب آسوده اي داشت و البته خواب ايجاد شده با اين نحوه درمان از كيفيت خوبي برخوردار نيست و بيمار با احساس كسالت از خواب بيدارخواهد شدو عوارض دارويي ديگر آن(سرگيجه، خشكي دهان ،عصبي شدن…) بيمار را گرفتار خواهد نمود

۲- استفاده از مواد غذايي طبيعي كه اثر خواب آوري دارند مي تواند تا حدي به بهبود اين معضل كمك كنند مانند استفاده از يك ليوان شير ( گرم) يا ماست قبل از خواب و مواد غذايي ديگر.

 ۳- رعايت بعضي نكات مي تواند در دستيابي به يك خواب خوب بسيار كمك كننده باشد:

 الف) عادت به اينكه رختخواب را فقط محل خواب بدانيم و نه محل فكر كردن به وقايع و مشكلات ، در اين موارد بهتر است از رختخواب بلند شويم و بعد از اينكه فكرهايمان را كرديم! و با احساس خواب، به رختخواب برويم اين باعث ايجاد حالت شرطي در بيمار مي شود تا بلافا صله با دراز كشيدن خواب ايجاد شود

 ب) رعايت زمان خواب در زمان معين

ج)دوش آب گرم قبل از خوابيدن، استفاده از مطالعه قبل از زمان خواب، مصرف غذاي كمتر در شام

۴- طب سوزني و طب فشاري نيز در درمان بي خوابي،مي تواند بسيار مفيد باشد

۵- هيپنوتيزم هم مي تواند توسط پزشك هيپنوتراپ در درمان بي خوابي موثر با شد

۶- هوميوپاتي : درمان بي خوابي توسط هوميوپاتي بر درمانهاي فوق ( كه بيشتر نقش مسكن دارند برتري دارد) چرا كه در هوميوپاتي با درمان ريشه اين بي خوابي ( استرسها، مشكلات غدد ، افسردگي ، اضطراب …) بيخوابي به طور كامل و هميشگي درمان مي شود .

در درمان هوميوپاتي با دقت در خصوصيات بيخوابي ( از نظر زمان ، نوع خوابها، چگونگي دراز كشيدن در رختخواب …) و بررسي مشكلات ديگر بيمار ( روحي و جسمي) به درمان كامل مي رسيم البته بايد اين نكته را ذكر كنم كه در كساني كه به علت مصرف طولاني مدت داروهاي خواب آور به اين داروها عادت كرده اند درمان هوميوپاتي دیرتر جواب مي دهد و گاه براي رسيدن به شرايط ايده آل هفته ها وقت لازم است.

بی خوابی در طب رایج بوسیله داروهای شیمیایی کنترل شده که بهبودی نسبی ایجاد میکنند که موقت میباشند و بعد قطع داروها علایم مجدد عود میکنند. بهترین روش درمان، درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، عود مکرر ،کاهش علایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای آن را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب


مطالب مرتبط:

چطور بی خوابی را درمان کنیم

هومیوپاتی و بیخوابی

درمان بی خوابی بدون داروی شیمیایی

درمان بی خوابی بدون داروی شیمیایی

درمان بی خوابی بدون داروی شیمیایی

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m