خونریزی های غیر طبیعی رحم

خونریزی های غیر طبیعی رحم

زنان در طول زندگی خود در دوره بلوغ به صورت ماهانه دچـار خونریزیـاز رحـم مـی شـوند خونریزي ماهیانه اغلب از سن ۱۲سالگی و در نیمه هاي فرایند بلوغ آغاز شده و تا سـن ۴۵سـالگی…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 01 ام اکتبر 2017ارسال شده است.

جهت مطالعه خونریزی های غیر طبیعی رحم به سمت پایین اسکرول کنید.

خونریزی های غیر طبیعی رحم

خونریزی های غیر طبیعی رحم

زنان در طول زندگی خود در دوره بلوغ به صورت ماهانه دچـار خونریزیـاز رحـم مـی شـوند خونریزي ماهیانه اغلب از سن ۱۲سالگی و در نیمه هاي فرایند بلوغ آغاز شده و تا سـن ۴۵سـالگی ادامـه مـ ییابد و نشانهاي از سلامت دستگاه تناسلی زنانه می باشد چنانچه خونریزي از رحم در زمانی غیر از زمـان مـورد انتظار وقوع عادت ماهیانه یا با حجم و طول مدت غیـر طبیعـی صـورت پـذیرد ، بـه آن خـونریزي غیـر طبیعـی رحمی اطلاق شده و شامل موارد زیر می باشد:

منوراژي : خونریزي بیشتر از ۸۰ سی سی در یک چرخه قاعدگی
هیپومنوره : خونریزي غیرمعمول خفیف (کم حجم)
متروراژي: خونریزي در بین قاعدگی عموما در حجم کم رخ داده و از سوي بیمـاران تحـت عنـوان لکـه بینی از آن یاد می شود اما در برخی موارد نیز حجم و طول مدت خونریزي میتواند مطـابق یـا بـیش از یک دوره قاعدگی باشد.
پلی منوره: فاصله بین قاعدگیها کمتر از ۲۱روز
الیگومنوره: فاصله دو دوره قاعدگی بیشتر از۳۵ روز

 

اغلب زنان در دوره هایی از زندگی خود نا منظمی در سیکل هاي قاعدگی را تجربه می کنند کـه مـی توانـد ناشی از اسـترس ، فعالیـت بـدنی شـدید و نـامنظم ، اسـتفاده از داروهـاي جدیـد ماننـد آسـپرین ، وارفـارین و داروهاي گیاهی، رژیم درمانی و کاهش وزن شدید ، استفاده از گوشت و محصـولات پـروتئین حیـوانی کـه حاوي هورمون رشد به میزان نامعمول باشد و باشد.

همچنین اولین دوره هاي قاعدگی و اخرین دوره ها ي آن نیز اغلب نامرتب بوده و شامل تعریف خونریزي غیر طبیعی می شود ، امـا در ایـن مـوارد مشـکل جـدي و قابـل پیگیري وجود نخواهد داشت .لیکن چنانچه این نامنظمی وخونریزي ها به صورت مکرر رخ داده ۳)دوره متوالی و پشت سر هـم در یـک سال (و یا شدت و طول مدت آن براي بیمار آزاردهنده باشد، نیازمند بررسی و مراجعه به پزشک می باشد.

در حقیقت خونریزي غیر طبیعی رحمی یک علامت بوده و نشانه اي از وجود یک اختلال در سیسـتم هورمـونی یا دستگاه تناسلی زنانه می باشد. عموماٌهـر کـدام از الگوهـاي خـونریزي غیـر طبیعـی رحمـی در یکسـري از بیماریهاي زنان دیده می شود به شکلی که منوراژي، متروراژي، پلی منوره در عدم تخمک گذاري، سرطان رحم، سرطان دهانه رحم ، توده هاي رحمی ، پولیپ رحمی، اختلالات انعقادي ، اختلالات هورمونی و عوارض حاملگی دیده میشود.

 

خونریزی های غیر طبیعی رحم در طب رایج درمان قطعی ندارد و اغلب بوسیله داروهای کورتونی و آنتی بیوتیک ها و هورمون ها کنترل شده و بهبودی نسبی ایجاد میکند که موقت میباشند و بعد قطع داروها علایم جدد عود میکنند.  بهترین روش درمان، درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، عود مکرر ،کاهش علایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای آن را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب

 

تخمدان پلی کیستیک

درد پستان

واژینيسموس

تنبلی تخمدان و روش های درمان

یک تست زنانه (سرطان سینه)

هومیوپاتی و نازایی

 

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m