بیماری گال چیست و چگونه درمان می شود

بیماری گال چیست و چگونه درمان می شود

بیماری گال یك بیماری پوستی بعلت آلودگی انگلی با یك نوع حشره میكروسكوپی از جنس مایت می باشد . این نوع مایت جنس نر و ماده دارد كه نوع…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 18 ام سپتامبر 2017ارسال شده است.

جهت مطالعه بیماری گال چیست و چگونه درمان می شود به سمت پایین اسکرول کنید.

بیماری گال چیست و چگونه درمان می شود

بیماری گال چیست و چگونه درمان می شود

بیماری گال یك بیماری پوستی بعلت آلودگی انگلی با یك نوع حشره میكروسكوپی از جنس مایت می باشد . این نوع مایت جنس نر و ماده دارد كه نوع ماده برای انسان بیماریزا است . این حشره با نقب زدن درلایه های سطحی پوست سعی می كند تا دراعماق این كانالها تخمگذاری كند و با این كار نسل خود را بقا بخشد .

واكنش بدن انسان به این حشره به شكل خارش شدید می باشد كه همین خارش باعث می شود تا تعداد این مایت درنوع معمولی بیماری گال بیش از ۱۲ تا ۱۴ عدد نشود . واین به علت خاراندن و كندن پوست توسط بیمار می باشد كه نقب های ایجادی را نیز تخریب می كند .

از زمانی كه مایت روی پوست قرار می گیرد تا زمانی كه خارش شروع می شود حدوداً ۳ تا ۴ هفته طول می كشد . بنابراین برای آنكه بدانیم فرد چگونه دچار بیماری شده باید ازحدود یك ماه قبل از بروز خارش به بررسی بپردازیم .

بیماری گال توسط تماس مستقیم با فرد مبتلا (مثل تماس جنسی) و یا تماس با حوله ، پتو و لباس بیمار سرایت می كند .

دست دادن معمولاً باعث سرایت نیست اما دست به دست دادن طولانی می تواند باعث سرایت شود .

در خوابگاه ها، سربازخانه ها ، مراكز بهزیستی نگهداری معلولین و سالمندان احتمال سرایت از فردی به فرد دیگر و ابتلای تعداد زیادی از افراد هست . حتی در بیمارستان گاهی این بیماری می تواند شیوع یابد.

علائم بیماری گال شامل سه دسته علائم است

 : ۱ -علائم بعلت خود مایت : كانالهایی كه مایت عامل بیماری در پوست ایجاد می كند توسط فرد آشنا با بیماری قابل شناسایی است این كانالها بیشتر دربین انگشتان دست ، مچ دست ، ساعد و نواحی تناسلی قابل مشاهده است

 . ۲ -علائم بعلت واكنش بدن به مایت : این ها شامل برجستگیهای قرمز شدیداً خارش دار در نواحی تناسلی ، كمر ، رانها و زیر بغل است كه این برجستگیها می تواند بزرگ و یا كوچك باشد

 . ۳ -علائم بعلت خاراندن پوست توسط فرد بیمار : در اثر خاراندن پوست خراشیدگی هایی ایجاد می شود که معمولاً خطی است وذگاهی اینها دچار عفونت و یا حساسیت پوستی نیز می شود كه همه اینها دراثر خارش شدید بیماری ایجاد شده است وبا آنكه علامتی اختصاصی نیست اما در تشخیص بیماری كمك كننده می باشد .

خارش بیماری گال بسیار شدید است بطوری كه اجازه خواب راحت به بیمار نمی دهد .
خارش شبها وبا گرم شدن پوست بیشتر می شود و حمام گرم نیز خارش را تشدید می كند.

خارش بیماری گال با كندن پوست توسط بیمارمبتلا همراه است و معمولاً مالیدن پوست خارش را التیام نمی بخشد . درچنین خارشهایی حتماً باید پزشك معالج به فكر بیماری گال باشد تا هم فرد بیمار را ازبیماری نجات دهد و هم افراد خانواده او را از ابتلای به این بیماری محافظت كند.

درمان بیماری گال توسط داروهای موضعی می و معمولاً پس از سه تا چهارهفته پس از درمان نیز خارش رفع می شد.

گال در شیرخواران كمی با بزرگسالان متفاوت است . دراین سنین زیربغل و كف دست وپا دچارضایعات قرمز برجسته شده وگاهی سروصورت نیز مبتلا می شود درصورتی كه دربزرگسالان سروصورت معمولا” مبتلا نمی گردد .

یك نوع گال هم به نام گال دلمه دار وجود دارد كه در افرادی رخ می دهد كه به علتی خارش را درك نمی كنند ویا قادر به خاراندن نیستند (مثلاً درافراد ناتوان ، سندرم داون و فلج اندامها ) دراین موارد تعداد مایت درپوست فرد مبتلا به میلیونها عدد می رسد وضایعات پوستی نیز به شكل برجستگیهای پوسته دار درروی قوزك پا ، آرنج ، زانو ومچ دست می باشد . تشخیص این نوع گال مشكلتر بوده وگاه با بیماریهای دیگر مانند اگزما و پسوریازیس اشتباه می شود .

بهترین روش درمان برای بیماری ها درمان شگفت انگیز و معجزه گر هومیوپاتی می باشد که بدون عارضه از طریق تحریک و تقویت سیستم ایمنی و بازگرداندن نیروی حیات به بافت های درگیر، امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری ، کاهش رعلایم و  مهمتر از همه درمان ریشه ای بیماری را بعد از گذراندن دوره های درمان در بیماران مبتلا فراهم می نماید.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m