استرس و روش های مقابله با آن

استرس و روش های مقابله با آن

استرس و روش های مقابله با آن : معمول‏ترین سؤالى که در مجلات، درمانگاه ‏هاى پزشکان، محافل اجتماعى و در سرویس‏هاى مشاوره تلفنى پرسیده مى‏شود این است: چگونه مى‏توانم با استرسم مقابله کنم؟ اگر…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 18 ام نوامبر 2015ارسال شده است.

جهت مطالعه استرس و روش های مقابله با آن به سمت پایین اسکرول کنید.

استرس و روش های مقابله با آن

استرس و روش های مقابله با آن

استرس و روش های مقابله با آن : معمول‏ترین سؤالى که در مجلات، درمانگاه ‏هاى پزشکان، محافل اجتماعى و در سرویس‏هاى مشاوره تلفنى پرسیده مى‏شود این است: چگونه مى‏توانم با استرسم مقابله کنم؟ اگر چه مطلوب است که به چنین سؤالى جواب ساده‏اى بدهیم. متأسفانه محرک‏هاى تنش زاى متفاوتى در هر فرد داریم که ممکن است از طریق نوشداروهاى معمول که براى هر فردى مناسب است قابل کنترل نباشد. و بدتر از آن این حقیقت است که بیشتر افرادى که راه درمانشان را کشف مى‏کنند آن را ادامه نمى‏دهند. پس از اینکه اولین درمان پر تحرک را استفاده کردند، افراد دچار فشار عصبى به روال قبلى زندگى‏شان که همراه با استرس بوده بر مى‏گردند.

به زبان ساده، بیشتر محرک‏هاى تنش زا تحت سه عنوان اصلى گروه بندى مى‏شوند. با تغییر این عناوین، تغییر اساسى را در میزان استرس خود خواهیم داشت.

۱ ـ نگرش شما

۲ ـ رفتار شما

۳ ـ شیوه زندگى شما

Untitledvhcf-1

۱ ـ تغییر نگرش: به طور کلى، این نگرش ماست که در قبال عکس العمل هایمان نسبت به شرایط زندگى مسئول مى‏باشد. براى مثال، اگر چه رفتار «ساتیش» قابل قبول تراست اما همسرش «آنیلا» به راحتى نمى‏تواند تغییراتى که در برنامه یا وقایع نامعلوم زندگى روزانه‏اش اتفاق مى‏افتد را بپذیرد. حتى یک موضوع جزئى مثل یک مهمان ناخوانده نیز ممکن است او را دستپاچه کند و براى او یک محرک تنش زاى مهمى بشود. این تفاوت در نگرش به سهولت در محل کار نیز قابل تشخیص است. در حالى که یک کارمند در مقابل تغییرات ناگهانى موجود در طرح‏ها با آرامش برخورد مى‏کند، کارمند دیگر ممکن است کاملاً گیج و سرگرم شود. یک فرد چگونه مى‏تواند نگرشش را عوض کند؟

امروزه، ممکن است نگرش، به صورت یک کلمه داغ در آمده باشد. با این وجود، نگرش مى‏توند مثبت و منفى باشد. اگر نگرشتان مثبت است موفق مى‏شوید و اگر نگرشتان منفى است خدا به فریادتان برسد!

دراینجاست که قدرت تفکر مثبت و اعتقاد را ترسیم مى‏کنید. شواهد بسیارى در مورد تأثیر روند تفکر بر کنترل استرس وجود دارد.

۲ ـ تغییر رفتار: رفتار افراد خیلى با هم فرق مى کند. اگر شما از جمله افرادى هستید که در ترافیک مضطرب مى‏شوید، با عصبانیت بوق مى‏زنید و به هر کسى ناسزا مى‏گویید لازم است الگوى رفتارى‏تان را مورد بررسى قرار دهید.

رفتار ما در موقعیت‏هاى مختلف ذهنیت مان را نشان مى‏دهد. رفتارها عکس العمل‏هایى هستند که وقتى فرد در موقعیتى قرار مى‏گیرد که ممکن است مثبت یا منفى باشد از خود نشان مى‏دهد. اگر چه برخى از ما سرشار از شور و نشاط هستیم، در لحظات خوشى با بى‏خیالى رفتار مى‏کنیم، دیگر افراد ممکن است در همین موقعیت‏ها عکس ‏العمل‏هاى قابل کنترلى داشته باشند همچنین یک حادثه غم ‏انگیز یا موقعیت منفى ممکن است در فردى باعث عکس ‏العمل شدیدى همچون افسردگى بشود در حالى که فرد دیگر ممکن است کنترل بهترى بر روى آن داشته باشد. وقتى موقعیتى پیش آید که از نظر فرد قابل قبول و مطلوب نیست و در مقابل آن عکس العمل شدید نشان بدهد دچار فشار روحى مى‏شود، در حالى که افراد خویشتن دار ممکن است این وضعیت نامطلوب را با رفتار آرام قبول کنند. در صورتى که از این توانایى برخوردار باشید تا الگوى رفتارى را تغییر بدهید، تا حد زیادى به کنترل استرس‏تان کمک کرده ‏اید. روش‏هاى خاصى وجود دارند که در تغییر رفتار مؤثر هستند. براى مثال بیان احساسات و شوخ طبعى زیاد به عنوان پادزهر فوق العاده ‏اى براى رفتار تنش زا شناخته شده است.

۳ ـ تغییر شیوه زندگى: اگر شما از افرادى هستید که دوست دارید همبرگر و پیتزایتان را با بطرى‏هاى نوشیدنى گازدار سِرو کنید و بیشتر وقت‏تان را سر میز بگذرانید تا بیرون، حتى از کار کردن در بیرون منزل متنفرید، لازم است شیوه زندگى‏تان را بررسى کنید. تا جایى که به عدم سلامت مربوط مى‏شود شما اولین نفر در لیست قربانیان هستید. نه اینکه از نظر جسمانى و عاطفى بلکه شما تنها قربانى دلخواه محرک‏هاى تنش زا هستید.

شیوه زندگى در عصر جدید منفى‏ترین عامل شناخته شده است. علت اول بیشتر بیماریها محسوب مى‏شود. خواه این بیمارى دیابت مشکل قلبى یا روان شناختى مثل افسردگى باشد، تقریبا ریشه هر بیمارى به روش زندگى نادرست برمى‏گردد. شیوه زندگى بسته‏اى است که بیشتر شامل رژیم غذایى، ورزش به اضافه کنترل ذهن مى‏باشد. براى تغییر شیوه زندگى روش‏هاى مؤثر زیادى وجود دارد که باعث مى‏شود جسم و ذهن سالمترى داشته باشیم.

تمرین آرامش مثل تفکر، تصور و موسیقى به اضافه تغییر جدى در رژیم غذایى بسیار تأثیرگذار بوده و در مهار بیمارى‏ها مفید مى‏باشد.

زمان زیادى را به اوقات فراغت اختصاص بدهید. این اختصاص در کنترل استرس نقش اساسى ایفا مى‏کند.

از آنجایى که همه ما قادر نیستیم کاملاً جلوى استرس را بگیریم باید هنر آرامش را یاد بگیریم. در طب هومیوپاتی با مصرف داروهای شفابخش این طب سلامتی در سه سطح ذهنی، احساسی و فیزیکی فرد ترمیم و به سمت سلامتی ایده آل و مستمر هدایت وتنظیم خواهد شد. البته برای رسیدن به نتیجه صد در صد و مطلوب به همکاری مداوم بیمار در طول درمان در زمینه درمانی و همچنین رعایت توصیه های درمانی نیاز می باشد.خوشحالى در اصل به آرامش مربوط مى‏شود. براى یک فرد عصبى مشکل است که خوشحال باشد. خوشحالى وقتى است که سه عامل ذهنى، عاطفى و جسمى در تعادل باشند. این تعریف براى آرامش نیز صدق مى‏کند.

به منظور برخورداری از خدمات مشاوره سلامت رایگان و درمان بیماری خود در یکی از کلینیک های مجازی سیناطب فرم پر کرده و منتظر تماس مشاورین ما بمانید.

کلینیک های مجازی سیناطب

 

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m