احساس سوزش هنگام خروج ادرار

احساس سوزش هنگام خروج ادرار

احساس سوزش هنگام خروج ادرار : احساس سوزش هنگام دفع ادرار گاهى مربوط است به عفونت مثانه يا وجود عفونت در پروستات و گاهى وجود زخم در مجراى ادرار سبب اين سوزش…

این مطلب توسط ادمین در تاریخ 10 ام اکتبر 2018ارسال شده است.

جهت مطالعه احساس سوزش هنگام خروج ادرار به سمت پایین اسکرول کنید.

احساس سوزش هنگام خروج ادرار

احساس سوزش هنگام خروج ادرار

احساس سوزش هنگام خروج ادرار : احساس سوزش هنگام دفع ادرار گاهى مربوط است به عفونت مثانه يا وجود عفونت در پروستات و گاهى وجود زخم در مجراى ادرار سبب اين سوزش مى‏شود. در اين حالت خروج مقدارى چرك يا خون همراه ادرار مؤيد اين مطلب است در اين حالت مى‏توان بذر البنج و پوست خشخاش را از هركدام يك مثقال و نشاسته و رب سوس و صمغ عربى از هركدام نه نخود (دو گرم) را گرفته و بذر البنج و پوست خشخاش را در دو استكان آب بجوشانند تا يك استكان بماند ساير ادويه را پودر كرده در آن آب بريزند سپس روزى دو سه مرتبه از اين مخلوط با آبدوزدك از راه مجراى ادرار در مثانه وارد سازند و مقدارى مواد لعابدار در فاصله آن مانند لعاب اسفرزه جهت مداواى قروح در مثانه وارد كنند نافع مى‏باشد.

گاهى سوزش در اثر وجود مواد صفراوى در ادرار است كه علامات آن علائم غلبه صفرا در بدن مريض مى‏باشد مانند رنگ زبان و رنگ ادرار و ضرر ديدن از مصرف مواد صفراوى در اين حالت بايد مسهل فلوس يا مسهل هليله زرد خيسانده‏شده يكى دو بار بعد از منضج مربوط خورده شود تا بدن از مواد زائد صفراوى پاك گردد.

گاهى سوزش هنگام خروج بول در اثر خشكى و حرارت كل بدن يعنى گرم و خشك بودن مزاج انسان است و علت ديگرى ندارد در اين حالت علاج آن بخوردن غذاها و دواهاى سرد و تر مى‏باشد. گاهى همراه با بعضى بيماريها مانند مرض سل يا مرض تب دق و يا بعضى بيماريهاى ديگر ادرار سوزاننده مى‏شود كه در اين حالت مداواى بيمارى سوزش ادرار را نيز مرتفع خواهد ساخت.

گاهى سوزش هنگام دفع ادرار در اثر خوردن غذاهاى گرم و تند بوجود مى‏آيد مانند فلفل سبز يا فلفل قرمز، سير، تمريه خرما، خربزه‏هاى زياد شيرين و غيره در چنين حالتى خوردن آب‏ميوه‏هاى سردمزاج مانند آب انار، آب هندوانه، آب ليمو آب زرشك بسيار مفيد است و از داروها خارخسك، زرشك، نيلوفر، فلوس و پوست خيسانده هليله زرد مفيد مى‏باشند كه بايد تا چند روز مرتب خورده شوند.

 

درمانی برای سوزش ادرار

توصیه هایی برای درمان شب ادراری کودکان

نکات تغذیه ای موثر در بهبود عفونت های ادراری

 

ساير مطالبي که شايد از خواندن آنها لذت ببريد!

مطالبي که در ذيل مشاهده ميکنيد نزديک ترين مطالب از لحاظ محتوايي به مقاله اي است که آنرا مطالعه کرديد...

    شما هم نظر بدهید...

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

لطفا با شماره 02333433400 تماس بگیرید تا راهنمایی انجام بشه...

ادمین

در خبرنامه بیتفا عضو شوید!

با عضویت در بیتفا، آخرین نوشته‌های بیتفا، پیشنهادهای ویژه و برخی مطالب آموزشی را در ایمیل خود دریافت کنید.

محبوب ترین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...

طراحی و کدنویسی این سایت تماما با تیم بیتفا بوده و هرگونه کپی برداری حرام بوده و مورد رضایت ما نمی باشد. جهت خرید قالب تماس بگیرید.

09370245225

b i t f a c o @ g m a i l . c o m